تولید رودستر تسلا تا زمان عرضه سایبرتراک به تعویق می‌افتد

جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک اعلام کرد که تولید تسلا رودستر به دلیل اولویت یافتن سایر خودروهای الکتریکی این شرکت و آماده کردن مقدمات کار، به تعویق افتاده است.
تبلیغات

ایلان ماسک در مصاحبه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد تسلا قصد دارد به دلیل توسعه‌ی سایر محصولاتش، تولید خودروی اسپرت تسلا رودستر را کمی به تعویق بیاندازد.

مدیرعامل متمول تسلا در گفت‌وگویی با پادکست جو روگان، انتقادات خود را از دستور مقامات ایالات متحده برای در خانه ماندن به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بار دیگر تکرار کرد. ماسک گفت که دستور تعطیلی ایالت‌ها برخلاف قانون اساسی ایالات متحده آمریکا است و تا زمانی‌که دادگاه عالی ایالات متحده حکم نداده، نمی‌توانند از قانون سرپیچی کنند. او قبلا چنین اظهاراتی را در تماس تلفنی ۲۹ آوریل برای ارائه گزارش درآمد سه‌ماهه تسلا انجام داده و این اعمال را «فاشیستی» خوانده بود.

مصاحبه‌ی اخیر، دومین حضور ایلان ماسک در سری پادکست‌های روگان است. مصاحبه‌ی اول در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ که در آن ماسک اقدام به مصرف ماری‌جوانا همراه‌با جو روگان کرد، باعث بدنامی مدیرعامل تسلا شد و تأثیر زیادی بر محبوبیت او در میان طرفدارانش گذاشت. وقتی روگان از ماسک پرسید که چه زمانی می‌تواند تسلا رودستر خریداری کند، او پاسخ داد:

الان نمی‌توانم تاریخ دقیقی بگویم؛ کارهای دیگری مانند افزایش تولید خودروی الکتریکی شاسی‌بلند تسلا مدل Y و ساخت کارخانه تولید خودرو در برلین آلمان در اولویت قرار دارند. می‌توان تسلا رودستر را شبیه دسر دانست؛ ما باید اول مواد اولیه آن مانند گوشت و سبزیجات و سیب زمینی و سایر متعلقات را فراهم کنیم. 

ایلان ماسک همچنین اعلام کرد که تسلا باید قبل از کار روی رودستر، وانت برقی آینده‌محور سایبرتراک را تولید کند. تسلا در پایان سال ۲۰۱۷ خودروی برقی چهار سرنشین رودستر را معرفی کرد و در آن زمان گفت که این خودرو سریع‌تر از تمام خودروهای تولیدی جاده‌ای خواهد بود. ایلان ماسک در گذشته گفته بود که فروش رودستر پس از رونمایی از نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی تسلا مدل اس آغاز می‌شود که انتظار می‌رفت زمانی در پایان سال ۲۰۲۰ باشد.

مصاحبه‌ی دوساعته‌ی ماسک و روگان در بخش‌های کوتاهی به همه‌گیری ویروس کرونا و کسب‌وکار تسلا اختصاص داشت و بیشتر زمان آن درباره‌ی هوش مصنوعی و یکی دیگر از شرکت‌های ایلان ماسک به‌نام نورالینک (Neuralink) بود که رابط‌های کاشتنی مغز-ماشین را توسعه می‌دهد. ماسک گفت که این دستگاه‌ها می‌توانند ظرف مدت یک‌سال در بدن افراد کاشته شوند. او مدعی شد که چنانچه ماژول‌های نورالینک واقعا کار کنند، نسبت به کاشت یکی از آن‌ها در بدن خود اقدام خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات