بیلد جدید ویندوز 10 تغییرات هر آپدیت را در قالب کارت‌های مجازی مشخص می‌کند

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در جدیدترین بیلد ویندوز ۱۰، کارت‌های مجازی خاصی اضافه کرده است که پس از نصب به‌روزرسانی، توضیحات مربوط به آن را به‌همراه عکس ارائه می‌دهند.
تبلیغات

مایکروسافت هر چند ماه یک‌بار معمولا به‌روزرسانی عمده‌ای برای ویندوز ۱۰ (Microsoft Windows 10) دردسترس قرار می‌دهد تا ضمن رفع برخی از باگ‌ها، قابلیت‌های جدیدی به این سیستم‌عامل اضافه کند. گاهی اوقات تغییراتی که در ویندوز ۱۰ رخ می‌دهند، ظاهری نیستند و در پشت پرده اتفاق می‌افتند و گاهی اوقات نیز اعمال تغییرات ظاهری را شاهد هستیم؛ اما ممکن است این تغییرات مربوط به منو تنظیمات باشد و در نگاه اول نتوان آن را پیدا کرد.

اگر پس از به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ از خود پرسیده‌اید چه تغییراتی در سیستم‌عامل اعمال شده و جواب سؤال را نفهمیده‌اید،‌ به‌روزرسانی جدیدی که به‌زودی برای این سیستم‌عامل دردسترس قرار می‌گیرد، به‌کارتان می‌آید. مایکروسافت معمولا جزئیات دقیق تغییرات همراه هر به‌روزرسانی را اعلام نمی‌کند؛ بااین‌حال، این روند به‌زودی دستخوش تغییر می‌شود. 

به‌روزرسانی‌های عمده‌ی ویندوز ۱۰ درکنار تمامی مزیت‌هایشان معمولا باگ‌های جدیدی هم به سیستم‌عامل وارد می‌کنند که تعدادی از آن‌ها مستقیما روی تجربه‌ی کاربری اثر منفی می‌گذارند. مایکروسافت گاهی اوقات برخی از ویژگی‌های مهم هر به‌روزرسانی را اعلام می‌کند؛ اما این اتقاق همیشه رخ نمی‌دهد. در جدیدترین بیلد ویندوز ۱۰، یعنی بیلد شماره‌ی ۲۰۱۹۰ که هم‌اکنون ازطریق کانال Dev دردسترس کاربران اینسایدر قرار دارد، مایکروسافت بخش توضیحات مربوط به هر به‌روزرسانی را نیز اضافه کرده که مرحله‌به‌مرحله به‌ شما نشان می‌دهد چه تغییراتی در سیستم‌عامل اعمال شده‌اند.

بیلد 20190 ویندوز 10 مایکروسافت با کارت های مجازی Tips توضیحات بعد از آپدیت

مایکروسافت در بیانیه‌‌ی جدیدش می‌نویسد:

می‌دانیم هنگام انتشار به‌روزرسانی‌های عمده، تغییرات اعمال‌‌شده همواره واضح نیستند. به‌علاوه، می‌دانیم نحوه‌ی اطلاع‌ از تغییرات اعمال‌شده و امتحان قابلیت‌ها و بهبودهای جدید ویندوز ۱۰، کار ساده‌ای نیست. این موضوع باعث می‌شود به‌روزرسانی‌ها بدون ارائه‌ی مزیتی خاص، وقتتان را تلف کنند؛ ازاین‌رو، می‌خواهیم این روند را تغییر دهیم.

مایکروسافت درادامه‌ی این بیانیه می‌آورد:‌ «قابلیت جدیدی به اپلیکیشن Tips می‌آوریم که تجربه‌ی اجرای اولیه‌ی قابلیت‌های جدید را ارائه می‌دهد و هیجان‌انگیزترین تغییراتی را برمی‌شمرد که پس از نصب به‌روزرسانی عمده‌ی ویندوز ۱۰، روی رایانه‌ی شما اعمال شده است.» مایکروسافت می‌گوید توضیحات مربوط به قابلیت‌های جدید در قالب کارت‌هایی خاص نشان داده می‌شوند که می‌توان در بین آن‌ها به‌سمت جلو و عقب حرکت کرد. 

مایکروسافت تأکید می‌کند کاربران اینسایدر به‌منظور دستیابی به کارت‌های جدید و مشاهده‌ی تغییرات همراه هر به‌روزرسانی باید مطمئن شوند گزینه‌ی Show me the Windows welcome experience در مسیر Settings > System > Notifications & actions فعال باشد. 

انتخاب GPU هر برنامه در اپدیت جدید ویندوز 10

افزون‌براین، جدیدترین بیلد ویندوز ۱۰ بهبودهای دیگری در سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت اعمال می‌کند. در بیلد جدید، کاربران می‌توانند کارت گرافیک قدرتمند سیستم‌شان را به‌صورت پیش‌فرض دقیق تنظیم و از هر پردازنده‌ی گرافیکی در اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کنند. این یعنی می‌توانید فتوشاپ را با کارت گرافیک مجزای سیستم و اپلیکیشن‌های سبک را با پردازنده‌ی گرافیکی عادی اجرا کنید.

در دیگر اخبار مربوط به سیستم‌عامل ویندوز، مدتی پیش مطلع شدیم که ویندوز ۷ هنوزهم تقریبا روی یک‌چهارم تمامی رایانه‌ها یافت می‌شود. به‌علاوه از مدتی پیش، مایکروسافت امکان به‌روزرسانی آنلاین درایور قطعات سیستم را از منو دیوایس منیجر ویندوز ۱۰ حذف کرده است. مایکروسافت می‌گوید به‌منظور به‌روزرسانی آنلاین درایورهای سیستم، از‌این‌پس باید به مسیر Settings > Update and Security > Windows Update > View Optional Updates > Driver Updates مراجعه کنید. به‌علاوه طبق اعلام رسمی، به‌زودی امکان حذف PWA گوگل کروم در تنظیمات ویندوز ۱۰ فراهم می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات