میانبر دسکتاپ Incognito گوگل کروم به نسخه ویندوز اضافه می‌شود

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد گوگل قصد دارد در ماه‌های آینده، نسخه‌ی دسکتاپ کروم را به میان‌بری برای دسترسی مستقیم به حالت Incognito مجهز کند.
تبلیغات

اگر منظم از حالت ناشناس (Incognito) مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنید، خبر خوشحال‌کننده‌ای برایتان داریم. نسخه‌ی ویندوزی کروم قرار است به‌زودی به میان‌بری جدید روی دسکتاپ مجهز شود تا با کلیک روی آن مستقیما به حالت ناشناس کروم منتقل شوید و دیگر مجبور نباشید ابتدا خود اپلیکیشن را باز و سپس روی گزینه‌ی ناشناس کلیک کنید.

رفتن به حالت ناشناس گوگل کروم، فرایند سریعی است و مشکل خاصی پیش ‌روی کاربر قرار نمی‌دهد. پس از بازکردن مرورگر، صرفا کافی است روی گزینه‌ی New Incognito Mode کلیک کنید یا اینکه کلیدهای Ctrl+Shit+N را هم‌زمان فشار دهید. داشتن میان‌بر مستقیم روی صفحه‌ی دسکتاپ می‌تواند کارتان را بسیار سریع‌تر کند؛ به‌ویژه برای کسانی که همواره مشغول استفاده از حالت ناشناس کروم هستند.

حالت ناشناس گوگل کروم نمی‌گذارد این مرورگر داده‌های مربوط به تاریخچه‌ی جست‌و‌جو و کوکی‌ها و تمامی اطلاعات واردشده در فرم‌های آنلاین را ثبت کند. امروزه، دنیاگیری ویروس کرونا باعث خانه‌نشینی افراد زیادی شده است. بسیاری از کارمندان به دورکاری روی آورده‌اند تا پروژه‌هایشان را پیش ببرند. بدین‌ترتیب، میزان استفاده از اینترنت به‌شدت افزایش یافته و مردم بیش‌ازپیش نگران حفظ حریم خصوصی خود هستند. به‌همین‌دلیل، افراد زیادی ممکن است امروزه از حالت ناشناس بهره بگیرند. در آینده، این افراد می‌توانند ازطریق میان‌بر دسکتاپ مستقیما حالت ناشناس کروم را باز کنند.

رسانه‌ی 9to5Google نخستین‌بار در وبلاگ Chromium Gerrit موفق‌ شد شواهدی درباره‌ی اضافه‌شدن میان‌بر حالت ناشناس کروم به نسخه‌ی ویندوز را کشف کند. فهرست تغییرات کد گوگل کروم شامل فلگ جدیدی بود که گزینه‌ی Create Shortcut را به منو حالت ناشناس اضافه می‌کرد. گفتنی است فلگ‌ها معمولا برای فعال‌سازی قابلیت‌های آزمایشی گوگل کروم کاربرد دارند. قابلیت جدید کروم که فعلا مراحل اولیه‌ی توسعه را می‌گذراند، احتمالا تا پیش از انتشار گوگل کروم ۸۷ دردسترس قرار نخواهد گرفت. گوگل کروم ۸۶ کمتر از یک ماه دیگر وارد مرحله‌ی بتا می‌شود و نسخه‌ی بعدی آن، یعنی کروم ۸۷، تا نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) دردسترس قرار نخواهد گرفت. 

Incognito کروم نمی‌تواند وب‌گردی شما را کاملا به‌حالت ناشناس دربیاورد. وب‌سایت‌های بازدیدشده و ارائه‌دهنده‌‌ی سرویس اینترنتی (ISP) و کارفرما (درصورت استفاده از سیستم کاری) ممکن است بتوانند تاریخچه‌ی جست‌و‌جوی شما را ببینند؛ ازاین‌رو، گزینه‌ی بهتر برای ناشناس‌ماندن، استفاده از VPN است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات