پاناسونیک به‌دنبال تولید دوربین L-Mount ارزان‌قیمت است

چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پاناسونیک به‌تازگی به بیان شماری از برنامه‌های آینده‌اش پرداخته است که در بین آن‌ها تولید دوربین L-Mount ارزان‌قیمت هم دیده می‌شود.
تبلیغات

یوسوکه یامانه، مدیر بخش تصویربرداری در پاناسونیک، اخیرا در مصاحبه‌ای با رسانه‌ی Photorend برخی از برنامه‌های آینده‌ی این شرکت را برای بازار دوربین‌های عکاسی اعلام کرده است. براساس گفته‌های او، پاناسونیک قصد دارد در آینده مدلی مقرون‌به‌صرفه‌تر از دوربین‌های L-Mount بسازد. یوسوکه یامانه همچنین روی تعهد ویژه‌ی پاناسونیک به تولید دوربین‌های میکرو چهار سوم تأکید کرده و به بیان جزئیاتی دیگر نیز پرداخته است. 

مدیر بخش تصویربرداری پاناسونیک در مصاحبه‌ی جدید خود سعی کرده است به بسیاری از سؤالاتی که کاربران دوربین‌های فول فریم و میکرو چهار سوم به‌طور معمول از این شرکت می‌پرسند، پاسخ دهد.

بسیاری از کاربران همواره نگران برنامه‌های آینده‌ی پاناسونیک هستند و چنین سؤالاتی مطرح می‌کنند: پاناسونیک چه برنامه‌هایی برای دوربین‌های بدون آینه‌ی فول فریم سری S دارد؟ آیا پاناسونیک در آینده دوربین APS-C L-Mount تولید می‌کند؟ آیا این شرکت هنوز هم به پیش بردن بازار دوربین‌های میکرو چهار سوم تعهد دارد؟

با مراجعه به این صفحه می‌توانید ترجمه‌ی مصاحبه‌ی طولانی یوسوکه یامانه را مطالعه کنید؛ با این‌ حال نکات کلیدی صحبت‌های او شامل موارد زیر هستند:

دوربین‌های سری S، پرفروش‌ترین محصولات پاناسونیک در حوزه‌ی دوربین‌های بدون آینه‌ی فول فریم هستند.

  • پاناسونیک تمایل دارد دوربین‌های سری لومیکس (Lumix) را تا حد امکان در دسترس بیشترین افراد قرار دهد تا از کار با آن لذت ببرند. این شرکت برای دستیابی به چنین هدفی قصد دارد شمار محصولات L-Mount را گسترش دهد. در آینده منتظر معرفی و عرضه‌ی یک مدل مقرون‌به‌صرفه از دوربین‌های L-Mount پاناسونیک باشید. 
  • پاناسونیک هیچ‌گونه برنامه‌ای برای تولید و عرضه‌ی دوربین L-Mount با حسگر سامانه پیشرفته تصویر نوع سی (موسوم‌به APS-C) ندارد. یوسوکه یامانه در این رابطه می‌گوید: «ما دو اندازه حسگر داریم. اگر اندازه‌ی حسگرهای‌مان را به سه عدد افزایش دهیم، این موضوع می‌تواند باعث سردرگم‌شدن کاربران شود». 
  • پاناسونیک قصد دارد همچنان به تولید دوربین‌های میکرو چهار سوم پای‌بند بماند؛ زیرا «کاربران در دو دسته قرار می‌گیرند». دسته‌ی اول کسانی هستند که اهمیتی ویژه به میزان قابل‌حمل‌بودن دوربین می‌دهند و به‌همین دلیل برای تهیه‌ی دوربین‌های میکرو چهار سوم اقدام می‌کنند. از طرفی کاربران دیگری را داریم که می‌خواهند دوربین‌شان بهترین کیفیت ممکن را برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری ارائه دهد؛ این کاربران همان کسانی هستند که سراغ محصولات فول فریم می‌روند.
  • دوربین‌های میکرو چهار سوم همچنان به‌عنوان دوربین‌هایی قابل‌حمل اهمیتی ویژه در بازار دارند؛ زیرا بهره‌مندی دوربین‌های میکرو چهار سوم از حسگر کوچک‌تر به‌معنی استفاده از لنز کوچک‌تر در آن‌ها است. حتی دوربین‌های فول فریم کوچک‌تر یعنی محصولات بدون آینه، همچنان به لنزهای فول فریم بزرگ‌جثه‌ای نیاز پیدا می‌کنند. 
  • به‌لطف محل قرارگیری کارخانه‌ی تولید پاناسونیک در چین، میزان تولید محصولات این شرکت به‌شکل بسیار بدی تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار نگرفت. البته فراموش نکنید این حرف‌ها در روز ۵ مارس ۲۰۲۰ (۱۵ اسفند ۱۳۹۸) از زبان یوسوکه یامانه گفته شده است. یعنی قبل از اینکه دیگر زنجیره‌های تأمین پاناسونیک در بسیاری از نقاط دیگر دنیا، با مشکل تولید به‌دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ مواجه شوند. 

بدون شک مطالعه‌ی مصاحبه‌ی کامل یامانه برای تمام کسانی که به برند پاناسونیک علاقه‌مند هستند می‌تواند جذاب باشد و اطلاعات جدیدی درمورد اهداف آتی این شرکت در اختیار آنان قرار دهد. پاناسونیک تنها شرکتی نیست که به بیان برخی برنامه‌های آینده‌اش پرداخته است. درواقع بررسی‌ها نشان می‌دهند هر یک از شرکت‌های شناخته‌شده قصد دارند رویکردی جداگانه برای آینده‌ی بازار دوربین‌های عکاسی اتخاذ کنند. نیکون اعلام کرده است که قصد دارد هر دو نوع دوربین APS-C و فول فریم را با Z-Mount عرضه کند. کانن همچنان در پی استفاده از مانت EOS M در دوربین‌های APS-C است و گفته‌های جدید مدیر بخش تصویربرداری پاناسونیک نشان می‌دهند این شرکت آینده‌ی خودش را در دوربین‌های فول فریم و میکرو چهار سوم با استفاده از دو مانت متفاوت می‌بیند. 

تنها گذر زمان به ما نشان خواهد داد که رویکرد کدام‌یک از شرکت‌های موردبحث، رویکردی درست‌تر است و به موفقیت بیشتری ختم می‌شود. پیش‌بینی این موضوع به‌خصوص به‌دلیل شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد دنیا کار سختی است؛ زیرا همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده است برنامه‌های بسیاری از شرکت‌ها به هم بخورد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد برنامه‌های پاناسونیک برای آینده چیست؟

قیمت دوربین، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین‌های DSLR و بدون آینه‌ پاناسونیک نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات