اینستاگرام امکان اجرای برنامه‌های جذب سرمایه شخصی را آزمایش می‌کند

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اینستاگرام قابلیتی را به‌صورت آزمایشی در پلتفرم خود بررسی می‌کند که امکان اجرای برنامه‌های جذب سرمایه‌ی شخصی را به کاربران می‌دهد.
تبلیغات

اینستاگرام ابزار جدیدی برای افراد علاقه‌مند به جذب سرمایه‌ی شخصی معرفی و اعلام کرد قابلیت مذکور فعلا به‌طور آزمایشی اجرا می‌شود و کاربران محدود می‌توانند با استفاده از آن، لینک به صفحه‌ی جذب سرمایه‌ی شخصی را در اطلاعات حساب کاربری وارد کنند. این برنامه‌ی آزمایشی فعلا در ایالات متحده‌ی آمریکا و بریتانیا و ایرلند و محدود به کاربران اندروید آزمایش می‌شود. به‌زودی، قابلیت آزمایشی برای کاربران iOS هم عرضه خواهد شد. کاربران می‌توانند برنامه‌ی جدیدی جذب سرمایه را برای قرارگرفتن در بخش اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام شروع یا برنامه‌ی موجود را اضافه کنند. اینستاگرام می‌گوید تمامی برنامه‌های جذب سرمایه با هدف بررسی و تأیید پیروی از قوانین و دستورالعمل‌های موجود پلتفرم بررسی می‌شوند.

قوانین و دستورالعمل‌های اینستاگرام برنامه‌های جذب سرمایه را به تعداد مشخصی از دسته‌های جذب سرمایه محدود می‌کند. در جزئیات آن‌ها، کاملا موضوع‌‌های ممنوعه شرح داده و همین قوانین در برنامه‌های جذب سرمایه‌ی فیسبوک هم اجرا می‌شود.

قابلیت‌های جدید روی برنامه‌های جذب سرمایه با نیاز سریع متمرکز می‌شوند

کاربرانی که در مرحله‌ی آزمایشی قابلیت جدید اینستاگرام قرار می‌گیرند، برای استفاده از گزینه‌ی Personal Fundraiser ابتدا باید وارد بخش Edit Profile شوند و از آنجا Add Fundraiser را انتخاب کنند که با عنوان بخشی به‌نام Raise Money قرار دارد. سپس باید عکس و موضوع جذب سرمایه و اطلاعات جزئی دیگر برنامه را وارد کنند تا علاوه‌بر تعریف‌کردن داستان نیاز به سرمایه، کاربران را به پرداخت کمک ترغیب کنند. پس از تأیید برنامه در قوانین و چهارچوب‌های اینستاگرام، کاربر سی روز برای اجرای برنامه‌ی جذب سرمایه فرصت دارد. پس از پایان دوره‌ی سی‌روزه نیز، می‌توان تنها یک‌بار یک دوره‌ی سی‌روزه به برنامه اضافه کرد.

یک کاربر نشسته در جلوی کامپیوتر که از گوشی خود برای ورود به اینستاگرام استفاده می کند / بازیابی اکانت حذف شده اینستاگرام

جزئیات دستورالعمل اینستاگرام نشان می‌دهد قابلیت جدید با تمرکز بر برنامه‌هایی با محدودیت زمانی جدی اجرا می‌شود. درواقع، اینستاگرام نمی‌خواهد تنها راهکاری جایگزین درکنار روش‌های دیگر جذب سرمایه‌ی شخصی ارائه کند و موضوع‌های خاصی را مدنظر دارد. پرداخت کمک به برنامه‌های جذب سرمایه هم ازطریق فیسبوک‌پی انجام می‌شود که قبلا برای پوشش قابلیت‌های خرید در اینستاگرام هم معرفی شده بود. اینستاگرام می‌گوید در آینده‌ی نزدیک، قابلیت جذب سرمایه‌ی شخصی را گسترش می‌دهد تا کاربران بتوانند برنامه‌های خود را در پست‌ها یا استوری‌ها تبلیغ کنند.

اینستاگرام قبلا قابلیت جذب سرمایه را برای مؤسسه‌های غیرانتفاعی فراهم کرده بود و قابلیت‌هایی همچون برچسب‌های جذب سرمایه برای استوری‌ها یا قابلیت‌های جذب سرمایه در پخش زنده، قبلا دردسترس مؤسسه‌های تأییدشده قرار داشت. اینستاگرام هزینه‌های کارمزد برای مؤسسه‌های غیرانتفاعی را پوشش می‌دهد؛ اما جذب سرمایه‌های شخصی باید بسته به کشور محل فعالیت کاربر، هزینه‌ی کارمزد را بپردازند.

اخیرا برنامه‌های جذب سرمایه در پلتفرم‌های متعدد فیسبوک با استقبال چشمگیری روبه‌رو شده‌اند. کاربران از ژانویه تاکنون در پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام، حدود صدمیلیون دلار به برنامه‌های مرتبط با ویروس کرونا کمک پرداخت کرده‌اند. تنها در یک ماه گذشته، کمک‌های مالی در اینستاگرام در ایالات متحده‌ی آمریکا دوبرابر شد. برنامه‌ی جدید جذب سرمایه‌ در اینستاگرام هم در ماه‌های آتی برای همه‌ی کاربران دردسترس قرار می‌گیرد تا برنامه‌های این‌چنینی با پشتیبانی بهتری در پلتفرم‌های شبکه‌ی اجتماعی اجرا شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات