کارکنان مایکروسافت تا اکتبر ۲۰۲۰ به دورکاری ادامه خواهند داد

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از سخنگویان مایکروسافت تأیید کرد که کارکنان این شرکت در صورت علاقه می‌توانند به شغلشان به‌صورت دورکاری ادامه دهند.
تبلیغات

پس از شیوع بیماری کرونا، شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری دست به اقدامی جالب زدند و از کارکنان خود خواستند که به‌صورت دورکاری از خانه به فعالیتشان ادامه دهند. مایکروسافت نیز از اولین شرکت‌هایی بود که چنین درخواستی را از کارکنان خود کرد.

در ابتدا انتظار می‌رفت فعالیت دورکاری که در اوایل ماه مارس شروع شد پس از مدتی خاتمه یابد؛ اما شرایط بحرانی پیش‌آمده پس از گسترش فراگیر بیماری کرونا در ایالات متحده باعث شد که سران مایکروسافت نسبت به تمدید مدت دورکاری تصمیم بگیرند.

طبق گفته‌ها، سران شرکت مایکروسافت از کارکنان خود خواسته‌اند که تا ماه اکتبر به فعالیتشان به‌صورت دورکاری ادامه دهند. این موضوع ابتدا توسط یکی از کارکنان مایکروسافت در حساب توییتر شخصی وی اعلام شد.

پس از مدتی نیز یکی از سخنگویان مایکروسافت تأیید کرد که مقامات این شرکت به کارمندان گفته‌اند درصورتی‌که شغل حساسی ندارند تا ماه اکتبر می‌توانند به فعالیتشان به‌صورت دورکاری ادامه دهند. علاوه بر آن، گویا سران مایکروسافت به ادامه فعالیت کارکنان به‌صورت دورکاری نیز نگرشی مثبت دارند. سخنگوی مایکروسافت توضیح داد:

زمانی‌که محدودیت‌ها برداشته شد کارکنان مایکروسافت می‌توانند همچنان به فعالیتشان به‌صورت دورکاری ادامه دهند؛ مگر اینکه حضور آن‌ها در شرکت الزامی باشد.

ایالت واشنگتن که دفتر مایکروسافت در آن واقع شده است به شهروندان خود دستور داده که تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) در خانه بمانند تا احتمال ابتلایشان به ویروس کرونا کاهش یابد.

چندی پیش آمازون اعلام کرد که اکثر کارکنان این فروشگاه اینترنتی می‌توانند تا ۲ اکتبر به فعالیتشان از خانه ادامه دهند. با این حال، آنچه اهمیت دارد تغییری بزرگ در نحوه فعالیت کارکنان شرکت‌های مختلف و کسب و کارهای بزرگ و کوچک است؛ به‌نحوی که فعالیت دورکاری پر‌رنگ‌تر شده است و بستری فراهم شده تا کارکنان به‌صورت دورکاری از خانه فعالیت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات