قیمت آیفون 12 فاش شد

جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
یکی از شناخته‌شده‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری با نام جان پراسر که پیش‌تر اخباری صحیح فاش کرده، اخیرا به قیمت احتمالی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ دامن زده است.
تبلیغات

هرچه زمان می‌گذرد اطلاعات فاش‌شده و شایعه‌های منتسب به گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ اپل بیشتر می‌شوند. درحالی‌که شماری از رسانه‌‌ها حتی از طراحی نهایی گوشی پرده‌برداری کرده و از حضور بریدگی (ناچ) کوچک‌تر در آن خبر داده‌اند، برخی دیگر به‌نقل از منابعی آگاه به بیان برخی جزئیات دیگر درمورد آن می‌پردازند. شب گذشته جان پراسر، از افشاگران شناخته‌شده، اطلاعاتی جالب درمورد قیمت نهایی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ فاش کرد

جان پراسر که پیش‌تر تنها از طریق توئیتر به فاش کردن اطلاعات جدید می‌پرداخت، از مدت‌ها پیش کانال یوتیوب Front Page Tech را (که در ویدئوهایش با لحنی طنزآمیز از آن با نام فاپاتا یاد می‌کند) راه‌اندازی کرده است تا از طریق برنامه‌های ویدئویی جالب، اطلاعاتی مهم درمورد محصولات اپل فاش کند. براساس جدیدترین اطلاعات فاش‌شده از سوی جان پراسر، گوشی آیفون ۱۲ پرو با صفحه‌نمایش ۶/۱ اینچ OLED قرار است دارای قیمت پایه‌ی ۹۹۹ دلار باشد، درحالی‌که مدل ۲۰۲۰ آیفون ۱۱ پرو مکس که فعلا از آن با نام آیفون ۱۲ پرو مکس (Apple iPhone 12 Pro Max) یاد می‌کنیم و نمایشگری ۶/۷ اینچ خواهد داشت قرار است با قیمت پایه‌ی ۱٬۰۹۹ دلار در دسترس قرار گیرد. اپل پیش‌تر آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو را به‌ترتیب با همین قیمت‌ها روانه‌ی بازار کرده بود.

مدل ۵/۴ اینچ آیفون ۱۲ با صفحه‌نمایش OLED و فناوری 5G احتمالا ۶۴۹ دلار قیمت دارد

شایعه‌های جدید می‌گویند اپل قصد دارد به‌جز دو آیفون موردبحث، دو آیفون دیگر را نیز در قالب خانواده‌ی آیفون ۱۲ معرفی و عرضه کند. بر این اساس مدل‌های معمولی آیفون ۱۲ قرار است قیمت پایین‌تری داشته باشند؛ جان پراسر به‌نقل از منابع آگاهش در داخل اپل می‌گوید یکی از مدل‌های آیفون ۱۲ با صفحه‌نمایش ۶/۱ اینچ که قرار است جایگزین آیفون ۱۱ معمولی شود قیمت پایه‌ی ۷۴۹ دلار خواهد داشت. درضمن مدلی ویژه از آیفون‌های امسال که طبق گفته‌ها نمایشگری ۵/۴ اینچ دارد با قیمت پایه‌ی ۶۴۹ دلار در دسترس قرار می‌گیرد. آن‌طور که جان پراسر ادعا می‌کند، حتی این دو مدل نیز نمایشگر OLED دارند و با فناوری 5G عرضه خواهند شد. همچنین هردوی این گوشی‌ها در پنل پشتی از مجموعه‌دوربین دوگانه استفاده می‌کنند، درحالی‌که مدل‌های پرو قرار است به دوربین سه‌گانه به‌همراه اسکنر فراشکافت لایدار (LiDAR) مجهز شوند.

زومیت به‌صورت مستقل نمی‌تواند ادعاهای جان پراسر را تأیید کند، اما او پیش‌تر اخباری صحیح درمورد محصولات اپل فاش کرده است و سابقه‌ی خوبی در این زمینه دارد. درضمن از آن‌جایی که فاصله‌ی به‌نسبت زیادی تا برگزاری مراسم اپل و رونمایی رسمی آیفون‌های جدید داریم، احتمال دارد قیمت‌های یادشده در هر زمانی تغییر کنند. در سال جاری میلادی شاهد افزایش درخورتوجه قیمت گوشی‌های اندرویدی مجهز به‌ فناوری 5G بودیم؛ با درنظرگرفتن این موضوع، عرضه‌ی آیفون 5G مجهز به نمایشگر OLED با قیمت ۶۴۹ دلار می‌تواند اتفاقی مهم باشد. 

جان پراسر همچنین در ویدئوی جدیدش می‌گوید اپل از آیفون ۱۲ پرو با کدنام D53P و از ۱۲ پرو مکس  با کدنام D54P یاد می‌کند. او همچنین از انتخاب کدنام D52G و D53G به‌ترتیب برای گوشی‌های ۵/۴ اینچ و ۶/۱ اینچ مجهز به دوربین دوگانه خبر می‌دهد. پراسر می‌گوید همه‌ی آیفون‌های جدید بدنه‌ای آلومینیومی دارند، از تراشه‌ی A14 استفاده می‌کنند و بریدگی بالای نمایشگر آن‌ها نسبت‌به آیفون‌های فعلی کوچک‌تر است.

شایعه‌ی اخیر منتشرشده از سوی رسانه‌ی وال استریت ژورنال می‌گوید که اپل به‌دلیل بروز برخی مشکلات در زنجیره‌ی تأمین قصد دارد تولید انبوه آیفون ۱۲ را یک ماه به‌تأخیر بیاندازد. این اتفاق باعث می‌شود عرضه‌ی اولیه‌ی آیفون ۱۲ به‌صورت محدود انجام گیرد. جان پراسر به‌نقل از منابعش می‌گوید که امکان دارد به‌طور کلی عرضه‌ی برخی آیفون‌ها به‌تأخیر بیافتد. براساس ادعاهای او، آیفون ۱۲ پرو مکس اپل قرار است دیرتر از تمامی آیفون‌های جدید در دسترس قرار گیرد. براساس گفته‌های پراسر، آیفون‌های 5G اپل در بازه‌ی زمانی بین ماه‌های اکتبر تا نوامبر ۲۰۲۰ (اوایل مهر تا اوایل آذر ۱۳۹۹) عرضه شوند.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های مختلف نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی و قیمت انواع برندهای گوشی نظیر  قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی و قیمت ایفون در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد قیمت گوشی اپل آیفون ۱۲ اپل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات