جیلی برای بهبود ویژگی خودران خودروها ماهواره تولید می‌کند

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
هولدینگ بین‌المللی جیلی (Geely) با سرمایه‌گذاری عظیم مالی در یک کارخانه‌ی تولید ماهواره‌های با ارتفاع کم، دنیای خودروهای خودران را متحول خواهد کرد.
تبلیغات

نام هولدینگ بین‌المللی جیلی (Geely) زمانی‌که در شرکت‌هایی نظیر دایملر، ولوو و پروتون سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی انجام داد سر زبان‌ها افتاد و نویدبخش پیشرفت‌های اساسی در صنعت خودروسازی چین شد. این خودروساز چینی با فروش ۲/۱۸ میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته و سرمایه‌گذاری در استفاده از فناوری خودران در محصولات خود، علاقه و جاه‌طلبی خود را برای تبدیل شدن به یک خودروساز پیشرو در این زمینه به اثبات رسانده است. جیلی پابه‌پای غول‌هایی نظیر تویوتا و تسلا در دنیای خودروهای خودران گام برمی‌دارد و حالا می‌خواهد با یک سرمایه‌گذاری ۳۲۶ میلیون دلاری فصل جدیدی را در بهبود فناوری خودران آغاز کند.

جیلی

در سال ۲۰۱۸ میلادی بازوی فناوری هولدینگ جیلی با تأسیس شرکتی با نام جی‌اسپیس (Geespace) به‌طور رسمی علاقه‌ی خود برای تحقیق در زمینه‌ی ماهواره‌ها و تولید ماهواره‌های با ارتفاع کم را آشکار کرد. هولدینگ جیلی به تازگی اعلام کرده که قصد دارد طی یک سرمایه‌گذاری ۳۲۶ میلیون دلاری در کارخانه‌ی Geespace تا اواخر سال جاری میلادی ماهواره‌های با ارتفاع کم جهت بهره‌برداری در فناوری خودران تولید کند. براساس اعلام جیلی، در حال حاضر ۳۰۰ متخصص در جی‌اسپیس مشغول کارند و تا سال ۲۰۲۵ میلادی سالانه ۵۰۰ ماهواره توسط این شرکت تولید خواهد شد.

کاربرد این ماهواره‌ها در فناوری خودران خودروها بسیار چشمگیر و حیاتی خواهد بود به‌طوری‌که فراهم نمودن اینترنت پرسرعت برای خودروها، سیستم ناوبری با دقت بالا، پردازش ابری و فراهم نمودن اتصال سریع برای در دسترس قرار گرفتن به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تنها بخشی از اهداف این پروژه است. فعالیت‌های جیلی تنها محدود به توسعه‌ی فناوری‌های جدید نیست، این شرکت هفته‌ی گذشته فروش جدیدترین خودروی خود با نام آیکون (Icon) را آغاز کرده است که به سیستم‌های هوشمند مورد استفاده در فناوری خودران مجهز شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات