مک‌کنزی اسکات، همسر سابق جف بزوس، ۱/۷ میلیارد دلار از ثروت خود را به امور خیریه بخشید

پنج‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مک‌کنزی اسکات، همسر سابق جف بزوس و سیزدهمین فرد ثروتمند دنیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که نزدیک به ۱/۷ میلیارد دلار از ثروت خود را به امور خیریه اختصاص می‌دهد.
تبلیغات

مک‌کنزی اسکات که در گذشته با نام مک‌کنزی بزوس شناخته می‌شد؛ روز سه‌شنبه از تصمیم خود برای اهدای رقمی هنگفت به امور خیریه خبر داد. مک‌کنزی، همسر سابق جف بزوس همچنین اعلام کرد که دیگر از نام خانوادگی بزوس استفاده نمی‌کند و نام خانوادگی اسکات را برای خود برگزیده است.

در ماه مه، اسکات به گروه Giving Pledge پیوست؛ گروهی که اعضای آن را برخی از ثروتمندترین افراد دنیا تشکیل می‌دهند و اهدافشان نیز بخشیدن حداقل نیمی از ثروتشان در طول عمر یا پس از مرگشان به سازمان‌های خیریه است. با وجود اینکه شوهر سابق مک‌کنزی، جف بزوس، در فهرست اعضای این گروه مشاهده نمی‌شود؛ اما وی نیز در اقدامات بشردوستانه فعالیت مستمری دارد.

مک‌کنزی گفته است که مبلغ ۱/۷ میلیارد دلار را میان ۱۱۶ سازمان خیریه تقسیم خواهد کرد. در میان این گروه‌ها می‌توان سازمان‌هایی را مشاهده کرد که در زمینه سلامت و بهداشت، ارائه امور حقوقی برای افراد ناتوان، کمک به افراد بی‌سرپرست یا بدسرپرست، ارائه بورسیه به دانشجویان و موارد دیگر فعالیت دارند.

پول اهداشده بدون هیچ‌گونه شروطی خواهد بود و سازمان دریافت‌کننده می‌تواند مبلغ دریافتی را در هر زمینه‌ای بدون مشورت با مک‌کنزی هزینه کند. در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی بود که مک‌کنزی از جف بزوس جدا شد. در آن زمان تخمین زده می‌شد که ثروت مک‌کنزی معادل ۳۸ میلیارد دلار باشد؛ اما با توجه به رشد ارزش سهام شرکت آمازون و موفقیت آن طی ماه‌های گذشته در زمینه‌های مختلف، برآورد می‌شود که ثروت مک‌کنزی در حال حاضر معادل ۶۰ میلیارد دلار شده باشد.

این موضوع در حالی است که ثروت جف بزوس، موسس و مدیرعامل شرکت آمازون برابر ۱۸۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. انتظار می‌رود مک‌کنزی طی سال‌های آینده بخش بیشتری از ثروت خود را صرف امور خیریه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات