پیشنهاد عجیب یک تحلیلگر به اپل برای عرضه اپل واچ ۲۵۰ دلاری

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با آنکه اپل واچ سری ۳ هم‌اکنون با قیمت ۱۹۰ دلار به‌فروش می‌رسد، یک تحلیلگر شناخته‌شده، پیشنهاد فروش اپل‌واچ ۲۵۰ دلاری را برای این شرکت مطرح کرده است.
تبلیغات

تحلیلگر نشریه‌ی برنشتاین، تونی ساکوناقی، امروز در یادداشت جدیدی درباره‌ی سرمایه‌گذاری، پیشنهاد عجیبی را برای اپل مطرح کرد. پیشنهاد او، فروش ساعت هوشمند اپل واچ با قیمت ۲۵۰ دلار است. عجیب‌بودن چنین پیشنهادی به این دلیل است که هم‌اکنون نیز کاربران با پرداخت ۱۹۹ دلار می‌توانند اپل واچ سری ۳ را به‌شرط نو بودن مستقیما از خود اپل خریداری کنند.

براساس گزارش وب‌سایت PED30، ساکوناقی در یادداشت مذکور می‌گوید که اپل با عرضه‌ی ساعت‌های هوشمند نسبتا ارزان‌قیمت به‌عنوان وسیله‌ی ضروری برای نظارت بر سلامتی، می‌تواند ده‌برابر اپل‌واچ بیشتری بفروشد. او گفت:

ما فرصتی را برای اپل مشاهده می‌کنیم که شرکت مذکور با بهره‌گیری از آن می‌تواند لوازم پوشیدنی [ساعت هوشمند] ارزان‌قیمت‌تر (زیر ۲۵۰ دلار)، متمرکزتر، با قابلیت استفاده‌ی آسان‌تر و خواناتری را به‌ویژه برای سالمندان عرضه کند. چنین محصولی می‌تواند به‌عنوان وسیله‌ای ضروری برای نظارت بر سلامتی عرضه شود و مشتریان را درباره‌ی مشکلات ‌بالقوه‌ی سلامتی‌شان آگاه سازد.

نکته‌ی اصلی در یادداشت ساکوناقی این است که اپل باید این نوع اپل‌واچ مقرون‌به‌صرفه را به‌صورت ویژه برای کاربران سالمند عرضه کند. او ویژگی‌هایی درباره‌ی سلامتی را برای این دستگاه متصور می‌شود که امکان نظارت بر مشکلات ناگهانی در قلب و دستگاه گردش خون، میزان قند خون و شاید حتی توانایی تشخیص ویروس کرونا را مهیا می‌کند. بااین‌حال، گستره‌ی بازار چنین وسیله‌ای چقدر خواهد بود؟ ساکوناقی اشاره می‌کند که بازار این نوع اپل‌واچ می‌تواند به میلیاردها کاربر برسد. او می‌گوید:

ما معتقدیم چنین بازاری می‌تواند بسیار عظیم باشد؛ ۵۰۰ میلیون نفر که خواستار نظارت دائم [بر سلامتی خودشان] هستند و به‌صورت بالقوه، میلیاردها نفر که ممکن است بخواهند وضعیت اعضای حیاتی و سلامتی‌شان را بهتر دنبال کنند.

در دفاع از ساکوناقی، به‌نظر می‌رسد که منظور او یک اپل‌واچ مقرون‌به‌صرفه است که علاوه‌بر ارزان‌بودن، جدیدترین و برترین ویژگی‌ها در حوزه‌ی سلامت را نیز دارد. از نظر فنی، در چنین مدلی می‌توان از برخی ویژگی‌های متمرکز بر فناوری چشم‌پوشی کرد و درعوض، روی سلامتی و تناسب اندام متمرکز بود. برای مثال، قیمت پایه‌ی اپل‌واچ ۳، ۲۰۰ دلار است، ولی برخی ویژگی‌های مدرن‌تر مانند الکتروکاردیوگرام (نوار قلب) و حسگر تشخیص سقوط را ندارد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا نیاز است که اپل، ساعت هوشمندی کاملا متمرکز بر سلامتی با قیمت ۲۵۰ دلار عرضه کند؟ دیدگاه‌های را با زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات