نمایشگاه CES 2021 به‌صورت حضوری در لاس وگاس برگزار می‌شود

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
برخلاف انتظار بسیاری از مردم، نهاد CTA اعلام کرده است که قصد دارد با‌وجود تمامی چالش‌ها همایش CES 2021 را به‌صورت حضوری در لاس وگاس برگزار کند.
تبلیغات

نهاد برگزارکننده‌ی همایش بین‌المللی CES در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده است که قصد دارد ژانویه‌ی سال آینده‌ی میلادی این نمایشگاه بزرگ را به‌صورت حضوری در شهر لاس وگاس ایالات متحده‌ی آمریکا برگزار کند. این اطلاعیه درحالی منتشر می‌شود که به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا، برگزاری نمایشگاه سال آینده‌ی CES در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. ویروس کرونا که به یک‌باره دنیا را درنوردید، بسیاری از کنفرانس‌ها را به‌تعطیلی کشاند. دنیاگیری کروناویروس باعث شد بسیاری از دولت‌ها قوانینی سرسختانه برای جلوگیری از تجمعات وضع کنند، در پی این اتفاق برگزاری همایش‌های بزرگ به‌صورت حضوری غیرممکن شد.

شماری از کنفرانس‌ها به‌طور کامل لغو شدند، شماری دیگر به‌تعویق افتادند و شماری دیگر به‌شکل آنلاین درآمدند. با توجه به ماهیت CES، امکان برگزاری این همایش به‌صورت آنلاین وجود ندارد، به‌همین دلیل شمار زیادی از کاربران عقیده داشتند که کووید ۱۹ تهدیدی جدی برای برگزاری CES 2021 به‌حساب می‌آید. نهاد برگزارکننده‌ی CES که با نام اتحادیه‌ی فناوری‌های مصرفی موسوم‌به CTA شناخته می‌شود در اطلاعیه‌ی جدید خود به‌وضوح اعلام می‌کند قصد دارد به غرفه‌داران امکان دهد در مراسم سال آینده‌ی CES در شهر لاس وگاس، محصولات‌شان را «به‌هردو شکل فیزیکی و دیجیتالی» به‌نمایش بگذارند.

برگزاری CES اتفاقی درخورتوجه خواهد بود، زیرا این همایش از حساسیت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. CES را می‌توان جزو یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فناوری‌محور در طول هر سال به‌حساب آورد، جایی که هزاران نفر گردهم می‌آیند تا به‌مشاهده‌ی جدیدترین دستاوردها در حوزه‌ی فناوری بپردازند. شرکت‌های مختلف نیز غرفه‌های خود را در محل برگزاری CES برپا می‌کنند و ازطریق کنفرانس‌هایی مطبوعاتی به‌رونمایی جدیدترین محصولات‌شان در دسته‌های مختلف می‌‌پردازند. برگزاری CES باعث می‌شود همه‌ساله در اوایل سال میلادی افراد زیادی به لاس وگاس سفر کنند.

آمار نشان می‌دهد سال گذشته ۱۷۵٬۰۰۰ تن از محل برگزاری CES 2020 بازدید کرده‌اند. مرکز کنوانسیون لاس وگاس موسوم‌به LVCC که محل اصلی برگزاری CES به‌حساب می‌آید هم‌اکنون در دست توسعه قرار دارد. گفته می‌شود سرمایه‌گذاران LVCC بالغ‌بر ۹۸۰ میلیون دلار هزینه کرده‌اند تا در راستای گسترش این مرکز کنوانسیون قدم بردارند و بر اساس اخبار رسمی فرآیند تغییرات LVCC تا پیش از آغاز CES 2021 به‌پایان می‌رسد.

عمده‌ی کاربران CES را به‌عنوان محلی برای معرفی جدیدترین دستاوردها در حوزه‌ی تلویزیون‌های هوشمند، خودروها و دیگر گجت‌ها می‌شناسند؛ با این‌حال نباید فراموش کنیم در جریان برگزاری این همایش بزرگ جلسات کاری بسیار مهمی در بین خرده‌فروشی‌ها، تولیدکنندگان و تمامی شرکت‌های واسطه برگزار می‌شوند که نتایجی متعدد در پی دارند.

نهاد CTA می‌گوید برای حصول اطمینان از عدم ابتلای مردم به کووید ۱۹ به‌دلیل مراجعه به محل برگزاری CES 2021 قصد دارد برخی سیاست‌های سلامتی‌محور جدید پیاده‌سازی کند. طبق بیانیه‌ی جدید، بنیاد CTA به‌صورت منظم سالن‌های مختلف را تمیز و به‌شکلی دقیق ضدعفونی می‌کند. همچنین مناطقی ویژه تحت عنوان «ایستگاه‌های بهداشتی‌سازی» در محل برگزاری CES 2021 قرار داده خواهند شد. CTA افزون بر این موارد قصد دارد راهروها را گسترده‌تر و شمار صندلی‌ها را بیشتر کند تا مردم بتوانند ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، در CES 2021 حضور یابند.

غرفه آمازون در نمایشگاه CES

محل برگزاری CES هرساله میزبان ده‌ها هزار تن از مردم است که به بازدید از غرفه‌های مختلف می‌پردازند؛ بسیاری از این افراد از خارج از لاس وگاس به این شهر سفر می‌کنند

به‌علاوه به‌لطف وجود فناوری‌هایی نظیر پرداخت توسط موبایل، محدودیت‌هایی خاص برای لمس اشیاء مختلف در محل برگزاری CES تعیین خواهد شد. اتحادیه‌ی فناوری‌های مصرفی در کنار این موارد از حضور خدمات بهداشتی در محل برگزاری CES خبر می‌دهد. آن‌طور که اطلاعیه‌ی جدید می‌نویسد، بررسی دمای بدن شرکت‌کنندگان به‌طور منظم انجام خواهد شد. به‌علاوه پیش از برگزاری مراسم دستورالعملی خاص در اختیار همه قرار خواهد گرفت تا پروتکل‌های بهداشتی نظیر پوشیدن ماسک را رعایت کنند. البته فعلا مشخص نشده است که رعایت این پروتکل‌های بهداشتی امری ضروری است یا خیر.

نخستین بار روز هفتم مه ۲۰۲۰ (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹) بود که برگزاری CES 2021 به‌صورت حضوری ازسوی اتحادیه‌ی CTA اعلام شد، اما درکمال تعجب این خبر تحت پوشش قرار نگرفته بود و بسیاری از رسانه‌ها به‌تازگی به این موضوع پی برده‌اند. 

دنیاگیری ویروس کرونا روی تمامی صنایع اثر منفی گذاشته و فناوری نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از شرکت‌ها برای رعایت جوانب احتیاط تصمیم گرفتند به‌طور کلی همایش خود را برگزار نکنند. حتی شماری از شرکت‌ها نیز کنفرانس‌هایی را که در ابتدا برای اواخر ۲۰۲۰ تعیین شده بودند لغو کرده‌اند. برای مثال بلیزارد مراسم مهم بلیزکان را که قرار بود نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) برگزار شود لغو کرد. مایکروسافت نیز در اطلاعیه‌ای جداگانه اعلام کرده است قصد دارد تا ماه جولای ۲۰۲۱ (تیر و مرداد ۱۴۰۰) تمامی رویدادهای خود را به‌شکل دیجیتالی برگزار کند. نمونه‌ی این رویدادها را مدتی پیش به‌هنگام برگزاری بیلد ۲۰۲۰ مشاهده کردیم.

شرایط دنیا به‌گونه‌ای است که هرگونه پیش‌بینی را به‌شدت سخت می‌کند. بنابراین فعلا نمی‌دانیم که برگزاری مراسمی با مقیاس CES در ماه ژانویه‌ی سال آینده کاری عقلانی است یا خیر. امیدوار هستیم تا زمان برگزاری CES شرایط تا حد زیادی به‌حالت عادی برگشته باشد تا میزان نگرانی مردم درمورد کووید ۱۹ کاهش پیدا کند. موضوع مهم دیگری را هم باید در نظر گرفت. حتی اگر مقام‌های رسمی حوزه‌ی بهداشت از امن بودن شرایط برای برگزاری CES 2021 سخن‌ به‌میان بیاورند، باز هم امکان دارد خود مردم احساس امنیت نکنند. بنابراین حتی با وجود درست‌شدن شرایط ممکن است افراد زیادی به حضور در CES 2021 تمایل نشان ندهند.

در محل برگزاری CES ده‌‌ها هزار تن از مردم در فضایی به‌نسبت متراکم کنار یک‌دیگر حضور پیدا می‌کنند و شاید در چنین محلی رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی چندان امکان‌پذیر نباشد. بسیاری از مردم به‌هنگام حضور در سالن CES به کار با گجت‌های جدید می‌پردازند، بنابراین هر محصول ممکن است هزاران بار توسط افراد مختلف لمس شود. به‌علاوه شمار درخورتوجهی از آن‌ها کارت‌های مربوط‌به کسب‌و‌کار خودشان را با یک‌دیگر مبادله می‌کنند و به برگزاری جلساتی کوچک می‌پردازند. حتی اگر دنیاگیری اخیر به‌اتمام برسد، احتمالا مردم برای بازگشت به این شرایط آماده نخواهند بود. البته تمامی این‌ها فعلا در حد حدس و گمان است و باید دید که در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات