جدیدترین پیشرانه ۳ لیتر دیزلی بی‌ ام و معرفی شد

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
پیشرانه‌ی ۳ لیتری دیزل بی‌ام‌و به‌لطف فناوری هیبریدی، قدرت بیشتر و آلایندگی کمتری دارد. این پیشرانه‌ها در بی‌ام‌و سری ۲ گرن‌گوپه و سری ۷ نیز استفاده خواهند شد.
تبلیغات

بی‌ام‌و در هفته‌ی اخیر، روز‌های پرکاری داشت. تولید فیس‌لیفت سری ۵ و سری ۶ بی‌ام‌و به‌همراه مدل کراس‌اور X2 و خودرو مینی کانتریمن آغاز شد. حالا این شرکت باواریایی اعلام کرده که تابستان امسال، بعضی از محصولاتش را بازنگری می‌کند؛ ارتقای پیشرانه‌ی ۳ لیتری دیزل یکی‌از این موارد است. ۵۱ خودرو بی‌ام‌و قرار است به‌ فناوری هیبریدی ۴۸ ولتی مجهز شوند که درنتیجه، یک موتور الکتریکی کوچک، خودرو را در دورموتورهای پایین یاری می‌دهد.

پس از ارتقا، پیشرانه‌های ۶ سیلندرخطی دیزل بی‌ام‌و ۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر تولید و درمجموع، ۲۸۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کنند؛ این گشتاور از دورموتور ۱،۵۰۰ دور‌بر‌دقیقه دست‌یافتنی است. به‌لطف استفاده‌از فناوری هیبریدی، آلایندگی این پیشرانه‌ها نیز کمتر شده است. همچنین، مدل‌های دیزلی بی‌ام‌و از آخرین فناوری توربوشارژ و سامانه‌ی تزریق سوخت مستقیم بهره می‌برند که باوجود تولید قدرت بیشتر، آلایندگی و مصرف سوخت بهینه‌تری دارند.

بی‌ام‌و سری ۷ دیزل

پیشرانه‌ی دیزل ارتقا‌یافته قرار است در مدل‌های دیزلی خودروهای بی‌ام‌و سری ۷ و شاسی‌بلند‌های سری X استفاده شود. بی‌ام‌و 730d با فاصله‌ی محوری استاندارد و مدل طویل‌تر عرضه می‌شود؛ امکان انتخاب میان دیفرانسیل‌محرک عقب و مدل تمام‌چرخ متحرک نیز وجود دارد. صفر تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت این خودرو سدان با پیشرانه‌ی جدید‌تر ۰/۲ ثانیه کمتر شده؛ به‌طوری‌که مدل دیفرانسیل عقب درعرض ۵/۹ ثانیه و نسخه‌ی تمام‌چرخ متحرک درمدت ۵/۶ ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر‌بر‌ساعت می‌رسند. همچنین، کراس‌اورها و شاسی‌بلند‌های بی‌ام‌و X3، بی‌ام‌و X4، بی‌ام‌و X5 و X6 با سامانه‌ی چهارچرخ متحرک و کد xDrive30d از پیشرانه‌ی به‌روز‌شده استفاده خواهند کرد.

پیشرانه‌ی دیزلی ۳ لیتری در مدل‌های قوی‌تر بی‌ام‌و 740d xDrive، بی‌ام‌و X3 M40d و X4 M40d و خودرو X7 xDrive40d نیز بکار رفته که پس‌از ارتقا ۳۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. درنتیجه‌ی به‌روز‌رسانی، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت بی‌ام‌و 740d xDrive بافاصله‌ی محوری استاندارد، ۵ ثانیه طول می‌کشد که ۰/۲ ثانیه نسبت‌به‌قبل سریع‌تر است.

بی‌ام‌و X6

بی‌ام‌و سری ۲ گرن‌‌کوپه قرار است در مدل پایه با پیشرانه‌ی دیزلی و دیفرانسیل محرک جلو عرضه شود. بی‌ام‌و 218d از یک موتور ۲ لیتری چهارسیلندر با قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار و ۳۵۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. صفر‌ تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت این مدل با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی ۸/۶ ثانیه طول می‌کشد؛ امکان انتخاب جعبه‌دنده‌ی استپ‌ترونیک نیز وجود دارد. مدل قوی‌تر بی‌ام‌و 220d xDrive هم معرفی شده که از قدرت ۱۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد و انتقال نیرو توسط جعبه‌دنده‌ی استپ‌ترونیک به هر چهارچرخ خودرو صورت می‌گیرد. صفر تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت این محصول نیز ۷/۳ ثانیه طول می‌کشد.

یکی دیگر از برنامه‌های این خودروساز باواریایی برای تابستان امسال، ارتقای سیستم اطلاعات و سرگرمی به‌نسخه‌ی هفتم است که از سامانه‌های ایمنی و دستیار کمکی جدید بهره می‌برد و قابلیت پشتیبانی از برنامه‌ی اتو اندروید را دارد. سامانه‌ی به‌روز‌شده برای بی‌ام‌و سری ۳ سدان و استیشن‌واگن عرضه خواهد شد.

بی‌ام‌و سری ۲ گرند‌کوپه

همچنین؛ بی‌ام‌و سری ۷ و سری ۸ به دیفرانسیل عقب بهبود‌یافته‌ مجهز می‌شوند. رنگ‌های سفارشی جدید و ویژه‌ای نیز به لیست رنگ‌های این محصولات اضافه شده است. بی‌ام‌و سری ۷ آپدیت‌هایی را در داخل خودرو تجربه کرده است؛ فرمان با دوخت چرمی و اضافه‌شدن رنگ‌های متنوع به تریم تمام‌چرمی‌اش ازجمله‌ی این موارد هستند.

به‌علاوه، مینی‌ون کمپکت سری ۲ اکتیو تورر و گرند تورر به بسته‌ی سفارشی جدید بیزنس مجهز شده‌اند. خودرو برقی بی‌ام‌و i3 نیز به‌همراه چند مدل دیگر، با رنگ‌های جدید عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات