مایکروسافت جایزه‌ای صدهزار دلاری برای هکرها تعیین کرد

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به هکرهایی که بتوانند لایه‌های امنیتی نسخه‌ی اختصاصی این شرکت از سیستم‌عامل لینوکس را درهم بشکنند، صد‌هزار دلار پاداش می‌دهد.
تبلیغات

مایکروسافت سال گذشته نسخه‌ای اختصاصی و فشرده از لینوکس را برای سیستم‌عامل آژور اسفر (Azure Sphere) توسعه داد. سیستم‌عامل مذکور برای اجرا روی تراشه‌های اختصاص‌یافته به پلتفرم اینترنت اشیاء این شرکت طراحی شده است. آژور اسفر به این پلتفرم اختصاص دارد و به‌منظور اطمینان از اجرای جداگانه‌ی خدمات پایه‌ای و اپلیکیشن‌های ساده در سازوکار امنیتی جعبه‌ی شنی (Sandbox) است.

حالا مایکروسافت از هکرها می‌خواهد امنیت سیستم‌عامل یادشده را محک بزنند و اگر بتوانند از سپر زیرسیستم امنیتی Pluton یا جعبه‌ی شنی Secure World عبور کنند، صدهزار دلار جایزه بگیرند. برنامه‌ی باگ‌یابی ردموندی‌ها بخشی از چالش تحقیقاتی سه‌ماهه‌ی آن‌ها است که از اول ژوئن تا سی‌ویکم اوت اجرا می‌شود. سیلوی لو، یکی از مدیران برنامه‌ی امنیتی در مرکز واکنش امنیتی مایکروسافت می‌گوید:

در طول بازه‌ی زمانی اجرای برنامه‌ی امنیتی در بخش چالش تحقیقاتی امنیت آژور اسفر، برای سناریوهای خاص تا صدهزار دلار جایزه خواهیم داد.

چالش یادشده، متمرکز بر خود سیستم‌عامل آژور اسفر است و ارتباطی با بخش پایه‌ای مبتنی‌بر فضای ابری ندارد که هم‌اکنون نیز بخشی از جوایز برنامه‌ی باگ‌یابی آژور است. مایکروسافت به‌طورخاص دنبال گروهی از محققان امنیتی برای آزمایش امنیت لینوکس اختصاصی خود و تلاش برای به چالش‌کشیدن آن است. حملات فیزیکی خارج از برنامه‌ی باگ‌یابی آژور است و علاقه‌مندان با تکمیل این فرم می‌توانند جزوی از چالش باشند.

آژور اسفر در کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد (Build) سال گذشته معرفی شد و هنوزهم سیستم‌عامل نسبتا جدیدی است. کسب‌وکارهایی مانند استارباکس برای تأمین امنیت تجهیزات فروشگاهی خود، از سیستم‌عامل یادشده استفاده می‌کنند. مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، اوایل امسال با توصیف کسب‌وکار فضای ابری این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین کسب‌وکار سخت‌افزاری در مایکروسافت، دستگاه‌های حوزه‌ی اینترنت اشیاء را بخشی مهم برای این شرکت دانست. توجه او معطوف ‌به میلیاردها دستگاه در حوزه‌ی اینترنت اشیاء است که براساس پیش‌بینی تحلیلگران، در یک‌ دهه‌ی آینده استفاده می‌شود.

آژور اسفر جزئی از مأموریت برای کمک به امنیت و مدیریت این دستگاه‌ها و گوشه‌ای از تلاش‌های روبه‌افزایش مایکروسافت در دنیایی فراتر از ویندوز است؛ دنیایی که به‌صورت فزاینده‌ای به‌سمت محاسبات ابری حرکت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات