گزارش زومیت از وضعیت بازار موبایل پس از محدودیت واردات گوشی

دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران دیروز با اعلام خبر اعمال محدودیت برای گوشی هوشمند گران‌تر از ۳۰۰ یورو در بازار کشور، اوضاع آشفته‌ای رقم زد. برای پیگیری این موضوع، به بازار موبایل رفتیم تا از تأثیرات آن بر بازار با خبر شویم.
تبلیغات

انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران دیروز اطلاعیه‌ای منتشر کرد که از منع واردات گوشی هوشمند با قیمت بیش از ۳۰۰ یورو خبر می‌داد. از انتهای اسفند، کمبود گوشی هوشمند در بازار ایران و واردات محدود آن به‌علت شیوع ویروس کرونا در سطح دنیا را شاهد بودیم. البته محدودیت‌های ورود کالای IT در ایران تنها به‌علت شیوع کرونا نبود و روال دریافت ارز برای این دسته کالا نیز با محدودیت‌های شدیدی رو‌به‌رو شده است.

پس از وقفه‌ای که به‌دلیل اشتباه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ثبت سفارش سخت‌افزار رخ داد، درگیری دیگری در امر واردات تجهیزات فناوری اطلاعات به‌وجود آمد و مشخص شد واردکنندگان این کالاها نمی‌توانند از سیستم بانکی ارز دریافت کنند. طبق اعلام بانک مرکزی، واردکنندگان تجهیزات فناوری اطلاعات باید ارز موردنیاز خود را از صادرات تأمین کنند.

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

در تماس زومیت با انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفته شد مصوبه‌ی ممنوعیت واردات گوشی گران‌تر از ۳۰۰ یورو هنوز صادر نشده است؛ اما این موضوع قطعی شده و اطلاعیه‌ی رسمی آن چند روز دیگر اعلام می‌شود. محمدرضا عالیان، سخن‌گوی انجمن واردکنندگان موبایل، به خبرنگار زومیت از روند آغاز این سازوکار می‌گوید. او اظهار می‌کند از ابتدای سال، انجمن واردکنندگان موضوع را به شرکت‌ها اعلام کرده است؛ چون شرایط بازار موبایل را با وجود مشکلات ارزی پیش‌بینی می‌کرد.

گزارش حاضر با همکاری مدیریت پاساژ علاءالدین تهیه شده است. برای اطلاع از آخرین اخبار این پاساژ، می‌توانید به صفحه اینستاگرام و سایت پاساژ مراجعه کنید.

شما چه آینده‌ای برای بازار موبایل متصور هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات