مایکروسافت ابزاری برای محاسبه‌ی انتشار کربن در سرویس‌های ابری منتشر کرد

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت ابزار نرم‌افزاری جدیدی منتشر کرد که میزان انتشار کربن از سرویس‌های ابری را به‌خوبی محسابه می‌کند که بازدهی آن‌ها را به‌خوبی نشان می‌دهد.
تبلیغات

مایکروسافت ابزاری منتشر کرد که به مشتریان کمک می‌کند محاسبه‌ی دقیق‌تری از تأثیر خود بر محیط‌زیست داشته باشند. با استفاده از ابزار جدید، آن‌ها می‌توانند انتشار کربن در سرویس‌های تحت استفاده‌ی خود را محاسبه کنند تا با شفافیت بیشتری، نسبت به تصمیم‌گیری درباره‌ی رویکردهای استراتژیک سازمانی اقدام کنند. ردموندی‌ها اعتقاد دارند سازمان‌هایی که به‌دنبال کاهش تأثیر خود بر انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند، باید ابتدا توانایی مناسب در محاسبه‌ی انتشار کربن خود را پیدا کنند.

ابزار جدید مایکروسافت به‌نام Sustainability Calculator دراختیار مشتریان قرار می‌گیرد. شرکت می‌گوید که این نرم‌افزار با تکیه بر هوش مصنوعی و تحلیل‌های حرفه‌ای، چشم‌اندازی کاربردی پیرامون چگونگی کاهش انتشار کربن دراختیار مشتریان قرار می‌دهد. با استفاده از همین ابزار می‌توان به‌راحتی انتشار کربن از سرویس‌ها را پیش‌بینی کرد و گزارشی ساده و شفاف هم از وضعیت کنونی ارائه می‌شود.

مایکروسافت برنامه‌هایی جدی در مسیر کاهش انتشار کربن در صنعت فناوری در نظر دارد

مایکروسافت می‌گوید ابزار محاسبه‌گر جدید، با دقت بالا مقدار کربن تولیدشده را به مشتری نمایش می‌دهد. درنتیجه آن‌ها می‌توانند سهم تأثیر سرویس‌های ابری مایکروسافت را در تأثیر مجموع شرکت خود بر محیط‌زیست، مشاهده کنند. با استفاده از ابزار ردموندی‌ها همچنین می‌توان تأثیر جابه‌جایی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های کنونی به فضای ابری را در کاهش انتشار کربن مشاهده کرد. گزارش‌هایی که در ابزار جدید منتشر می‌شوند، جزئیات مدنظر برای گزارش‌های رسمی سازمانی را هم پوشش می‌دهند. ابزار جدید درحالی معرفی شد که خود مایکروسافت هم در ابتدای سال از برنامه‌ی استراتژیک برای تبدیل شدن به شرکتی با انتشار منفی کربن تا سال ۲۰۳۰ خبر داده بود.

برنامه‌ی جدید مایکروسافت نشان می‌دهد که آن‌ها مسئولیت کامل را در کاهش اثر کربنی خود بر محیط‌زیست پذیرفته‌اند و به‌مرور به صدای مطالبه‌گر برای کاهش انتشار کربن تبدیل می‌شوند. غول نرم‌افزاری با چنین برنامه‌هایی که به ادعای خودش بر پایه‌ی اصول علمی و محاسباتی انجام می‌شود، سرمایه‌گذاری مهمی در مسیر کاهش یا حذف تولید کربن انجام می‌دهد. به‌علاوه، برنامه‌ها و ابزارهای جدید، قدم مهمی در مسیر شفاف‌سازی عملکردی محسوب می‌شوند.

مایکروسافت / Microsoft

مایکروسافت علاوه بر برنامه‌ی جدید، درکنار شرکت‌هایی همچون AP Moeller, Danone, Maersk, Mercedes-Benz AG, Natura & Co, Nike, Starbucks, Unilever, Wipro و سازمان مردم‌نهاد Environmental Defense Fund، ائتلافی به‌نام Transform to Zero راه‌اندازی کرد که با هدف سرعت بخشیدن به اقدام‌های سازمانی در مسیر اقتصادی بدون انتشار کربن، فعالیت می‌کند. مایکروسافت می‌گوید ائتلاف مذکور، رهبران صنعت را درکنار هم جمع می‌کند تا راهنمایی برای رسیدن به انتشار صفر گازهای کربنی توسعه دهند. رهبرانی که مایکروسافت به آن‌ها اشاره می‌کند، همگی برنامه‌های مهم و بلندپروازانه‌ای در مسیر مذکور در دستور کار دارند.

اعضای ائتلاف Transform to Zero تلاش می‌کنند تا تمامی کسب‌وکارها، انتشار کربن خود را به صفر برسانند. آن‌ها ازطریق برنامه‌هایی همچون اشتراک‌گذاری استراتژی‌های خود با هدف رسیدن به انتشار صفر تا سال ۲۰۵۰، ارائه‌ی دستور کارهای مهم و بزرگ کاهش انتشار در کل کسب‌وکار و زنجیره‌ی ارزش، همکاری با فعالان زنجیره‌ی تأمین در مسیر کاهش انتشار، نوآوری و سرمایه‌گذاری عظی در محصولات، خدمات و مدل‌های کسب‌وکاری که در مسیر استراتژی قرار دارند و تعامل با قانون‌گذاران با هدف افزایش انگیزه در مسیر متوقف کردن انتشار کربن، استراتژی‌های عملی خود را پیاده می‌کنند. مایکروسافت همچنین می‌گوید برنامه‌های ائتلاف در مسیری قرار دارند که اقتصاد جدید با انتشار پایین کربن، هرچه بیشتر عادلانه و منصفانه شود.

مایکروسافت چندی پیش صندوق سرمایه‌گذاری Climate Innovation Fund را معرفی و اکنون با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری در پلتفرم جهانی Energy Impact Partners، اولین سرمایه‌گذاری صندوق را ثبت کرد. پلتفرم مذکور، با هدف نوآوری فناوری‌های جدید و تغییر و تحول در سیستم حمل‌ونقل و انرژی جهانی فعالیت می‌کند. ردموندی‌ها اعتقاد دارند این دو بخش، بیشترین تأثیر را بر انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان داشته‌اند.

از برنامه‌های دیگر مایکروسافت در مسیر کاهش اثرات زیست‌محیطی می‌توان به همکاری با توسعه‌دهنده و سرمایه‌گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر، Sol Systems اشاره کرد که شامل ۵۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر می‌شود. سرمایه‌گذاری و شراکت ردموندی‌ها، شامل سرمایه‌گذاری در جوامع و مناطق آسیب‌دیده از تغییرات زیست‌محیطی نیز می‌شود. مایکروسافت می‌‌گوید همکاری جدید یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌ی انرژی تجدیدپذیر شرکت بوده است. آن‌ها قبلا در مجموع ۱/۹ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر تولید کرده بودند. ۵۰۰ مگاوات جدید، برای تأمین برق ۷۰ هزار خانه در طول یک سال، کافی خواهد بود.

مایکروسافت تنها شرکتی نیست که برنامه‌های کاهش انتشار کربن را در سطح سازمانی و صنعتی مدنظر دارد. پیش از این اخبار متعددی از برنامه‌ی اپل برای رسیدن به انتشار منفی کربن تا سال ۲۰۳۰ و همچنین سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری آمازون برای کاهش تأثیرات زیست‌محیطی منتشر شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات