افت فروش ۳۸ درصدی گوشی‌های هوشمند در فوریه ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته

یک‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تحقیقاتی استراتژی آنالیتیکس گزارشی منتشر کرده است که فروش گوشی‌های هوشمند در ماه فوریه ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.
تبلیغات

روز گذشته خبری منتشر شد که شیائومی توانسته است با عبور از هواوی به جایگاه سوم بزرگ‌ترین شرکت سازنده گوشی هوشمند برسد. در این خبر اشاره‌ای نیز به افت آمار فروش گوشی‌های هوشمند در ماه فوریه شد.

حال شرکت تحقیقاتی به‌نام استراتژی آنالیتیکس اطلاعات دقیق‌تری از میزان گوشی‌های هوشمند فروخته‌شده در ماه فوریه ۲۰۲۰ را منتشر کرده است. در این آمارها می‌توان مشاهده کرد که فروش گوشی‌های هوشمند در فوریه ۲۰۲۰ نسبت به همین بازه زمانی در ۲۰۱۹ با افت شدیدی همراه بوده است.

فروش گوشی‌های هوشمند در ماه فوریه ۲۰۲ به ۶۱/۸ میلیون دستگاه می‌رسد؛ اما سال گذشته شاهد فروش ۹۹/۲ میلیون دستگاه در ماه فوریه بودیم که این موضوع از افت فروش ۳۸ درصدی خبر می‌دهد.

بیشتر گوشی‌های هوشمند در چین تولید می‌شوند و بیماری کرونا نیز ضربه سنگینی به اقتصاد چین وارد کرد. در این مدت بسیاری از کارخانه‌های چینی تعطیل شدند؛ کارخانه‌هایی که وظیفه ساخت قطعات مورد نیاز برای گوشی‌های هوشمند و دیگر گجت‌ها را به عهده داشتند.

آمار فروش گوشی های هوشمند

تعطیلی کارخانه‌های چینی به کمبود قطعات مورد نیاز برای محصولات موجود در بازار ختم شد. ترس از ابتلا به بیماری کرونا نیز به فروش محصولات ضربه سنگینی زد و بسیاری از کاربران تنها به خرید اقلام ضروری بسنده کرده و خانه‌نشین شدند. نیل واستون، مدیرعامل شرکت استراتژیک آنالیتیکس گفته است:

در فوریه ۲۰۲۰ شاهد بیشترین افت فروش در تاریخ بازار گوشی‌های هوشمند بودیم. با زمین‌گیرشدن کارخانه‌های چین، بازار آسیا نیز تقریبا به تعطیلی کشانده و از سرعت معاملات در بازارهای نقاط دیگر دنیا نیز کاسته شد.

ییون وو، تحلیلگر ارشد شرکت استراتژیک آنالیتیکس نیز گفته است:

متاسفانه بیماری کرونا به اکثر نقاط دنیا گسترش یافته است و جان میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند. بسیاری از مشتریان گجت‌های قابل حمل در کمپ‌های قرنطینه هستند، امکان خرید محصولات را ندارند یا تنها به خرید اقلام ضروری بسنده می‌کنند.

وی ادامه داد:

شرکت‌های سازنده تلفن هوشمند روزهای سختی در پیش دارند و طی هفته‌های آینده برای افزایش فروش محصولاتشان باید به روش‌هایی مانند فروش آنلاین با تخفیفات بالا یا پک‌هایی به‌همراه جوایز رایگان مانند ساعت‌های هوشمند دست بزنند.

با وجود اینکه اقدامات مختلفی برای کنترل بیماری کرونا انجام شده است؛ اما آمار مبتلایان به ویروس COVID-19 در حال افزایش است. باید دید در چنین شرایطی شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند چه تصمیماتی برای افزایش فروش محصولاتشان در نظر خواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات