راهنمای نصب اپلیکیشن روی گوشی‌های هوشمند HMS هواوی

دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی Y7p نخستین محصول HMSمحور هواوی است که رسما در بازار کشورمان فروخته می‌شود؛ محصولی که به‌واسطه‌ی تحریم‌های اعمال‌شده، نمی‌تواند سرویس‌های گوگل را دراختیار کاربر بگذارد.
تبلیغات

گوشی هواوی وای ۷ پی به‌طورپیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۹ پای و رابط کاربری EMUI 9.1.1 عرضه می‌شود. در نگاه نخست، رابط کاربری گوشی با آنچه همواره با گوشی‌های هواوی تجربه کرده‌ایم، هیچ تفاوتی ندارد و همان حس‌وحال گذشته را به‌ارمغان می‌آورد. قابلیت‌های متنوع و ساختاری مشابه iOS و آیکن‌های رنگی EMUI بی‌تغییر مانده است؛ اما با نگاهی جزئی‌تر، متوجه جایگزینی پلی‌استور با اپ‌گالری هواوی و کروم با مرورگر هواوی و حذف پوشه‌ی آشنای Google از صفحه‌ی هوم گوشی می‌شویم. افزون‌براین با سوایپ به راست، به‌جای گوگل‌‌فید، صفحه‌‌ای متفاوت با امکان نمایش تعداد قدم‌های کاربر، جدیدترین مخاطب‌ها و محتوای گالری، مخاطب‌های منتخب و کارت‌هایی همچون SmartCare برای نمایش مدت‌ استفاده از هر اپ ظاهر می‌شود.

پیش‌تر در مقاله‌‌ی جداگانه‌ای به‌طورمفصل عملکرد سرویس‌های موبایل هواوی (HMS) در سازگاری با اپلیکیشن‌های مختلف و وضعیت اپلیکیشن‌های مهم گوگل همچون گوگل مپ، یوتیوب، جیمیل و کروم به‌همراه اپ‌های محبوب ایرانی را روی گوشی Y7p بررسی کردیم. مطابق انتظار، بسیاری از اپلیکیشن‌های گوگل به‌درستی روی Y7p کار نمی‌کنند؛ اما وضعیت درباره‌ی اپ‌های دیگر چندان بغرنج نیست. درادامه، می‌توانید راهنمایی لازم برای روش‌های نصب اپلیکیشن روی گوشی Y7p  را دنبال کنید:

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

هواوی برای راهنمایی کاربران ایرانی و آشناکردن آن‌ها با HMS، وب‌سایتی راه‌اندازی کرده است و در زمان فروش Y7p نیز، فقدان سرویس‌های گوگل را به کاربر اطلاع می‌دهد. در وب‌سایت یادشده، چگونگی نصب تعدادی از اپ‌های محبوب روی دستگاه‌های مبتنی‌بر HMS آموزش داده می‌شود. براساس ادعای هواوی، هم‌اکنون HMS از ۲۰۰ اپلیکیشن و بازی محبوب کاربران ایرانی پشتیبانی می‌کند و حتی درصورت تمایل خریداران، این اپ‌ها به‌رایگان روی دستگاه نصب می‌شود. 

شما از کدام روش‌های گفته‌شده برای نصب اپلیکیشن‌های موردنیاز استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات