صدور مجوز موقت برای فعالیت کسب‌وکارهای نوپا در اماکن مسکونی به‌دلیل شیوع کرونا

سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
شهرداری تهران به شهرداران مناطق ابلاغ کرده که کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان‌ها موقتاً مجاز به فعالیت در ساختمان‌های مسکونی هستند.
تبلیغات

پس از آنکه دفتر شنوتو و اسپید در ماه‌های گذشته توسط شهرداری پلمپ شد، حال شهرداری تهران به شهرداران تمام مناطق ابلاغ کرده که کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان‌ها موقتاً مجاز به فعالیت در ساختمان‌های مسکونی هستند.

موضوع استقرار استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان همواره با مشکلاتی مواجه بوده است؛ برای مثال استارتاپ شنوتو در اسفند ماه به‌دلیل فعالیت در مکان‌هایی که کاربری مسکونی داشتند پلمپ شد. در همان زمان، فعالان این حوزه از شهرداری تهران خواستند تا مانع پلمپ شدن این کسب‌وکارها در دوره‌ای شوند که مشکلات متعدد دیگری نیز دست به گریبان کسب‌وکارهای مختلف در کشورمان است و با شیوع ویروس کرونا بیشتر نیز شده است.

همان زمان بود که مدیرعامل فاوای شهرداری تهران، خبر از تدوین لایحه‌ای برای حمایت شهرداری از کسب‌وکارهای نوآور داد تا حضور کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و فناورانه در ساختمان‌های مسکونی توسط شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران تسهیل شود.

شهردار تهران در بخش‌نامه‌ای از شهرداران مناطق ۲۲گانه تهران خواست باتوجه به تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی به‌خصوص کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان، در حدود متعارف و منطقی از این کسب‌وکارها حمایت کنند.

براساس این بخش‌نامه، تا زمان تصویب لایحه «هدایت و حمایت از زیست‌بوم نوآوری شهری»، کلیه‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مورد تائید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجاز به استقرار در اماکن مسکونی و بهره‌مندی از تسهیلات بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به شرط عدم مزاحمت برای ساکنین مستقر در ساختمان هستند.

در این بخشنامه آمده که این شرکت‌ها در صورت نداشتن شاکی تا ۳ ماه آینده مجاز به استفاده از ساختمان‌های مسکونی خواهند بود.

نامه شهرداری
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات