استفاده از غلط یاب املایی مایکروسافت در کروم و اج بهینه‌سازی شد

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
غلط‌یاب مایکروسافت اکنون علاوه بر نرم‌افزارهای اختصاصی شرکت، برای مرورگرها نیز دردسترس قرار دارد و بهینه‌سازی‌های قابل‌توجهی هم دریافت کرده است.
تبلیغات

گوگل و مایکروسافت در یک همکاری جدید، سیستم غلط‌یاب املایی را برای مرورگرهای کروم و اج بهینه‌سازی کردند. آخرین نسخه از مرورگرهای مذکور، اکنون با قابلیت داخلی Windows Spellcheck دردسترس کاربران قرار دارند که از رویکرد قبلی و متن‌باز موسوم به Hunspell کیفیت و کارایی بهتری دارد. تغییر سیستم غلط‌یاب به نسخه‌ی جدید به این معنا خواهد بود که فرایند غلط‌یابی از این به بعد با کیفیت بالاتری انجام می‌شود و خصوصا در آدرس وب‌سایت‌ها، کلمه‌های اختصاری و آدرس‌های ایمیل شاهد عملکرد بهتری خواهیم بود. به‌علاوه دو مرورگر از لغت‌نامه‌ی اشتراکی بهینه‌ای بهره می‌برند که غلط‌یابی را آسان‌تر و کارسازتر می‌کند.

تیم توسعه‌دهنده‌ی مایکروسافت اج در یک پست وبلاگی پیرامون همکاری جدید با گوگل توضیح داد: «این قابلیت با همکاری مهندسان گوگل و مایکروسافت در پروژه‌ی کرومیوم توسعه یافت. قابلیت جدید به تمامی مرورگرهای مبتنی بر موتور کرومیوم امکان می‌دهد تا از سیستم یکپارچه‌ی غلط‌یاب ویندوز بهره ببرند».

اگر سیستم غلط‌یاب ویندوز برای مرورگر کروم شما فعال نشده است، می‌توانید آن را از بخش flag فعال کنید. برای این کار پس از بازکردن مرورگر، وارد آدرس /chrome://flags بشوید. در پنجره‌ی جدید، به‌دنبال عبارت Use the Windows OS spell checker بگردید و آن را فعال کنید. در مرحله‌ی پایانی، مجددا کروم را بارگذاری کنید.

مایکروسافت از سال گذشته که تصمیم به استفاده از کرومیوم به‌عنوان موتور رندر اج را رسانه‌ای کرد، مشارکت‌های زیادی در توسعه‌ی کرومیوم داشته است. آن‌ها صدها قابلیت و پیشنهاد جدید را به موتور متن‌باز ارائه کرده‌اند. البته تغییرات سمت کاربری که ازسوی ردموندی‌ها پیشنهاد شده باشد، آن‌چنان زیاد و ملموس نبوده‌اند و شاید غلط‌یاب ویندوز را بتوان یکی از ملموس‌ترین‌ها دانست.

از همکاری‌‌های دیگر مایکروسافت در کرومیوم می‌توان به بهینه‌سازی مدیریت تب‌ها در کروم اشاره کرد که در ماه ژانویه در همکاری با گوگل رخ داد. به‌علاوه، مایکروسافت اکنون تلاش می‌کند تا اسکرول کردن صفحه‌ها در کرومیوم را با قابلیت‌هایی همچون جلوه‌های پرش و اسکول مبتنی بر درصد نمایش صفحه، بهینه‌سازی کند. اکنون و باتوجه‌به همکاری‌های مایکروسافت در توسعه‌ی پروژه‌ی متن‌باز کرومیوم می‌توان انتخاب این موتور برای رندر کردن صفحات در اج را انتخابی مفید برای همه‌ی بخش‌های بازار دانست. با انتخاب جدید هم مرورگر کروم از موتوری بهینه بهره می‌برد و هم دیگر مرورگرها از همکاری تیم قدرتمند و باسابقه‌‌ی ردموندی‌ها سود خواهند برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات