اپل برای حفظ سلامت کارکنان زنجیره تأمین خود تمهیداتی ویژه اتخاذ می‌کند

یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
اپل به‌تازگی اطلاعیه‌ای جدید منتشر کرده است تا ازطریق آن، اقداماتی را که برای حفظ سلامت کارگران فعال در زنجیره‌ی تأمین انجام می‌دهد، اعلام کند.
تبلیغات

اپل دو روز پیش گزارشی جدید روی وب‌سایت رسمی خود قرار داد که به مسئولیت‌های این شرکت در قبال زنجیره‌ی تأمین مربوط می‌شود. در گزارش یادشده سبیح خان، قائم‌مقام ارشد بخش عملیات در شرکت اپل، به بیان جزئیات مربوط‌به اقدامات این شرکت در زمینه‌ی تأمین امنیت زنجیره‌ی تأمین می‌پردازد. درواقع او از طرح کلی برنامه‌ای پرده‌ برمی‌دارد که در راستای بالا بردن امنیت زنجیره‌ی تأمین اپل در سراسر دنیا پی‌ریزی شده است. در همین راستا اعلام می‌شود اپل برخی تغییرات در روند کاری زنجیره‌ی تأمین اعمال کرده است. 

آن‌طور که سبیح خان می‌نویسد اپل همکاری نزدیکی با زنجیره‌ی تأمین جهانی‌اش داشته است تا بتواند طرحی ویژه برای نحوه‌ی محافظت از کارگران در هر کشور، پیاده‌سازی کند. درواقع اپل اقدامات امنیتی‌محور خود را با در نظر گرفتن شرایط هر منطقه اتخاذ می‌کند. اقدامات اپل شامل مواردی نظیر نظارت روی سلامتی، کاهش تراکم افراد در محل کار و همچنین اطمینان از رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط کارخانه می‌شود. اپل تمامی کارکنان را مجاب می‌کند که در حین کار و همچنین هنگام حضور در محیط‌هایی که افراد زیادی در آن حضور دارند، از ابزار حفاظتی لازم استفاده کنند. 

سبیح خان می‌گوید اپل در تلاش بوده ازطریق همکاری با شُرکای خود در زنجیره‌ی تأمین پروتکل‌هایی دقیق به‌منظور تمیز کردن محیط کار پیاده‌سازی کند. اپل همچنین ماسک‌های بهداشتی و مواد ضد عفونی‌کننده را به‌شکل گسترده در اختیار کارکنانش قرار می‌دهد. اهالی کوپرتینو همچنین طبق طرح جدیدشان ساعت‌های کاری منعطف و شیفت‌های کاری متنوع را برای کارکنان تعیین کرده‌اند تا از این‌طریق حفظ فاصله‌ی بین افراد به بیشترین حد ممکن برسد. 

سبیح خان در بخشی از بیانیه‌ی جدید می‌نویسد: «از همان زمان آغاز کار به همکاری با تأمین‌کنندگان‌مان پرداختیم تا بتوانیم نوعی برنامه‌ی ویژه به‌منظور در اولویت‌قراردادن سلامت کارکنان، خلق و پیاده‌سازی کنیم. هزاران نفر از کارمندان اپل در همکاری با تأمین‌کنندگان‌مان درسراسر دنیا به‌شکلی خستگی‌ناپذیر کار کرده‌اند تا برنامه‌ی موردبحث را به‌مرحله‌ی بهره‌برداری برسانند». 

گزارش‌های تأیید‌نشده‌ی اخیر ادعا می‌کنند تیم کوک، مدیرعامل اپل، در ماه آوریل به کارکنان خبر داده است که این شرکت قصد دارد به‌هنگام بازگشایی دفاتر کاری، برخی تمهیدات سلامتی‌محور مهم تدارک ببیند؛ بر این اساس گفته می‌شود به‌هنگام باز شدن دفاتر کاری، اپل قصد دارد دمای بدن یکایک کارکنان را تحت نظارت بگیرد و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌شکلی دقیق رعایت کند. احتمالا شماری از کارکنان ملزم می‌شوند در آینده‌ای نزدیک به دفاتر کاری بازگردند.

اپل همچنین به‌دنبال تعطیلی تمامی فروشگاه‌های حضوری‌اش در اواسط ماه مارس، اعلام کرده است قصد دارد از این هفته شماری از فروشگاه‌های خود را در ایالت‌های آیداهو، کارولینای ‌جنوبی، آلاباما و آلاسکا بازگشایی کند. کارکنان این فروشگاه‌ها هنگام بازگشت به‌محل کار باید همواره ماسک بهداشتی به صورت بزنند و به‌‌طور مرتب دمای بدن‌شان چک شود.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات