مدیاتک از اولین مودم 5G خود برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک در همکاری با اینتل توانسته مودم ۵ جی جدیدی به نام تی ۷۰۰ بسازد که هدف اصلی آن، استفاده در گجت‌های قابل حمل ازجمله لپ‌تاپ‌ها است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که همکاری دو شرکت اینتل و مدیاتک توانسته به ثمر برسد. اینتل در تولید مودم ۵ جی مشکلات فراوانی دارد. به همین جهت، غول فناوری قطعات نیمه‌رسانا با مدیاتک وارد همکاری شد تا امکان تولید مودم‌های ۵ جی را داشته باشد.

نتیجه همکاری دو شرکت اینتل و مدیاتک نیز مودم ۵ جی به نام تی ۷۰۰ است که انتظار می‌رود در لپ‌تاپ‌های نسل بعدی که از پردازنده‌های اینتل قدرت می‌گیرند، استفاده شود. مقامات اینتل توضیح داده‌اند که وظیفه این شرکت در تولید تراشه تی ۷۰۰ انجام کارهای نرم‌افزاری بوده است که متشکل از ادغام‌سازی سیستم، اعتبارسنجی و بهینه‌سازی پلتفرم توسعه می‌شود. علاوه بر آن نیز اینتل وظیفه کمک به شرکت‌های استفاده‌کننده از تراشه تی ۷۰۰ را نیز به عهده دارد تا از حداکثر توانایی مودم در لپ‌تاپ‌های نسل بعدی استفاده شود.

تراشه مدیاتک تی ۷۰۰ گویا از فناوری Sub-6 پشتیبانی می‌کند و به گفته‌‌ی سران دو شرکت در آزمایش‌ها توانسته با موفقیت ظاهر شود؛ به نحوی که بدون نیاز به شبکه 4G LTE و به‌صورت مستقل توانسته موفق به برقراری ارتباط شود. با این حال، تراشه تی ۷۰۰ از شبکه‌های غیرمستقل ۵ جی که مبتنی بر تکنولوژی Sub-6 هستند نیز پشتیبانی می‌کند. این مدل از شبکه‌ها برای برقراری ارتباطات به شبکه‌های ۴ جی نیز به عنوان پشتیبان، نیازمند هستند.

به گفته‌ی مدیاتک، مودم تی ۷۰۰ بسیار کم‌مصرف است و انرژی کمی برای برقراری ارتباطات ۵ جی یا ارائه اینترنت به کاربر مصرف می‌کند. چنین امری نیز طبیعتا به افزایش طول عمر مفید باتری لپ‌تاپ کمک فراوانی خواهد کرد.

با توجه به آینده‌ی ارتباطات که به‌سرعت به سمت استفاده از شبکه‌های ۵ جی می‌روند، برخورداری لپ‌تاپ‌ها از مودم ۵ جی به امری ضروری تبدیل خواهد شد و در صورتی که لپ‌تاپی از چنین مودمی استفاده نکند، طبیعتا روی میزان فروش آن تاثیرگذار خواهد بود. در حال حاضر شرکت‌های بسیاری روی تولید مودم‌های ۵ جی متمرکز شده‌اند؛ اما همکاری اینتل با مدیاتک می‌تواند در نوع خود بسیار جالب باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات