سرفیس گو 2 از نمایشگری ۱۰/۵ اینچی برخوردار است

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود سرفیس گو ۲ مایکروسافت علاوه بر تغییر در ابعاد نمایشگر و کاهش حاشیه‌های اطراف آن، احتمالا مجهز به پردازنده‌ای توانمندتر می‌شود.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که به لحظه رونمایی از سرفیس گو ۲ مایکروسافت نزدیک‌تر شده‌ایم. در حالی هنوز مقامات شرکت مایکروسافت واکنشی نسبت به شایعات نشان نداده‌اند؛ اما انتظار می‌رود که تبلت سرفیس گو ۲ در ماه ماه امسال رونمایی شود.

به‌لطف بنچمارکی که درگذشته منتشر شد با اطلاعات سخت‌افزاری تبلت جدید مایکروسافت کمی آشنا شدیم؛ اما جزئیاتی در مورد دیگر امکانات سرفیس گو ۲ ازجمله مشخصات نمایشگر آن را در اختیار نداشتیم. حال شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده است که اگر صحت داشته باشد، این تبلت مایکروسافت به نمایشگری ۱۰/۵ مجهز شده است که حاشیه بسیار کمی دورتادور نمایشگر را احاطه کرده است.

گفته می‌شود طراحی ظاهری سرفیس گو ۲ بسیار شبیه به نسل پیشین خود خواهد بود و تغییرات جزئی در طراحی تبلت جدید مایکروسافت اعمال شده است. باوجود افزایش ابعاد نمایشگر، اندازه تبلت سرفیس گو ۲ نسبت به سرفیس گو تغییری نداشته و تمامی درگاه‌ها نیز در جایگاه قبلی خود قرار دارند. با این حساب می‌توان از تمامی لوازم جانبی عرضه‌شده برای سرفیس گو مانند کیبورد در نسل جدید این تبلت نیز استفاده کرد.

افزایش ابعاد نمایشگر آن‌هم بدون افزایش ابعاد تبلت به‌معنی کاهش حاشیه‌های دورتادور نمایشگر است؛ ویژگی که بسیاری منتظر آن بودند. با این حال، میزان حاشیه در اطراف نمایشگر مانند سرفیس پرو ایکس نیست و با تبلتی تقریبا بدون حاشیه روبه‌رو نخواهیم شد.

علاقه‌مندان به تبلت سرفیس گو ۲ می‌توانند به لطف نمایشگر ۱۰/۵ اینچی آن تجربه بهتری در زمان استفاده از ویندوز ۱۰ داشته باشند. نمایشگر بزرگ‌تر به‌معنی نمایش جزئیات بیشتر است و طبیعتا امکان استفاده از چند اپلیکیشن به‌صورت هم‌زمان را نیز ساده‌تر می‌سازد.

گویا رزولوشن نیز افزایش داشته است و به ۱،۹۲۰ در ۱،۲۸۰ پیکسل یا FHD می‌رسد. طبیعتا افزایش میزان رزولوشن به وضوح بیشتر تصاویر کمک می‌کند. انتظار می‌رود سرفیس گو ۲ نیز از قیمت پایه ۳۹۹ دلار شروع شود. مدل پایه برخوردار از پردازنده اینتل پنتیوم گلد 4425Y است که مجهز به ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی شده است.

انتظار داریم که تبلت جدید مایکروسافت از فناوری ارتباطات Wi-Fi 6 نیز پشتیبانی کند. تایپ کاور و قلم سرفیس نیز احتمالا جداگانه به فروش می‌رسند تا هزینه برای خرید مدل پایه به کمترین قیمت ممکن برسد.

مدل بالارده سرفیس گو ۲ نیز مجهز به پردازنده اینتل Core M3-8100Y شده است که نسبت به مدل دیگر از توان بالاتری بهره می‌برد. در این مدل از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی استفاده شده و احتمال می‌رود که دارای مودم LTE نیز باشد. هنوز قیمت درنظر گرفته‌شده برای مدل بالارده سرفیس گو ۲ مشخص نشده است؛ اما انتظار می‌رود که با برچسب قیمت ۵۰۰ دلاری روبه‌رو شویم.

مشخصات سخت‌افزاری سرفیس گو 2 مایکروسافت

سیستم‌عامل

ویندوز ۱۰ هو

نمایشگر

۱۰/۵ اینچی با رزولوشن ۱،۹۲۰ در ۱،۲۸۰

پردازنده

اینتل پنتیوم گلد 4425Y

اینتل کر M3-8100Y

پردازنده گرافیکی

اینتل HD گرافیک ۶۱۵

اینتل یواچ‌دی گرافیک ۶۱۵

حافظه رم

۴ گیگابایت، ۸ گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

۶۴ گیگابایت از نوع eMMC یا ۱۲۸ گیگابایت از نوع SSD

درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی

دارد

درگاه‌ها

۱ درگاه USB-C، درگاهی برای جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون، سرفیس کانکت

رنگ‌بندی

پلاتینیوم

قیمت

شروع از ۳۹۹ دلار

نظرتان در مورد سرفیس گو ۲ چیست؟ آیا تفاوت‌های آن با سرفیس گو شما را راضی به خرید تبلت جدید مایکروسافت می‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات