مرسدس بنز E63 S AMG سدان و استیشن‌ 2021 معرفی شدند

پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
قوی‌ترین مدل اسپرت کلاس E مرسدس بنز برای ۲۰۲۱ معرفی شد. این خودرو تمام‌چرخ متحرک از پیشرانه‌ی چهارلیتری V8 با قدرت ۶۰۳ اسب‌بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد.
تبلیغات

مرسدس بنز مدتی پیش فیس‌لیفت جدید خودروهای کلاس E را رونمایی کرد که از ظاهر به‌روز‌شده و فناوری‌های جدیدتر بهره می‌برد و در مدل‌های سدان، استیشن‌واگن، کوپه، روباز و حتی کراس‌اور عرضه می‌شود. مدل اسپرت E53 AMG نیز با ۴۲۹ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور پیش‌تر رونمایی شد. اکنون، قدرتمند‌ترین خودرو اسپرت کلاس E با کد E63 S AMG و در دو مدل سدان و استیشن معرفی شده است.

مدل سدان و استیشن‌واگن مرسدس بنز E63 S AMG در یک قاب

مدل E63 S AMG تغییرات ظاهری بیشتری درمقایسه‌با E53 تجربه کرده است. ورودی‌های هوا در اطراف جلوپنجره بزرگ‌تر شده و کانال باریک طولی نیز میان جلو‌پنجره و ورودی هوای پایین قرار گرفته است. در قسمت پشت، اسپویلری کوچک تعبیه شده و خروجی‌های چهارتایی اگزوز با شکل مربعی دیده می‌شود؛ درحالی‌که خروجی‌های اگزوز E53 دایره‌ای است.

سایر تغییرات ظاهری مانند مدل‌های جدید کلاس E است که جلو‌پنجره، هدلایت‌های جدید، ظاهر شکیل‌تر عقب و چراغ‌های متفاوت را شامل می‌شود. مدل E63 S AMG از رینگ‌های جدید‌تر ۲۰ اینچی با طرح پنج‌پره‌ای دوگانه بهره می‌برد. همچنین، سه نوع رنگ اضافی ویژه با تریم خاکستری و نقره‌ای و آبی برای این خودرو عرضه می‌شود.

مرسدس بنز E63 S AMG با رینگ‌های پنج پره مشکی
مرسدس بنز E63 S AMG با رینگ‌های پنج پره مشکی
نمای عقب مرسدس بنز E63 S AMG با خروجی‌های چهارتایی مربعی‌شکل اگزوز
فضای داخل و مجلل مرسدس بنز E63 S AMG
نمای داخلی و داشبود و صفحه‌نمایش بزرگ مرسدس بنز E63 S AMG

داخل خودرو همانند E53 جدید، از به‌روز‌ترین سامانه‌ی اطلاعات MBUX مرسدس استفاده شده است. آرایش داخل E63 تفاوتی با مدل E53 ندارد؛ اما از فرمان متفاوتی بهره می‌برد. فرمان خودرو در حالت استاندارد از گرم‌کن بهره می‌برد و با تریم‌های چرمی یا میکروفیبر دینامیکا یا ترکیبی می‌توان آن را سفارش داد. همچنین، کلید‌های متعددی روی فرمان تعبیه‌ شده که برنامه‌های رانندگی مختلف ازجمله کروز‌کنترل را فعال می‌کند.

مرسدس بنز E63 S AMG با رنگ آبی در جاده‌ی کوهستانی
مرسدس بنز E63 S AMG در جاده‌ی کوهستانی و کنار دریاچه در صحنه‌ی غروب
نمای عقب مرسدس بنز E63 S AMG با خروجی‌های چهارتایی اگزوز و تایر‌های ۲۰ اینچی پهن
فضای لوکس و صندلی‌های مجلل مرسدس بنز E63 S AMG
فضای لوکس داخل مرسدس بنز E63 S AMG

زیر کاپوت E63 درمقایسه‌با سال گذشته تغییری نکرده است. این خودرو AMG از پیشرانه‌ی چهارلیتری V8 تویین‌توربو با قدرت ۶۰۳ اسب‌بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد و جعبه‌دنده‌ی نُه‌سرعته AMG نیز قدرت را به هر چهارچرخ خودرو منتقل می‌کند. درنتیجه، صفر‌ تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت مدل سدان و استیشن به‌ترتیب ۳/۳ و ۳/۴ ثانیه است.

قیمت نهایی مرسدس‌بنز E63 S AMG هنوز اعلام نشده است؛ اما احتمال می‌رود، مشابهمدل‌های سدان و استیشن ۲۰۲۰ به‌ترتیب از ۱۰۸ هزار و ۱۱۲ هزار دلار شروع شود.

مشخصات فنی دقیق انواع خودرو مرسدس‌بنز، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر اتومبیل‌های این خودروساز آلمانی را در بخش محصولات زومیت ببنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات