سوبارو کراس ترک ۲۰۲۱ معرفی شد

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
خودرو تمام‌چرخ متحرک کراس‌ترک در نسخه‌ی جدید‌ اسپرت، از یک پیشرانه‌ی ۲/۵ لیتری با قدرت ۱۸۲ اسب‌بخار و جعبه‌دنده‌ی CVT با دو حالت رانندگی جدید بهره می‌برد.
تبلیغات

سوبارو کراس‌ترک خودرویی کراس‌اور براساس مدل مشهور سوبارو ایمپرزا است. نسل دوم این مدل هاچ‌بک از سال ۲۰۱۸ با پلتفرم جهانی خودروهای سوبارو تولید می‌شود. به‌تازگی فیس‌لیفت این خودرو به‌همراه امکاناتی جدید‌ معرفی شده است.

بزرگترین تغییر این محصول، اضافه‌شدن یک پیشرانه‌ی جدید است. مدل‌های پایه و پریمیوم سوبارو کراس‌ترک مانند گذشته با پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار‌سیلندر و قدرت ۱۵۲ اسب‌بخار عرضه می‌شوند. اما برای ۲۰۲۱ دو مدل اسپرت و لیمیتد، از پیشرانه‌ی ۲/۵ لیتری باکسر سوبارو با قدرت ۱۸۲ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۸ نیوتن‌متر بهره می‌برند که در کراس‌اور فورستر و مدل استیشن‌واگن اوتبک نیز استفاده شده است.

سوبارو کراس‌ترک ۲۰۲۱

در این خودرو تمام‌‌چرخ متحرک، انتقال قدرت با جعبه‌دنده‌ی CVT و سامانه‌ی توزیع خودکار گشتاور صورت می‌گیرد. مصرف سوخت موتور ۲/۵ لیتری جدید، در رانندگی شهری و بزرگراه به‌ترتیب ۸/۷ لیتر و ۶/۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. مدل‌های پایه و پریمیوم با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی استاندارد به‌همراه نمونه‌ی سفارشی CVT عرضه می‌شوند؛ مصرف سوخت این تریم‌ها با جعبه‌دنده‌ی دستی، ۱۰/۷ لیتر و ۸/۱ لیتر در صد کیلومتر رانندگی شهری و بزرگراه است؛ با جعبه‌دنده‌ی CVT نیز به‌طور‌متوسط ۱/۵ لیتر در صد کیلومتر، بنزین کمتری مصرف می‌شود.

سوبارو کراس‌ترک ۲۰۲۱

تریم اسپرت کراس‌ترک افزون‌بر پیشرانه‌ی جدید، از سامانه‌ی کنترل رانندگی پیشرفته‌تری نیز بهره می‌برد. سامانه‌ی X-mode سوبارو روی مدل‌های مجهز‌به جعبه‌دنده‌ی CVT نصب است و درحالت استاندارد با استفاده‌از سامانه‌هایی نظیر کنترل‌در سراشیبی، باعث چسبندگی بیشتری در جاده‌های برفی و خاکی می‌شود. سامانه‌ی X-mode کراس‌ترک اسپرت، افزون‌بر قابلیت انتخاب میان حالت‌های برفی یا خاکی، دو حالت برف سنگین و رانندگی‌در گِل را نیز شامل می‌شود.

همچنین ظاهر نسخه‌ی اسپرت با بقیه‌ی مدل‌ها کمی متفاوت است. برجستگی قوس چرخ‌‌‌ها، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی خاکستری، تریم جلوپنجره و آینه‌های خارجی از تفاوت‌های مدل اسپرت است. داخل خودرو نیز از مبلمان StarTex، دوخت زردرنگ کنسول مرکزی و فیبرکربن در بعضی قسمت‌ها استفاده شده است. همچنین، دو رنگ زرد و آبی ویژه نیز در لیست رنگ‌های بدنه‌ی کرا‌س‌ترک اسپرت قرار دارد.

سوبارو کراس‌ترک ۲۰۲۱

فیس‌لیفت کراس‌ترک برای ۲۰۲۱، طراحی جدید جلوپنجره، سپر جلو و پنل‌های اطراف مه‌شکن‌ها را شامل می‌شود. همچنین، نسخه‌ی به‌روز‌شده‌ی سامانه‌ی کمک‌رانندگی Eyesight سوبارو روی این محصول قرار دارد که روی تمامی مدل‌هایی که از جعبه‌دنده CVT استفاده می‌کنند، نصب می‌شود. کروز کنترل انطباقی و سامانه‌ی کمکی برای حفظ خودرو بین‌خطوط به‌همراه سایر آپشن‌های ایمنی در سوبارو کراس‌ترک وجود دارد. گفتنی است که مدل‌های مجهز‌به جعبه‌دنده‌ی CVT، از سامانه‌ی هشدار صندلی‌های عقب بهره می‌برند که راننده را هنگام خروج، از اطفال یا حیوانات خانگی در خودرو مطلع می‌کند.

سوبارو کراس‌ترک ۲۰۲۱ از اواخر تابستان امسال عرضه می‌شود؛ هرچند جزئیات قیمت مدل‌هایش هنوز منتشر نشده است. گفتنی است که قیمت مدل ۲۰۲۰ این خودرو، از ۲۳ هزار دلار شروع می‌شود.

مشخصات فنی دقیق انواع خودرو سوبارو، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر اتومبیل‌های این خودروساز ژاپنی را در بخش محصولات زومیت ببنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات