ارزش سهام اپل مجددا رکوردشکنی کرد

پنج‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
ارزش سهام اپل در پایان روز معاملاتی به بالاترین حد خود در تاریخ رسید و پیش‌بینی‌‌های تحلیل‌گران را مجددا به سمت مثبت پیش برد.
تبلیغات

ارزش سهام اپل در پایان روز معاملاتی چهارشنبه به ۳۴۳/۹۹ دلار رسید. رشد اپل در بازار سهام در ماه‌های گذشته ادامه‌دار بوده است. درواقع بسیاری از شرکت‌های فناوری با وجود بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، عملکرد خوبی در بازار سهام داشته‌اند. درحال‌حاضر تعداد زیادی از مردم در سرتاسر جهان کار کردن در خانه را انتخاب کرده‌اند و برخی نیز مجبور به خرید دستگاه‌های جدید شده‌اند. اپل و دیگر شرکت‌های دنیای فناوری، درنتیجه‌ی همین تغییر رفتار مردم، افزایش فروش خدمات و محصولات را در برخی از حوزه‌ها تجربه می‌کنند.

ارزش سهام اپل

اپل در ماه‌های فوریه و مارس، کاهش ارزش سهام را تجربه کرد که بخش عمده‌ای از آن به چالش‌های تأمین مربوط می‌شد. آن‌ها از ماه آوریل، مجددا در مسیر رشد قرار گرفتند و چند بار، در ماه‌های گذشته رکوردشکنی کردند. درحال‌حاضر، ارزش بازار اپل نزدیک به ۱/۵ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود و بسیاری از تحلیل‌گران، رسیدن به ارزش بازار دو تریلیون دلاری را برای آن‌ها دور نمی‌دانند. کوپرتینویی‌ها به‌زودی اخبار رسمی مهاجرت از پردازنده‌های اینتل به آرم را برای کامپیوترهای مک، رسانه‌ای می‌کنند. خبری که به اعتقاد برخی از تحلیل‌گران، تأثیر مثبتی بر وضعیت شرکت در بازار خواهد داشت.

برخی از تحلیل‌گران اعتقاد دارند توانایی طراحی و تولید داخلی پردازنده‌ در اپل، یکی از مزیت‌های مهم این شرکت محسوب می‌شود که شاید در نظر تحلیل‌گران و حتی سرمایه‌گذاران، ارزش واقعی را دریافت نکرده است. آن‌ها اعتقاد دارند عرضه‌ی مک‌بوک‌های مجهز به پردازنده‌های اختصاصی اپل، می‌تواند ارزش سهام شرکت را باز هم افزایش دهد. درواقع، ظرفیت‌های شرکت در طراحی اختصاصی پردازنده، توانایی رشد آن‌ها را در حوزه‌های دیگر نیز اثبات می‌کند که با استقبال سرمایه‌گذاران روبه‌رو خواهد شد. به هرحال باید تا WWDC 2020 منتظر باشیم و اگر اپل، خبر مهاجرت به آرم را به‌صورت رسمی اعلام کند، واکنش بازار جالب‌توجه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات