رابط کاربری قدیمی فیسبوک از ماه سپتامبر از دسترس خارج می‌شود

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یک سال پس از رونمایی فیسبوک از طراحی جدید رابط کاربری، این شرکت اعلام کرده است که نسخه قدیمی و کلاسیک از دسترس خارج خواهد شد.
تبلیغات

فیسبوک در سال ۲۰۱۹ در کنفرانس توسعه‌دهندگان F8 از طراحی جدید شبکه اجتماعی خود رونمایی کرد. رابط کاربری جدید نسبت به نسخه کلاسیک با وعده سرعت بیشتر و طراحی زیباتر معرفی شد. این نسخه ابتدا به‌صورت آزمایشی دردسترس کاربران برنامه فیسبوک در دستگاه‌های اندروید و آی‌اواس قرار گرفت. در ماه مارس (اسفند) بود که فیسبوک رابط کاربری جدید دسکتاپ خود را منتشر کرد با این پیشنهاد که کاربران اجازه داشتند که به استفاده از نسخه قدیمی ادامه دهند یا به نسخه جدید به‌روز شوند؛ اما اکنون خبر می‌رسد که حق انتخاب بین طرح کلاسیک و مدرن از ماه سپتامبر (شهریور) به بعد دیگر وجود نخواهد داشت و کاربران باید به طراحی جدید عادت کنند.

تصویر طراحی کلاسیک و مدرن فیسبوک

تصویر پایین طراحی کلاسیک و تصویر بالایی طراحی مدرن و جدید فیسبوک را نشان می‌دهند. 

تجربه استفاده از صفحه کلاسیک فیسبوک از ماه سپتامبر دیگر وجود نخواهد داشت؛ صفحه‌ای که در آن یک نوار آبی بزرگ و سراسری دربالای صفحه مرورگر شامل لوگوی قدیمی و مربعی در سمت چپ آن بود. براساس گزارش Engadget پس از به‌روزرسانی یکی از صفحات پشتیبانی فیسبوک که چگونگی بازگشت به طراحی قدیمی را توضیح می‌داد، متنی منتشر شده که به‌موجب آن همه کاربران به‌زودی نسخه جدید فیسبوک را دردسترس خواهند داشت. اگرچه هنوز شما می‌توانید به‌صورت موقت به نسخه کلاسیک فیسبوک برگردید، از ماه سپتامبر این نسخه دیگر دردسترس نخواهد بود.

حذف نسخه کلاسیک فیسبوک

طراحی رابط کاربری جدید Facebook به‌عنوان تغییری بزرگ در عملکرد شرکت قلمداد می‌شود؛ چرا که این شرکت از ابتدای تأسیس خود از نسخه کلاسیک استفاده می‌کرد. فیسبوک در این طراحی مدرن از فضای سفید بیشتری استفاده کرده و از شلوغی و پیچیدگی نسخه قبلی کم می‌کند. همچنین قابلیت حالت تاریک در طرح جدید دراختیار کاربران قرار دارد. ازلحاظ عملکرد، فیسبوک در طراحی جدید تمرکز خود را بر ویژگی‌های گروهی این سرویس قرار داده است. همچنان که به‌صورت ویژه و آشکار لینک‌هایی را برای بخش‌های سرویس پخش ویدئوی واچ (Watch)، پلتفرم خرید و فروش مارکت پلیس (Marketplace) و بخش بازی در نوار اصلی قرار داده است.

اگرچه به‌روزرسانی و مدرن‌سازی طرح اصلی فیسبوک یکی از مهم‌ترین نیاز های کاربران شمرده می‌شد، به‌سختی می‌توان تصور کرد که فیسبوک با این کار بتواند کاربرانی را که در سال‌های اخیر این سایت را ترک کرده‌اند، به برگشت متقاعد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات