نسخه جدید Developer Forums اپل در آستانه WWDC 2020 آغازبه‌کار کرد

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل از روز گذشته نسخه‌ی جدید وب‌سایت انجمن‌های توسعه‌دهنده‌ی خود را راه‌اندازی کرده است تا توسعه‌دهندگان به‌طور مستقیم با مهندسان این شرکت ارتباط برقرار کنند.
تبلیغات

اپل روز گذشته برای ساعاتی وب‌سایت انجمن‌های توسعه‌دهنده (Developer Forums) خود را از دسترس خارج کرد تا به‌روزرسانی‌هایی مهم روی آن اعمال کند. پس از گذشت چندین ساعت، سرانجام شاهد بالا آمدن این وب‌سایت با طراحی جدید و قابلیت‌های بیشتر بودیم. انجمن‌های توسعه‌دهنده‌ی جدید اپل هم‌اکنون در آستانه‌ی برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان موسوم‌به WWDC 2020 در دسترس قرار دارد. دنیاگیری ویروس کرونا باعث شده است اپل مجبور شود برای نخستین بار طی ۳۳ سال اخیر، WWDC را به‌شکلی کاملا آنلاین برگزار کند

اپل نخستین بار هفته‌ی گذشته اعلام کرد که در پی اعمال برخی تغییرات مهم روی وب‌سایت انجمن‌های توسعه‌دهنده‌ی خود است. اهالی کوپرتینو در اطلاعیه‌ی هفته‌ی گذشته اعلام کرده بودند که نسخه‌ی جدید Developer Forums در نقش محلی برای برقراری ارتباط در بین توسعه‌دهندگان و مهندسین اپل در جریان برگزاری WWDC ظاهر خواهد شد.

در بخشی از بیانیه‌ی اپل آمده بود: «نسخه‌ی جدید Apple Developer Forums ارتباط بین جامعه‌ی توسعه‌دهندگان را با بیش از ۱٬۰۰۰ تن از مهندسین اپل برقرار می‌کند. ازطریق انجمن‌های توسعه‌دهنده، توسعه‌دهندگان می‌توانند به پرسیدن سؤال از مهندسین اپل و شرکت در بحث‌های فنی بپردازند. با آغاز نخستین روز از WWDC، همه‌ی افراد می‌توانند بحث‌های انجام‌شده در انجمن‌ها را مشاهده کنند، به‌علاوه مشترکین سرویس Apple Developer Program خواهند توانست سؤال‌های خود را در انجمن‌های توسعه‌دهنده بپرسند و جواب آن‌ها را به‌صورت مستقیم از متخصصان اپل دریافت کنند».

در نسخه‌ی جدید وب‌سایت انجمن‌های توسعه‌دهنده شاهد طراحی جذاب‌تر نسبت‌به قبل هستیم. به‌لطف طراحی جدید، کاربران می‌توانند به‌شکلی ساده‌تر به پرسیدن سؤال، جست‌و‌جو در بین مطالب، مشاهده‌ی پست‌های محبوب و... بپردازند. وقتی که در انجمن‌های توسعه‌دهنده، موضوع خاصی را انتخاب کنید می‌توانید مستقیما به مشاهده‌ی پاسخ‌های داده‌شده به آن موضوع و تعداد رأی‌های موافق و مخالف با آن بنشینید و موضوع موردبحث را با منابع دیگر به‌اشتراک بگذارید. 

اپل هفته‌ی گذشته برخی بهبودها روی شماری از ابزارهای خود برای توسعه‌دهندگان اعمال کرد. در همین راستا شاهد به‌روزرسانی اپلیکیشن Apple Developer بودیم، به‌واسطه‌ی همین به‌روزرسانی و ازطریق پروژه‌ی کاتالیست، Apple Developer برای نخستین بار روی سیستم‌عامل macOS هم قابل‌دسترس شده است. اپل همچنین پورتال App Store Connect را با طراحی مدرن‌تر از قبل، به‌روزرسانی کرده است.

تمامی این به‌روزرسانی‌ها در فاصله‌ی اندک باقی‌مانده تا آغاز WWDC انجام شده‌اند. در هر زمان که تمایل داشتید می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت رسمی انجمن‌های توسعه‌دهنده‌ی اپل به جست‌و‌جو در بین مطالب مختلف بپردازید و بحث‌های انجام‌شده را ببینید. تنها کاربرانی که عضو Apple Developer Program باشند توانایی ارسال پست دارند. 

بر اساس اعلام رسمی اپل، نطق اصلی WWDC امسال قرار است روز دوشنبه ۲۲ ژوئن ۲۰۲۰ (۲ تیر ۱۳۹۹) ساعت ۲۱:۳۰ به‌وقت تهران برگزار شود. اپل به‌طور معمول در جریان برگزاری WWDC روی نرم‌افزار تمرکزی ویژه دارد. بنابراین نسخه‌ی جدید iOS و macOS و tvOS و watchOS در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۲۰ معرفی خواهند شد. البته اخیرا در فضای مجازی برخی شایعه‌ها به‌راه افتاده است که بر اساس آن‌ها اپل قصد دارد نام iOS را به iPhoneOS تغییر دهد. به‌علاوه برخی رسانه‌ها می‌گویند اپل در جریان برگزاری WWDC خبر مهاجرت به پردازنده‌های آرم را در رایانه‌های سری مک اعلام خواهد کرد. زومیت به‌رسم همیشه، امسال نیز پوششی جامع از WWDC ارائه خواهد داد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

به‌روزترین اخبار مربوط‌به کنفرانس جدید اپل را در صفحه‌ی WWDC در زومیت بخوانید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات