مایکروسافت سرفیس گو 2 احتمالا به‌زودی رونمایی می‌شود

یک‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شایعه‌های جدید ادعا می‌کنند که با پایان یافتن موجودی سرفیس گو در انبارها، احتمالا شاهد رونمایی از نسخه‌ی جدیدی از این محصول مایکروسافت خواهیم بود.
تبلیغات

شایعه‌های جدیدی پیرامون دستگاه دوکاره‌ی مایکروسافت یعنی سرفیس گو به رسانه‌های فناوری راه یافت. منابع ادعا می‌کنند که احتمالا سرفیس گو ۲ به‌زودی به بازارها عرضه خواهد شد. این منابع نزدیک به کمپ ردموند به رسانه‌های فناوری گزارش داده‌اند که دستگاه جدید احتمالا تا ماه مه برای عرضه به بازار آماده می‌شود. اگرچه اخبار جدید در دسته‌ی شایعه‌های دنیای فناوری قرار می‌گیرد، اما برخی شواهد نشان از صحت احتمالی آن‌ها دارد.

اخبار قبلی ادعا می‌کردند که مایکروسافت احتمالا در بهار سال ۲۰۲۰، رویدادی با موضوع سرفیس برگزار می‌کند. البته بحران‌های پیش‌آمده به‌خاطر شیوع ویروس کرونا باعث شدند تا رویداد ردموندی‌ها نیز مانند بسیاری از رویدادهای دنیای فناوری با سرنوشت لغو روبه‌رو شود. به‌هرحال اکنون انتظار می‌رود که باوجود شرایط کنونی، باز هم شاهد رونمایی محصول جدید ازسوی مایکروسافت باشیم که حتی شاید به‌صورت آنلاین انجام شود. تمامی موجودی انبار مایکروسافت استور سرفیس گو فروخته شده است و احتمالا پیش از معرفی محصول جدید هم کل موجودی انبارها به‌فروش خواهد رفت. البته هنوز برخی فروشگاه‌ها سرفیس گو را در انبارهای خود موجود دارند، اما موجودی آن‌ها هم قابل‌توجه نیست.

سرفیس گو دو سال پیش و در ژوئیه ۲۰۱۸ معرفی شد. درنتیجه می‌توان پیش‌بینی کرد که مایکروسافت، نسخه‌ی جدیدی را در سال جاری معرفی و عرضه کند. از شواهد دیگر احتمال رونمایی می‌توان به افشای اطلاعات متعدد در رسانه‌های فناوری اشاره کرد که اخیرا جزئیاتی از دستگاهی به‌نام سرفیس گو ۲ را منتشر کرده‌اند. ازمیان اطلاعات منتشرشده، بنچمارک 3DMark از همه مهم‌تر بوده است.

مشخصات احتمالی

سرفیس گو به‌عنوان دستگاهی اقتصادی‌تر نسبت به دستگاه‌های مدرن سرفیس، با استقبال خوبی در بازارها مواجه شد. البته مشخصات احتمالی که برای نسخه‌ی جدید این تبلت دوکاره منتشر شده است، کمتر از انتظارها به‌نظر می‌رسد.

پردازنده‌هایی که احتمالا در سرفیس گو جدید استفاده خواهند شد Pentium 4425Y و Intel Core m3-8100Y هستند که امروز دیگر در دسته‌ی پردازنده‌های قدیمی قرار می‌گیرند. درواقع پردازنده‌ی دوم، متعلق به نسل هشت بوده و از پردازنده‌های تولیدی دو سال پیش اینتل است. درنتیجه نمی‌توان انتظار بهبود عملکرد خارق‌العاده‌ای در سرفیس گو ۲ داشت. به‌هرحال سرفیس گو یک دستگاه اقتصادی محسوب می‌شود و هیچ‌گاه با هدف شگفت‌زده کردن عاشقان فناوری و قدرت پردازشی، عمل نخواهد کرد. البته حداقل در مدل جدید شاهد عرضه‌ی نسخه‌ای با پردازنده‌ی کور خواهیم بود. از اطلاعات دیگر می‌توان به احتمال عرضه‌ی نسخه‌های LTE و بدون اتصال LTE اشاره کرد.

از نقاط قوت احتمالی دیگر در سرفیس گو جدید می‌توان به قابلی تعمیرپذیری آسان‌تر آن اشاره کرد. درواقع شایعه‌ها ادعا می‌کنند مایکروسافت در تولید محصول جدید، روند دیگر محصولات اخیر خانواده‌‌ی سرفیس را دنبال خواهد کرد. درنهایت هیچ‌یک از اطلاعات منتشرشده تأیید یا رد نمی‌شوند و برای صحت‌سنجی آن‌‌ها باید منتظر اعلام خبر رسمی ازسوی مایکروسافت باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات