دولت آمریکا درباره ارتباط اپیک گیمز با شرکت چینی تنسنت تحقیق می‌کند

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مقامات واشنگتن از شرکت‌های در ارتباط با تنسنت مانند اپیک گیمز و ریوت گیمز در مورد سیاست‌های امنیت داده پرس‌وجو کرده‌اند.
تبلیغات

درصورتی‌که طی ماه‌های گذشته، زومیت را دنبال کرده باشید، حتما از تنش‌های درگرفته میان آمریکا با شرکت‌های چینی ازجمله تنسنت، بایت‌دنس و هواوی باخبر هستید. دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، چندی پیش دستور مسدودسازی اپلیکیشن پیام‌رسان وی‌چت را صادر کرد. این اپلیکیشن متعلق به شرکت تنسنت است و به‌باور مقامات آمریکایی، اطلاعات شهروندان این کشور را دراختیار دولت چین قرار می‌دهد.

حال، رسانه خبری بلومبرگ گزارشی ارائه داده که طبق آن، CFIUS یا کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در ایالات متحده با ارسال نامه‌هایی به شرکت‌های آمریکایی مرتبط با تنسنت در مورد سیاست‌های امنیت داده از آن‌ها پرس‌وجو کرده است. در نامه از شرکت‌هایی مانند اپیک گیمز و ریوت گیمز پرسیده می‌شود که چه پروتکل‌هایی در زمینه اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی رعایت می‌کنند و شرکت تنسنت تا چه حد به این اطلاعات دسترسی دارد.

شرکت تنسنت در بسیاری از شرکت‌های آمریکایی سرمایه‌گذاری کرده است که بخشی از آن شامل مالکیت شرکت ریوت گیمز و خرید بخشی از سهام اپیک گیمز می‌شود. در گزارش اشاره‌ای به سؤال‌های موجود در نامه نمی‌شود؛ اما می‌توان نگرانی مقام‌های آمریکایی از دستیابی آژانس‌های دولت چین به اطلاعات شهروندان آمریکایی را تخمین زد. درواقع مقام‌های آمریکایی به بهانه سرقت اطلاعات مردم ایالات متحده توسط شرکت‌های چینی، دست به اقدامات خصمانه‌ای زده‌اند که برای مثال می‌توان تحریم‌های سخت‌گیرانه علیه هواوی را مثال زد.

چنین اتفاقاتی در حالی رخ می‌دهد که وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا فرمان حذف اپلیکیشن‌های وی‌چت و تیک‌تاک را از پلتفرم‌های مختلف صادر کرد. این دستور از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) لازم‌الاجرا می‌شود و تمامی پلتفرم‌ها موظف به حذف اپلیکیشن‌های مذکور و جلوگیری از دسترسی شهروندان آمریکایی به آن‌ها هستند.

طبق گزارش‌ها، شهروندان آمریکایی که اپلیکیشن تیک‌تاک را در گذشته نصب کرده بودند تا ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) کماکان امکان استفاده از آن را خواهند داشت؛ اما اپلیکیشن وی‌چت با محدودیت‌های فنی مواجه شده است که استفاده از آن برای کاربران بسیار دشوار خواهد بود. تحلیلگران معتقد هستند که دولت ترامپ قادر به وارد کردن ضربات سختی به اقتصاد شرکت تنسنت است؛ برای مثال می‌توان به عناوین بزرگی مانند بازی League of Legends اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات