طرح جدید سامسونگ برای بازخرید گوشی‌های سری گلکسی اس 20 از کاربران

چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ برای ترغیب مشتریان به خرید پرچم‌داران جدیدش طرحی معرفی کرده است که به‌موجب آن خریداران می‌توانند گوشی خود را پس از مدتی استفاده به ۵۰ درصد قیمت اولیه به سامسونگ بفروشند.
تبلیغات

گوشی‌های سامسونگ به افت سریع قیمت پس از عرضه معروف هستند. به‌عنوان‌مثال گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ هم‌اکنون تنها با گذشت چند هفته از عرضه‌ی آن، در فروشگاه آمازون با مبلغی ۲۰۰ دلار پایین‌تر از قیمت اولیه به فروش می‌رسد.

سامسونگ برای ترغیب کاربران به خرید پرچم‌داران جدیدش و همین‌طور مقابله با این افت قیمت طرح جدیدی برای بازخرید این گوشی‌ها از کاربران معرفی کرده است. طبق این طرح، درصورتی‌که یکی از گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ را از فروشگاه سامسونگ خریداری کرده باشید می‌توانید آن را در هر زمان طی ۲۴ ماه بعدی پس دهید و ۵۰ درصد از مبلغ خرید را دریافت کنید.

طرح بازخرید سامسونگ / Samsung Buy-back plan

باتوجه به افت شدید قیمت گوشی‌های دست‌دوم سامسونگ در یک بازه‌ی دو ساله، طرح مذکور بسیار وسوسه‌انگیز به‌نظر می‌رسد. به‌عنوان‌مثال در حال حاضر نسخه‌ی ریفربیش شده‌ی گلکسی اس ۹ در سایت آمازون با قیمت کمتر از ۲۷۰ دلار قابل‌خرید است؛ این در حالی است که قیمت این گوشی در زمان عرضه ۷۲۰ دلار بود؛ بنابراین اگر امروز یک گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی را به قیمت ۱۴۰۰ خریداری کنید دو سال بعد می‌توانید ۷۰۰ دلار از این مبلغ را پس بگیرید که پیشنهاد جذابی بنظر می‌رسد.

البته بهره‌مندی از این طرح مستلزم شرایطی نیز هست. طبق اعلام سامسونگ، گوشی در زمان تحویل باید «وضعیت رضایت‌بخشی» داشته باشد؛ بدین معنا که تمامی عملکرد عادی را داشته باشد و صدمات آن از استهلاک عادی فراتر نرفته باشد. بدین ترتیب این طرح احتمالا برای افرادی که عادت به استفاده‌از قاب محافظ برای گوشی خود ندارند، چندان ایده‌آل نخواهد بود.

شایان‌ذکر است که استفاده از این طرح به این معنا خواهد بود که مشتری در ابتدا مبلغ بیشتری پرداخت خواهد کرد. به‌عنوان‌مثال همان‌طور که گفته شد گوشی گلکسی اس ۲۰ هم‌اکنون در فروشگاه آمازون با یک تخفیف ۲۰۰ دلاری به قیمت ۷۹۹ دلار به فروش می‌رسد. بااین‌حال، درصورتی‌که بخواهید از طرح مذکور استفاده کنید باید این گوشی را با قیمت اصلی ۹۹۹ دلاری از فروشگاه اختصاصی سامسونگ خریداری کنید.

بحران ویروس کرونا باعث افت شدید فروش گوشی‌های هوشمند شده است و حتی پرچم‌داران جدید سامسونگ نیز از اثرات منفی شیوع این بیماری در امان نبوده‌اند. طبق اعلام سامسونگ، خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ در مقایسه با مدل‌های اس ۱۰ با افت ۴۰ درصدی فروش مواجه شده‌اند. سامسونگ مشخصا با طرح مذکور قصد دارد مشتریان را به خرید محصول جدید خود ترغیب کرده و این کاهش فروش را تا حدی جبران کند.

قیمت موبایل، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های مختلف نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع برندهای گوشی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات