مدیاتک از تراشه دایمنسیتی 800U رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
از ویژگی‌های مهم تراشه دایمنسیتی ۸۰۰ یو مدیاتک، پشتیبانی آن از دو سیم‌کارت 5G به‌صورت هم‌زمان است.
تبلیغات

چندی پیش شرکت مدیاتک از تراشه‌های دایمنسیتی ۸۰۰ و ۸۲۰ رونمایی کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد که کار سازنده‌ی قطعات نیمه‌رسانا با تراشه‌های سری ۸۰۰ خاتمه نیافته و اخیرا نسخه‌ای ویژه از دایمنسیتی ۸۰۰ را معرفی کرده است.

تراشه جدید که دایمنسیتی ۸۰۰ یو (Dimensity 800U) نام دارد، درواقع نسخه‌ای تقویت‌شده و مقرون‌به‌صرفه‌تر از دایمنسیتی ۸۰۰ محسوب می‌شود. ویژگی‌های تراشه‌ی جدید مدیاتک نیز برخورداری از مودم 5G و پشتیبانی از دو سیم‌کارت 5G به‌صورت هم‌زمان است.

دایمنسیتی ۸۰۰ یو مبتنی بر فرایند تولید یا لیتوگرافی ۷ نانومتری شرکت تایوانی TSMC تولید می‌شود. پردازنده تراشه جدید مدیاتک متشکل از ۲ خوشه است که خوشه اول از دو هسته‌ی کرتکس A76 و خوشه دوم نیز از ۶ هسته‌ی کرتکس A55 تشکیل یافته است. در مقایسه با دایمنسیتی ۸۰۰، تفاوت دیگری که در دایمنسیتی مشاهده می‌شود افزایش سرعت هسته‌های کرتکس A76 از ۲ گیگاهرتز به ۲/۴ گیگاهرتز است.

برای پردازنده‌ی گرافیکی نیز از Mali-G57 MC3 استفاده شده و دایمنسیتی ۸۰۰ یو قادر است از حافظه‌های UFS 2.2 نیز پشتیبانی ‌کند. در صورتی که شرکتی بخواهد از تراشه جدید مدیاتک در گوشی هوشمند یا تبلت خود استفاده کند، امکان مجهزکردن دستگاه به امکاناتی نظیر نمایشگری با رزولوشن +FHD، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر، دوربینی با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی و ضبط ویدئو با فرمت 4K در ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه وجود دارد.

متاسفانه هنوز مشخص نشده است که چه زمانی شاهد عرضه محصولاتی مجهز به تراشه جدید مدیاتک خواهیم بود و اولین دستگاهی که از دایمنسیتی ۸۰۰ یو استفاده می‌کند، چه نام خواهد داشت.

مشخصات تراشه دایمنسیتی 800 یو مدیاتک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات