شاسی بلند چینی بی وای دی تانگ به زودی در نروژ عرضه می شود

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی چین قصد دارد از اواخر سال جاری حضور خود را در بازارهای اروپایی افزایش دهد. این هدف با عرضه Tang EV600 و چند خودروی تجاری سبک در کشور نروژ آغاز می‌شود.
تبلیغات

شرکت خودروسازی BYD Auto، بزرگ‌ترین خودروساز برقی چین و دومین سازنده خودروی الکتریکی در جهان پس از تسلا، جزئیات برنامه‌های گسترش خودروی سواری و تجاری خود را برای بازار اروپا تشریح کرد. بی‌وای‌دی اتو برای ورود به اروپا، کشور نروژ را انتخاب کرده است که بزرگ‌ترین بازار قاره سبز برای علاقه به خودروی الکتریکی به شمار می‌رود. غول خودروسازی چین، معرفی آزمایشی خودروهای سواری در اروپا را با عرضه‌ی بی‌وای‌دی Tang EV600 برای بازار نروژ آغاز خواهد کرد که این کار از اواخر سال جاری شروع می‌شود.

BYD / بی وای دی

شاسی‌بلند تمام برقی سایز متوسط بی‌وای‌دی دارای ظرفیت پیمایش ۵۲۰ کیلومتر طبق استاندارد NEDC است و از پیکره‌بندی دائمی تمام چرخ محرک بهره می‌برد. جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری خودروی الکتریکی Tang EV600 اواخر امسال و در زمان‌های نزدیک به فروش در نروژ اعلام خواهد شد. 

BYD / بی وای دی

بی‌وای‌دی Tang EV600 در بازار چین از باتری ۸۲/۸ کیلووات ساعت بهره می‌برد که نیروی خود را به یک یا دو موتور الکتریکی (در پیکره‌بندی‌های جلومحرک و تمام چرخ محرک) انتقال می‌دهد و هر کدام از این‌ موتورها ۲۴۲ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. درنتیجه خروجی کلی این خودروی الکتریکی به ۴۸۴ اسب‌بخار می‌رسد که بیشتر از قدرت آئودی ای-ترون است. گفته می‌شود که این خودروی برقی قادر است در زمان ۴/۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و شارژ سریع آن نیز حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد؛ البته هنوز مشخص نیست که این ارقام برای ۸۰ یا ۱۰۰ درصد شارژ باتری خودروی الکتریکی است یا خیر.

BYD / بی وای دی

علاوه بر نسخه‌ی تمام برقی EV600، نسل دوم بی‌وای‌دی تانگ که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، در انواع مدل‌های بنزینی و پلاگین هیبریدی برای بازار چین در دسترس قرار گرفت.

نروژ از نظر انتخاب و استفاده‌ی گسترده از خودروی الکتریکی و همچنین دارا بودن شبکه شارژ جامع، پیشرفته‌ترین بازار اروپا به شمار می‌رود. ما به‌زودی شیوه کار در این بازار را ارزیابی می‌کنیم، اما در بلندمدت قصد داریم فروش خودروی سواری را در خارج از نروژ گسترش دهیم. ما خوشحالیم که دامنه محصولات خود را با عرضه‌ی این خودروهای تمام برقی افزایش می‌دهیم. این نقطه اوج دیگری در تعهد ما به حفاظت از محیط زیست، مشارکت در کاهش آلاینده‌های هوا و فراهم کردن هوایی پاک‌تر برای اروپا است. در طول مرحله آزمایشی بازاریابی، ما اطمینان داریم که ظرفیت پیمایش، طراحی، کاربرد و فناوری‌های پیشرفته خودروی شاسی‌بلند بی‌وای‌دی تانگ EV600 برای خریداران اروپایی جذاب خواهد بود.
BYD / بی وای دی

خودروساز چینی همچنین در برنامه‌های بلندمدت خود قصد دارد خودروهای تجاری سبک (LCV) و کامیون‌های برقی بی‌وای‌دی را وارد بازار اروپا کند. بی‌وای‌دی می‌خواهد پیش از پایان سال جاری میلادی ون پنل (سدان تحویل بار)، کامیون‌های توزیع ۷/۵ و ۱۹ تنی و یک تراکتور خانگی را در بازار اروپا ارائه دهد. این محصولات جدید، حضور بی‌وای‌دی را در بازار اروپا افزایش می‌دهند؛ زیرا بی‌وای‌دی هم‌اکنون با عرضه اتوبوس‌های برقی در این قاره حضور دارد.

BYD / بی وای دی

تانگ EV600 اولین خودروی بی‌وای‌دی نیست که در بازار اروپا عرضه می‌شود؛ در سال ۲۰۱۳ ناوگانی متشکل از ۵۰ دستگاه هاچ‌بک برقی بی‌وای‌دی e6 وارد انگلستان شد که توسط شرکت‌های خصوصی مورد استفاده قرار گرفت. همچنین تعدادی از این مدل با تأیید مقامات رسمی بلژیک، برای استفاده به‌عنوان تاکسی در بروکسل انتخاب شد.

مشخصات فنی دقیق انواع خودرو بی‌وای‌دی در بازار کشورمان، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر اتومبیل‌های این خودروساز چینی را در بخش محصولات زومیت ببنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات