فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند در مرحله بعدی کنترل شیوع کرونا اجرا می‌شود

چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
به‌گفته‌ی وزیر بهداشت، درصورت ارزیابی خطری که تا ۲۰ فروردین انجام می‌شود، فاصله‌گذاری هوشمند به مرحله‌ی اجرا گذاشته می‌شود.
تبلیغات

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند پس از ۲۰ فروردین برای آغاز به کار برخی کسبه و بازگشایی برخی مراکز علمی و فرهنگی و مذهبی براساس ارزیابی خطر در آن بازه‌ی زمانی خبر داد. او درباره‌ی اجرای طرح غربالگری و مقابله با کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی گفت:

امروز آمار ما در غربالگری کرونا از ۶۷ میلیون نفر گذشته که ۵۵ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از طریق تماس تلفنی غربالگری شده و ۱۱ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر نیز از طریق سامانه salamat.gov.ir ارزیابی شده‌اند. این رقم بسیار قابل‌توجه بوده و مورد توجه افکار عمومی و کسانی که اقدامات بهداشتی را بررسی می‌کنند در جهان قرار گرفته است. پایش در این سطح و باتوجه به گستردگی سرزمین ما بی‌نظیر است. این نشان می‌دهد که مردم ما نظام سلامت را به‌عنوان مطمئن‌ترین نظام ارائه‌ی خدمت می‌شناسند.

نمکی گفت در این بین، تاکنون ۴۳۰ هزار نفر ویزیت شده، ۳۰۴ هزار نفر بدون مشکل بوده‌اند، ۱۰۴ هزار نفر مراقبت در منزل را دریافت کرده و ۲ هزار و ۵۸۴ نفر درمان سرپایی دریافت کرده، ۱۹ هزار و ۲۴۷ نفر به بیمارستان‌ها ارجاع شده‌اند که ۵ هزار و ۹۸۸ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند.

وزیر بهداشت می‌گوید گام دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با عنوان فاصله‌گذاری هوشمند اجرا خواهد شد که این برای بازگرداندن کسبه‌ای که کار آن‌ها ارائه‌ی خدمات خاصی به مردم است و بازگشایی برخی مراکز علمی و فرهنگی و خدماتی و مذهبی با پروتکل‌هایی است که کارشناسان اعلام خواهند کرد تا کشور به شرایط عادی‌تری برگردد.

نمکی درمورد وضعیت بیماری در کشور گفت:

در حال حاضر وضعیت در همه‌ی استان‌ها به مراتب بهتر از قبل است، البته این به‌معنی مهار بیماری کووید ۱۹ در کشور نیست، بلکه بیماری مدیریت شده است و درنتیجه نباید دچار توهم شویم. در حال حاضر در مرحله‌ی مدیریت بیماری قرار داریم و اگر بیماری کووید ۱۹ مهار شود، اعلام می‌شود.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت نیز در مورد زمان شروع فاصله‌گذاری اجتماعی گفت که این طرح از هفته اول شناسایی بیماری کووید ۱۹ در کشور اجرا شد. او توضیح داد:

در مرحله‌ی اول که فاصله‌گذاری اجتماعی معتدل اجرا شد، قسمت عمده به‌صورت داوطلبانه بود که به تبیین و قانع کردن عمومی انجام گرفت. در مرحله‌ی دوم و در آغاز سال جدید، اجبارهایی به آن اضافه شد. در مرحله‌ی بعد براساس ارزیابی خطر، اگر فرایند مدیریت بیماری به سمتی رفته باشد که مدیریت بیماری اتفاق افتاده باشد می‌توانیم وارد مرحله‌ی فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند شویم. در این مرحله هم فناوری اطلاعات مبنا خواهد بود و هم برخی محدودیت‌ها کاهش خواهد یافت.

تا ظهر امروز ۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر به‌طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان ۳۰۳۶ نفر به‌علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات