فهرست کامل بسته های اینترنت موبایل تنها ازطریق وب‌سایت قابل‌مشاهده است

پنج‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
با وجود مهلتی یک‌روزه که به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برای اصلاح بسته‌های اینترنت داده شده بود، برخی می‌گویند وضعیت بسته‌ها همچنان تغییر نکرده است.
تبلیغات

از دهم تیرماه، برخی کاربران در فضای مجازی گزارش کردند که بسته‌های اینترنت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل تغییر کرده و به‌شدت گران شده‌اند. این موضوع در روز ۱۴ تیرماه، واکنش رئیس سازمان تنظیم مقررات را در پی داشت. حسین فلاح جوشقانی گفت افزایش قیمت بسته‌های اینترنت غیرقانونی است؛ چراکه پیش از تغییر هرگونه تعرفه‌ای برای اینترنت، موضوع باید به تأیید رگولاتوری برسد.

روز بعد، گران‌فروشی اپراتورهای موبایل به سازمان تعزیرات و حمایت مصرف‌‌کنندگان گزارش شد. درانتها سخنگوی دولت اعلام کرد که در شرایط فعلی هیچ شرکتی نمی‌تواند بدون مجوز قانونی اقدام به افزایش تعرفه و بالابردن هزینه‌های مردم کند و وزارت ارتباطات باید با تخلف دو اپراتور ایرانسل و همراه اول برخورد کند.

باتوجه‌به اخباری که دراین‌رابطه به گوش همه رسید، تصور بر این است که تعرفه‌ی اینترنت دو اپراتور موبایل افزایش یافته؛ این درحالی است که پیمان قره‌داغی، مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده‌ی رگولاتوری اعتقاد دارد که اعتراض کاربران به‌دلیل حذف برخی بسته‌های پرمصرف بوده که همین موضوع منجر به ارسال اخطاریه به دو اپراتور شد.

با گذشت ۵روز از مهلت یک‌روزه‌ای که به ایرانسل و همراه اول برای اصلاح بسته‌ها داده شده بود، کاربران همچنان گزارش می‌کنند که تغییری رخ نداده است. به همین دلیل در زومیت به‌دنبال پیگیری موضوع رفتیم. به‌طور کلی، جنجال پیش‌آمده مربوط به شیوه‌ی نمایش بسته‌های اینترنت است.

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

پیش از این، امکان مشاهده‌ی بسته‌های اینترنت در اپلیکیشن همراه اول و ایرانسل، ازطریق USSD و همچنین وب‌سایت اپراتورها بوده؛ اما هر از ‌گاهی این موضوع دستخوش تغییر می‌شود. برای مثال، اکنون بسته‌های اینترنت به‌طور کامل ازطریق فروشگاه همراه اول قابل مشاهده هستند؛ هرچند برای ما نیز عجیب بود که به چه علت بسته‌ها مانند پیش در وب‌سایت اصلی همراه اول (به نشانی mci.ir) و بخش خرید بسته‌های اینترنت دیده نمی‌شوند.

باتوجه‌به اینکه اکثر کاربران ازطریق USSD یا اپلیکیشن اپراتور اقدام به خرید بسته‌ی اینترنت می‌کنند، این روال جدید به‌همراه ماجرای حذف بسته‌های پرمصرف باعث شکل‌گیری نارضایتی‌های بسیار شد.

همان‌گونه که پیش‌تر در مقاله‌ای به موضوع بسته‌های تشویقی اپراتورهای موبایل پرداختیم، اپراتورها می‌توانند چهار مرتبه در سال بسته‌های اینترنت تشویقی با قیمت پایین‌تر از کف تعرفه‌ی تعیین‌شده ازسوی رگولاتوری ارائه دهند و این موضوع با گذشت زمان که منجر به عادت‌کردن کاربر می‌شود، موجی از احساس نارضایتی ایجاد می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات