مایکروسافت کاربران را بیش‌از‌پیش به ‌استفاده از Edge ترغیب می‌کند

یک‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق تغییرات اعمال‌شده در ویندوز 10، هرگاه در بخش جست‌و‌جو به‌دنبال نام مرورگرهای وب بگردید، مایکروسافت درکنار نمایش نتایج، اجرای Edge را به شما پیشنهاد خواهد کرد.
تبلیغات

نسخه‌ی اولیه‌ی مایکروسافت اج تفاوت‌های مهم درمقایسه‌با اینترنت اکسپلورر به‌خود دیده بود و مدرن‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسید. با‌این‌حال، هیچ‌گاه کاربران زیادی به استفاده از اج تمایل نشان ندادند. مایکروسافت با برنامه‌ریزی درست نسخه‌ی اولیه را به‌پایان راه رساند و اج را برپایه‌ی موتور کرومیوم کاملا بازسازی کرد. نسخه‌ی مبتنی‌بر کرومیوم اج در چند وقت اخیر توجه کاربران زیادی را به‌خود جلب کرده و با دریافت به‌روزرسانی‌های متنوع، میزبان قابلیت‌هایی جدید شده است. مایکروسافت نیز تلاش کرده با اتکا به ‌روش‌هایی خاص، کاربران را بیش‌از‌پیش به استفاده از اج ترغیب کند. 

مایکروسافت در جدیدترین اقدامش برای افزایش محبوبیت اج، به‌سراغ بخش جست‌و‌جوی ویندوز ۱۰ رفته است. ازاین‌‌پس، هرگاه نام مرورگرهای وب را جست‌و‌جو کنید، لینک مربوط به اجرای اج هم به‌نمایش درمی‌آید. همچنین، اگر اج را نداشته باشید و ازطریق بخش جست‌و‌جوی ویندوز نام مرورگری مثل موزیلا فایرفاکس را تایپ کنید، لینک دانلود مایکروسافت اج به‌عنوان اولین نتیجه به‌نمایش درمی‌آید.

نمایش اج در جستجو ویندوز 10

برای مثال، اگر جست‌و‌جوی ویندوز را باز و عبارت chr را در آن تایپ کنید، در بخش بالای صفحه آیکون مرورگر کروم به‌نمایش درمی‌آید، بااین‌حال، در بخش پایینی آن آیکون اج دیده می‌شود. اگر اج را نصب کرده باشید، آیکون مرتبط‌ اپلیکیشن را بازمی‌کند؛ درغیراین‌صورت به صفحه‌ی دانلود اج منتقل می‌شوید. اگر نام مرورگرهای دیگر را جست‌وجو کنید، مجددا شاهد چنین اتفاقی خواهید بود. 

ممکن است برخی از افراد بگویند مایکروسافت ازلحاظ قانونی حق دارد نرم‌افزارش را از روش‌هایی خاص در سیستم‌عامل اختصاصی خودش به افراد بیشتری بشناساند؛ اما تأکید بیش‌از‌حد در بسیاری از بخش‌های ویندوز روی اجرای مرورگر اج، ممکن است برای خیلی‌ها آزاردهنده باشد. شرکت‌های دیگر چنین رویکردی در پیش نمی‌گیرند؛ مثلا اگر در گوگل عبارت اج یا فایرفاکس را جست‌و‌جو کنید، این موتور جست‌و‌جو شما را به نصب کروم ترغیب نخواهد کرد. مایکروسافت با رویکرد جدیدش بخشی از فضای صفحه را با لوگو اج اشغال می‌کند که می‌توان کارهای بهتری با آن انجام داد. البته لزوما قرار نیست ازطریق این بخش کار خاصی انجام شود و بهتر بود مایکروسافت صفحه‌ای بدون تبلیغات به کاربر ارائه می‌داد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این اقدام مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات