مدیر تیم طراحی صنعتی مایکروسافت سرفیس، تیم طراحی ویندوز را هم مدیریت می‌کند

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رالف گرون که مدیریت تیم طراحی صنعتی سرفیس را در مایکروسافت برعهده داشت، به‌عنوان مدیر تیم طراحی ویندوز هم انتخاب شد.
تبلیغات

رالف گرون، مدیر باسابقه‌ی مایکروسافت اخیرا از موقعیت کاری جدید خود در این شرکت خبر داد. او اعلام کرد که به‌عنوان معاون ارشد سازمانی (CVP) مایکروسافت در دپارتمان‌ Design Windows and Devices به کار ادامه خواهد داد. گرون از قدیمی‌ترین مدیران کمپ ردموند محسوب می‌شود که مدیریت تیم طراحی صنعتی دستگاه‌های شرکت را از سال ۲۰۱۵ برعهده داشت. او در موقعیت شغلی جدید، مدیریت تیم‌های طراحی ویندوز و همچنین محصولات مایکروسافت در اندروید را برعهده می‌گیرد. البته گرون با وجود فعالیت در موقعیت شغلی جدید، هدایت تیم‌ قبلی متمرکز بر سخت‌افزار را هم ادامه خواهد داد. پروفایل لینکدین او نشان می‌دهد که از ماه مارس ۲۰۲۰، در موقعیت جدید مشغول به کار بوده است. البته به‌روزرسانی پروفایل، چند روز پیش انجام شد.

گرون به‌عنوان رهبر طراحی خانواده‌ی مایکروسافت سرفیس شناخته می‌شود. او در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مهم مبتنی بر طراحی در مایکروسافت، نقش و حضور جدی داشته است که اکثرا هم با استقبال خوبی ازطرف کاربران و کارشناسان روبه‌رو شده‌اند. نقش جدید گرون در تیم طراحی ویندوز، شاید برخی از چالش‌ها و مشکلات سیستم‌عامل ردموندی‌ها را حل کند. به‌هرحال هنوز کاربران زیادی از طراحی نه‌چندان مناسب برخی از بخش‌ها در ویندوز ۱۰، گله دارند.

ماه مارس که به‌عنوان زمان شروع کار گرون به‌عنوان رهبر تیم طراحی ویندوز بیان می‌شود، هم‌زمان با انتخاب پانوس پانای به‌عنوان رهبر تیم Devices + Windows بوده است. به‌هرحال موقعیت جدید برای مدیران باسابقه‌ای همچون پانای و گرون، بخشی از برنامه‌ی تغییر زیرساخت مدیریت در مایکروسافت بود.

هنوز مشخص نیست که گرون در چه تغییراتی در طراحی ویندوز نقش داشته است، اما ظاهرا مایکروسافت تغییری مرتبط با طراحی رابط کاربری در ویندوز را در نظر دارد که از مشاوره و راهنمایی گرون در آن مسیر، بهره خواهد برد. درنهایت برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند مدیریت پانای در بخش ویندوز درکنار مدیریت تیم طراحی توسط گرون، احتمالا حل بسیاری از چالش‌های ناسازگاری ویندوز ۱۰ را به‌همراه خواهد داشت. پانای در ابتدای سال جاری المان‌های جدیدی را برای ویندوز ۱۰ رونمایی کرد و مایکروسافت نیز تأیید می‌کند که برخی از قابلیت‌های طراحی ویندوز 10X را به ویندوز ۱۰ خواهد آورد. درنهایت کاربران برای تجربه‌ی طراحی جدید، چاره‌ای به جز انتظار برای عرضه‌ی به‌روزرسانی‌های رسمی ویندوز ۱۰ یا اطلا‌ع‌رسانی خود شرکت، ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات