اپل واچ سری 6 احتمالا به تاچ ID مجهز می‌شود

یک‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌های اخیر می‌گویند اپل قصد دارد در نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود فناوری تاچ ID را با دیجیتال کرون (دکمه‌ی چرخان کناری) یکپارچه کند.
تبلیغات

به‌تازگی گزارشی جدید به‌صورت مشترک از سوی رسانه‌ی The Verifier به‌همراه کانال یوتیوب iUpdate منتشر شده است که برخی از قابلیت‌هایی را که گفته می‌شود در نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خانواده‌ی اپل واچ (Apple Watch) خواهیم دید، بیان می‌کند. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که درمورد آن بحث می‌شود، تاچ ID است.

بر اساس گزارش موردبحث، یکی از اپل واچ‌هایی که اپل قصد دارد در آینده معرفی و عرضه کند دارای فناوری تاچ ID خواهد بود؛ ظاهرا تاچ ID اپل واچ قرار است با دکمه‌ی چرخان کناری که از آن با نام دیجیتال کرون (Digital Crown) یاد می‌شود، یکپارچه شود. اضافه شدن تاچ ID به اپل واچ باعث خواهد شد کاربران این ساعت هوشمند راحت‌تر پرداخت‌های موبایلی خودشان را انجام دهند و از شر پین‌کدها راحت شوند.

اپل واچ سری 6 / Apple Watch Series 6

افزون بر این موضوع گفته می‌شود اپل واچ بعدی بهتر از نسل‌های پیش در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان خواهد داد. اپل واچ سری ۵ به‌عنوان جدیدترین ساعت معرفی‌شده از سوی اپل دارای گواهی IPX7 است (جزئیات بیشتر درمورد انواع استاندارد IP را در این مقاله مطالعه کنید).

در کنار موارد یادشده احتمالا اپل واچ بعدی به‌لطف بهره‌مندی از سیستم‌عامل WatchOS 7 سازگاری بیشتری با دستیار صوتی سیری خواهد داشت و از فرمان Hey Siri پشتیبانی خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود این ساعت هوشمند توانایی سنجش سطح اکسیژن خون را خواهد داشت و به‌لطف داشتن اپلیکیشنی مجزا، روی خواب کاربر نظارت خواهد کرد. قابلیت نظارت روی خواب کاربر یکی از قابلیت‌هایی است که دارندگان اپل واچ از سال‌ها پیش خواستار اضافه شدن آن به این ساعت هوشمند بوده‌اند. در حال حاضر مشخص نیست که کدام‌یک از مدل‌های فعلی اپل واچ با دریافت به‌روزرسانی نرم‌افزاری از قابلیت‌های یادشده پشتیبانی خواهند کرد. 

اپل واچ سری 6 / Apple Watch Series 6

در بخش پایانی گزارش The Verifier و iUpdate گفته شده که اپل از مدتی پیش کار روی ساعت هوشمند اپل واچ سری ۷ را نیز آغاز کرده است. این دو رسانه می‌گویند در اپل واچ سری ۷ فناوری تاچ ID به زیر نمایشگر برده خواهد شد. در حال حاضر فاصله‌ی بسیار زیادی تا عرضه‌ی ساعت سری ۷ داریم، بنابراین نمی‌توانیم به هیچ‌یک از شایعات مطرح‌شده درمورد این ساعت با اطمینان‌خاطر نگاه کنیم.

گزارش موردبحث همچنین تمامی شایعات پیشین مبنی‌بر احتمال تولید اپل واچ با صفحه‌ی دایره‌ای‌شکل را رد می‌کند و می‌گوید اهالی کوپرتینو فعلا قرار است به طراحی فعلی پای‌بند بمانند. برنامه‌های اپل به‌طور مداوم درحال تغییر هستند، بنابراین سخت است بخواهیم باور کنیم که در فاصله‌ی زیاد باقی‌مانده تا معرفی مدل بعدی، این شایعات صحت داشته باشند. در کنار موارد یادشده گفته می‌شود اپل قصد ندارد سیستم‌عامل WatchOS 7 را برای اپل واچ سری ۲ در دسترس قرار دهد.

اپل واچ سری 6 / Apple Watch Series 6

اپل طبق اعلام قبلی قصد دارد کنفرانس توسعه‌دهندگان خود (WWDC) را به‌صورت کاملا آنلاین در ماه ژوئن (خرداد) برگزار کند؛ تاکنون تاریخ دقیق برگزاری این همایش مهم اعلام نشده است. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات