اولین نمایش مرورگر مایکروسافت اج روی لینوکس

چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
مرورگر Microsoft Edge لینوکسی در کنفرانس بیلد ۲۰۲۰ مایکروسافت دیده شد و احتمالا تا پایان سال برای این پلتفرم معرفی خواهد شد.
تبلیغات

مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی نمونه‌ی بازسازی‌شده‌ی مرورگر Edge را معرفی کرد که قرار است وارد دنیای لینوکس شود و می‌تواند تا انتهای سال جاری میلادی در پلتفرم‌های متن‌باز مورد استفاده قرار بگیرد.

مرورگر Edge مایکروسافت تاکنون در پلتفرم‌های مختلفی ازجمله آی‌او‌اس، اندروید، مک، ویندوز ۱۰ و ویندوز ۷ ارائه شده است؛ اما تاکنون در هیچ پلتفرم متن‌بازی شاهد این مرورگر نبوده‌ایم.

مایکروسافت اج برپایه‌ی کرومیوم که بازخوردهای خوبی دریافت کرد، پیش‌از این دردسترس کاربران سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک‌او‌اس قرار داشته است. مایکروسافت اخیرا تأیید کرد که نسخه‌ی لینوکسی این مرورگر نیز درحال توسعه است و به‌گفته‌ی این شرکت، مرورگر Edge تا پایان سال جاری میلادی برای تمامی سیستم‌عامل‌های کامپیوترهای شخصی و موبایل‌ها عرضه خواهد شد.

سال گذشته تیم توسعه‌ی مرورگر اج، نظرسنجی مفصلی را برای توسعه‌دهندگان وب منتشر کرد تا بازخوردها و انتظارات‌ها آن‌ها را از مرورگر وب روی پلتفرم لینوکس مورد مطالعه قرار دهد.

امروز، بعد از شایعه‌های زیادی که درباره‌ی مرورگر لینوکسی Edge به‌گوش می‌رسید، در کنفرانس بیلد ۲۰۲۰ مایکروسافت، اشاره‌هایی جزئی به این مرورگر شد و در طی یک جلسه یکی از مهندسان مایکروسافت Azure درحال استفاده از مایکروسافت اج لینوکسی دیده شد.

Microsoft Edge Linux / مایکروسافت اج لینوکس

یکی از مدیران مایکروسافت درحال اجرای مرورگر اج روی سیستم‌عامل لینوکس برای اولین‌بار رویت شد؛ اما متاسفانه اطلاعاتی درباره‌ی تاریخ ارائه‌ی رسمی مرورگر و چگونگی عملکرد آن منتشر نشد. تنها چیزی که می‌توان از آن اطمینان داشت این است که زودتر از پیش‌بینی‌ها این مرورگر عرضه خواهد شد.

مرورگر اج لینوکسی ظاهر آشناتری برای کاربران دارد و محل قرارگیری کلیدهای Back، Forward و Home و تازه‌سازی صفحه همان جای قبلی مثل کرومیوم قرار گرفته است.

Microsoft Edge Linux / مایکروسافت اج لینوکس

همیشه گزینه‌ی ستاره در انتهای نوار آدرس قرار گرفته است و با کلیک روی آن، آدرس موجود در نوار را به بخش «صفحه‌های محبوب» اضافه می‌کند. برخلاف کروم، طراحی تب‌ها در مایکروسافت اج گزیه‌های «Focused، Inspirational و Informational» دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

مرورگر جدید اج از افزونه‌های کروم و مایکروسافت Defender یکپارچه پشتیبانی می‌کند و منوی حریم‌شخصی آن مثل فایرفاکس طراحی شده است و ویژگی‌های کالکشن نیز همچون گذشته، در این مرورگر تعبیه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات