اشتراک لینکدین پریمیوم چیست و چه مزایایی دارد؟

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
درکنار حالت رایگان، لینکدین حق اشتراک پریمیوم نیز دراختیار اعضای خود قرار می‌دهد که در این مقاله، مزایای آن را بررسی خواهیم کرد.
تبلیغات

لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی تجاری بزرگ است که در سال ۲۰۰۳ کار خود را آغاز کرد و در‌حال‌حاضر، میلیون‌ها عضو دارد. توسعه‌دهندگان این شبکه‌ی اجتماعی فضایی برای کاربران از سراسر دنیا فراهم کرده‌اند که امکان معرفی خود به شرکت‌های بزرگ‌و‌کوچک را داشته باشند و با‌توجه‌به توانایی‌هایشان استخدام شوند.

هریک از کاربران می‌توانند به‌رایگان در لینکدین عضو شوند و صفحه‌ای مخصوص به خود داشته باشند. لینکدین فقط ویژه‌ی کاربران نیست و حتی کسب‌وکارها نیز امکان ایجاد صفحه و ارائه‌ی آخرین اخبار شرکت را به اعضای لینکدین دارند.

امکان تبلیغ محصولات، درج آگهی استخدام نیروهای جدید، معرفی اعضای شرکت و برقراری ارتباط با اعضای مختلف لینکدین از حداقل امکاناتی است که لینکدین دراختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. ویژگی‌های مختلفی نیز دراختیار اعضای لینکدین قرار گرفته است که البته با‌توجه‌به نوع اشتراک آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین می‌توان به‌رایگان ثبت‌نام کرد؛ اما حالتی اشتراکی نیز در نظر گرفته شده است که اعضا می‌توانند با پرداخت مبلغی از مزایای بیشتری برخوردار شوند. حال در نظر داریم مزایای حالت لینکدین پریمیوم را بررسی کنیم و بدانیم درمقایسه‌با حالت اشتراک رایگان چه تفاوت‌هایی دارد و مناسب چه کسانی است؟

لینکدین پریمیوم /  Linkedin Premium

لینکدین پریمیوم چیست؟

همان‌طورکه گفته شد، لینکدین را می‌توان بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی مناسب کسب‌وکارها دانست که درحال‌حاضر برای تمامی کاربران سراسر دنیا رایگان است؛ اما ویژگی‌های آن برای مشترکان حالت رایگان محدود است و تنها بخشی از امکانات لینکدین دراختیارشان قرار می‌گیرد.

درمقابل، حالت پولی برای اعضا در نظر گرفته شده است که لینکدین پریمیوم نام دارد و در ازای پرداخت حق اشتراک ماهانه، تمامی امکانات این شبکه‌ی اجتماعی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. به‌طورخلاصه، باید گفت لینکدین پریمیوم به اعضا اجازه می‌دهد در یافتن شغل مناسب یا نیروهایی با مهارت‌های خاص یا مشتریان جدید برای کسب‌و‌کارشان به امکانات بیشتری دسترسی داشته و سریع‌تر به هدف خود برسند.

امکانات مشترک میان پلن‌های سرویس لینکدین پریمیوم

درحال‌حاضر، حالت پریمیوم چهار نوع حق اشتراک دارد که باتوجه‌به انتخاب کاربر، ویژگی‌های مختلفی دراختیار وی قرار می‌دهد. در میان ویژگی‌های مختلف هر نوع از حالت اشتراک پریمیوم، مواردی مشترک وجود دارد که ابتدا آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  • اعتبار در ارسال پیام: امکان ارسال پیام به کاربرانی که در فهرست کانکشن‌هایتان حضور ندارند. لینکدین حالتی در نظر گرفته است که اگر کاربر محدودیت‌های ارسال پیام را تغییر نداده باشد، تنها کاربرانی حق ارسال پیام دارند که در فهرست کانکشن‌های وی حضور داشته یا حق اشتراک ویژه خریده باشند. بااین‌حال، هریک از حالات اشتراک پریمیوم تعداد دفعات محدودی دراختیار کاربر برای ارسال پیام می‌دهد.
  • اطلاع از افرادی که از پروفایلتان در حالت مخفی بازدید کرده‌اند: لینکدین به کاربر اجازه می‌دهد اگر از پروفایل فردی دیدن کند، کاربر مدنظر از این موضوع مطلع نشود. درواقع، کاربر فقط از بازدید فردی ناشناس از پروفایل خود مطلع خواهد شد؛ اما افرادی که حق اشتراک لینکدین پریمیوم را خریده باشند، می‌توانند از بازدید تمامی افراد مطلع شوند. اعضای حالت لینکدین پریمیوم محدودیت موجود در حالت رایگان را نیز ندارند و می‌توانند به فهرست تمامی افرادی دسترسی داشته باشند که در ۹۰ روز گذشته از پروفایلشان بازدید کرده‌اند.
  • دسترسی به بخش لینکدین لرنینگ: تمامی اعضای پریمیوم می‌توانند به کتابخانه‌ی آنلاین لینکدین دسترسی داشته باشند که دوره‌های آنلاین در زمینه‌های مختلف کسب‌وکار را شامل می‌شود.
پلن‌های مختلف سرویس لینکدین پریمیوم /  Linkedin Premium

مقایسه‌ی حالات مختلف لینکدین پریمیوم

درحال‌حاضر، چهار نوع مختلف برای لینکدین پریمیوم در نظر گرفته شده است که درادامه آن‌ها را مقایسه و به هزینه‌ی اشتراکشان اشاره می‌کنیم. بااین‌حال، امکان آزمایش یک‌ماهه‌ی اشتراک پریمیوم در نظر گرفته شده است که کاربران می‌توانند پلن دلخواه خود را انتخاب و یک ماه از مزایای آن استفاده کنند.

پلن پریمیوم کریر (Premium Career)

پلن پایه‌ی اشتراک لینکدین پریمیوم برای افرادی مناسب است که به‌دنبال شغل جدیدی می‌گردند و درصدد برقراری ارتباط با کسب‌و‌کارهایی هستند که اعضای آن‌ها دردسترسشان نیست. اشتراک پریمیوم کریر با پرداخت ماهانه ۲۹/۹۹ دلار شروع می‌شود و ویژگی‌هایش عبارت‌اند از:

  • امکان ارسال سه پیام با استفاده از اعتبار
  • امکان مقایسه پروفایلتان با افراد دیگری که برای شغل مدنظرتان فرم ارسال کرده‌اند
  • ارائه‌ی منابعی مناسب که در مصاحبه‌ها و استخدام‌ها کمکتان می‌کنند

پلن پریمیوم بیزینس (Premium Business)

پلن پریمیوم بیزینس با پرداخت ماهانه ۴۷/۹۹ دلار دراختیار اعضا قرار می‌گیرد و هدف اصلی این پلن ارائه‌ی امکاناتی به افرادی است که درصدد برقراری ارتباط با کسب‌وکارهای دیگر و گسترش برند خود هستند.

  • امکان ارسال ۱۵ پیام با استفاده از اعتبار
  • ارائه‌ی اطلاعاتی مفید درباره‌ی صفحه‌ای که برای برند و کسب‌وکارتان ساخته‌اید
  • حالت جست‌وجوی لینکدین دیگر محدودیتی ندارد

در توضیح ویژگی سوم باید گفت اگر اشتراک رایگان داشته باشید، ماهانه تعداد محدودی را می‌توانید از قسمت جست‌وجوی سایت لینکدین بیابید؛ اما در پلن پریمیوم بیزینس محدودیتی در جست‌وجوی افراد و استفاده از قسمت جست‌وجوی لینکدین نخواهید داشت.

پلن بازاریاب

پلن بازاریاب برای افرادی مناسب است که به‌دنبال فروش خدمات یا محصولات شرکت در فضای لینکدین هستند و می‌خواهند مشتریان جدیدی بیابند. برخورداری از این پلن به پرداخت ماهانه ۶۴/۹۹ دلار نیاز دارد.

  • امکان ارسال ۲۰ پیام با استفاده از اعتبار
  • ارائه‌ی گزارشی از مشتریان احتمالی در لینکدین متناسب با خدمات یا محصولاتتان
  • امکان ساخت فهرست و دسته‌بندی مشتریان احتمالی

پلن Recruiter Lite

پلن Recruiter Lite مناسب افرادی است که به‌دنبال جذب نیرو هستند. این پلن درواقع گران‌ترین پلن‌ ارائه‌شده محسوب می‌شود و ویژگی‌های بیشتری دراختیار اعضا قرار می‌دهد. برای استفاده از این پلن، کاربر باید ماهانه ۹۹/۹۵ دلار پرداخت کند. ویژگی‌های این پلن عبارت‌اند از:

  • امکان ارسال ۳۰ پیام با استفاده از اعتبار
  • برخورداری از جست‌وجوی عمیق‌تر در یافتن نیروهای مناسب برای استخدام
  • امکان جست‌وجوی نامحدود اعضای لینکدین باتوجه‌به عوامل مختلف
  • پیشنهاد هوشمند نیروهای مختلف برای هر سمت‌های در نظر گرفته‌شده
لینکدین پریمیوم /  Linkedin Premium

آیا اشتراک لینکدین پریمیوم ارزشمند است؟

پاسخ به این پرسش به نوع استفاده‌ی کاربر و پلن مدنظر وی بستگی دارد. درحال‌حاضر، بسیاری از کسب‌وکارهای مطرح دنیا از لینکدین برای جذب نیرو استفاده می‌کنند و حتی کسب‌وکارهای مختلف با استفاده از لینکدین مشتریان جدیدی به‌دست می‌آورند.

بااین‌حال، قبل از خرید حق اشتراک باید نوع استفاده‌ی خود را در نظر بگیرید و پلنی ایدئال با نوع کاربری‌تان تهیه کنید. لینکدین فرصتی یک‌ماهه دراختیار کاربران قرار می‌دهد که از ویژگی‌های پلن مدنظر استفاده کنید. با این حساب، ابتدا بهتر است طرح یک‌ماهه را آزمایش کنید و درصورتی‌که برایتان مفید بود، مدت پلن دلخواهتان را افزایش دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات