کاربران در شهرهای بزرگ آمریکا نیز کاهش سرعت اینترنت را تجربه کردند

شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
افزایش نرخ استفاده از اینترنت برای انجام فعالیت‌های روزانه در دوره‌ی شیوع ویروس کرونا، شبکه‌ی اینترنت آمریکا را با کاهش پهنای باند مواجه کرده است. این موضوع چندی پیش کاربران ایرانی و اروپایی را نیز دچار مشکل کرده بود.
تبلیغات

قرنطیه‌ی خانگی در دوره‌ی شیوع ویروس کرونا و انجام بیشتر فعالیت‌های روزانه‌ی مردم و شرکت‌ها به صورت آنلاین، روی پهنای باند شبکه‌ی اینترنت آمریکا تاثیر گذار بوده است. نتایج بررسی مرکز آنالیز پهنای باند BroadbandNow نشان می‌دهد سرعت اینترنت در ۸۸ شهر از ۲۰۰ شهر پرجمعیت آمریکا در هفته‌ی گذشته با کاهش مواجه شده است. بررسی‌های این مرکز نشان می‌دهد افزایش نرخ استفاده از سرویس‌های بازی، موسیقی و فیلم آنلاین مهمترین دلیل این کاهش بوده است. 

اوضاع در برخی از شهرهای کوچک‌تر، وخیم‌تر بوده است. براساس گزارش‌ BroadbandNow، در تعدادی از این شهرها، سرعت اینترنت در مقایسه با بازه‌ی ۱۰ هفته‌ی پیش از هفته‌ی جاری، تا ۴۰ درصد کاهش داشته است. البته مناطقی که بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را داشته‌اند، بیشترین کاهش سرعت اینترنت را تجربه نکرده‌اند.

سرعت دانلود در شهرهای مهم همچون لس آنجلس، شیکاگو، بروکلین و سان فرانسیسکو، کاهش بسیار کمی داشته و در برخی موارد، کاهشی نداشته است. شهر بزرگ سیاتل هم اوضاع خوبی از نظر سرعت اینترنت دارد.

سرعت دانلود در نیویورک یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای آمریکا که بالاترین نرخ ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده اما با کاهش ۲۴ درصدی نسبت به هفته‌ی گذشته مواجه شده است. 

براساس این گزارش، از ۸۸ شهری که با کاهش سرعت اینترنت مواجه شده‌اند، بیشتر از ۲۰ شهر با کاهش ۲۰ درصد یا بیشتر مواجه هستند. شهرهای آستین در ایالت تگزاس (کاهش ۴۴ درصد)، وینستون سالم در ایالت کارولینای شمالی (کاهش ۴۱ درصد) و اوکسنارد در یالت کالیفرنیا (کاهش ۴۱ درصد)، بیشترین نرخ کاهش پهنای باند و سرعت اینترنت را نسبت به دوره‌ی ۱۰ هفته‌ای قبل از هفته‌ی جاری داشته‌اند.

شرکت‌های ارائه دهنده سرویس اینترنت در آمریکا برای مقابله با قطعی سرویس، محدودیت استفاده از پهنای باند و افزایش سرعت پایه ارائه کرده‌اند. باوجود این تمهیدات، این شرکت‌ها در مقابل چنین حجم استفاده‌ای دچار چالش شده‌اند.

شبکه‌های پخش ویدئو به عنوان مصرف کننده‌های اصلی پهنای باند اینترنت، در روزها و هفته‌های اخیر، کیفیت ویدئوهای موجود روی پلتفرم خود را کاهش داده‌اند تا کم‌تر از پهنای اینترنت استفاده کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات