ارزش سهام اپل رکورد شکست؛ ثبت ارزش بازار ۱/۵ تریلیون دلاری

یک‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ارزش سهام اپل با رکوردشکنی جدید در میانه‌ی معاملات بازار سهام، این شرکت فناوری را باز هم بزرگ‌تر و ارزشمندتر کرد.
تبلیغات

ارزش سهام شرکت اپل (که با نماد AAPL مبادله می‌شود)، بالاترین رکورد را در میانه‌ی روز معاملاتی با رسیدن به عدد ۳۲۶/۵۲ دلار ثبت کرد. بالاترین ارزش سهام در یک روز معاملاتی با اصطلاح Intraday شناخته می‌شود. این عدد، بالاترین قیمتی است که بین فاصله‌ی باز شدن و بسته شدن بازارهای سهام، برای سهام یک شرکت ثبت می‌شود. عموما قیمت مذکور بالاتر از قیمت شروع و پایان معامله بازار سهام است.

رکوردشکنی میان روز ارزش سهام یک شرکت، به‌تنهایی معنا و کاربرد خاصی در معاملات سهام ندارد. البته فعالان بازار بورس که خرید و فروش روزانه انجام می‌دهند، در برخی موارد این اعداد را به‌عنوان سیگنال‌های فروش تفسیر می‌کنند. ازطرفی تفاوت بسیار زیاد در بالاترین و پایین‌ترین قیمت یک سهم در میانه‌ی روز، به‌عنوان نمادی از نوسان کنونی یک سهم محسوب می‌شود.

ارزش سهام اپل در ماه‌های فوریه و مارس سال جاری با سقوط روبه‌رو بود. نگرانی‌ها از مشکلات زنجیره‌ی تأمین کالاها باعث شد تا معامله‌گران با احتیاط و نگرانی به سهام اپل نگاه کنند. به‌هرحال در ماه‌های اخیر، مجددا ارزشمندترین شرکت جهان در مسیر صعود قرار گرفت و ارزش سهام آن نیز در روندی با ثبات، به سمت اوج حرکت کرد. کاهش ارزش سهام اپل در ابتدای سال ۲۰۲۰، به‌عنوان سیگنالی برای خرید مناسب ازسوی بسیاری از معامله‌گرها تفسیر شد. به‌عنوان مثال، گزارش اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نشان می‌دهد که بنیاد بیل و ملیندا گیتس، در فصل اول سال جاری، ۵۰۱،۰۴۴ سهم اپل را خریداری کرده‌اند.

اکثر سهام‌دارانی که سهم AAPL را خریداری می‌کنند، آن را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت در نظر دارند. درنتیجه آن‌ها از فراز و فرودهای موقتی و کوتاه‌مدت ارزش سهام، نگران نمی‌شوند. از میان سرمایه‌گذاران بلندمدت بزرگ، می‌توان وارن بافت را نام برد که با حرکتی آهسته و پیوسته، ارزش دارایی خود را افزایش می‌دهد.

ارزش بازار اپل با رکوردشکنی جدید و پس از اصلاح و ثبات بازار، به حدود ۱/۴ تریلیون دلار رسید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات