اپلیکیشن Google Podcasts برای iOS منتشر شد

شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گوگل به‌تازگی از انتشار Google Podcasts برای سیستم‌عامل iOS خبر داده است. این اپلیکیشن تنوع بالایی از پادکست‌های مختلف را به آیفون می‌آورد.
تبلیغات

گوگل پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام اپلیکیشن پادکست (Google Podcasts) را برای کاربران سیستم‌عامل iOS در دسترس قرار داد. گوگل پادکست از مدت‌ها پیش آغازبه‌کار کرده و بدون‌شک امروزه به بیشترین قابلیت‌ها در تاریخ خودش مجهز شده است. شمار زیادی از کاربران گفته‌اند که گوگل پادکست طی چند وقت اخیر بهبودهای مختلفی به‌خود دیده و به اپلیکیشنی تبدیل شده است که می‌توان به‌عنوان منبع خوبی از پادکست به آن اتکا کرد.

در اپلیکیشن جدید گوگل از رابط کاربری جدیدی استفاده شده است که سه تب یا زبانه در آن به‌چشم می‌خورد. زبانه‌ی اول، صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن به‌شمار می‌آید و در بخش بالایی، تمامی پادکست‌هایی را که در آن‌ها عضو شده‌اید، نشان می‌دهد. در بخش زیرین نیز فهرست قسمت‌های مختلف پادکست‌ها به‌ترتیب از جدید به قدیم به‌چشم می‌خورد.

زبانه‌ی بعدی، به‌طور ویژه برای جست‌و‌جو در بین پادکست‌ها طراحی شده است و در این بخش می‌توانید تمامی پادکست‌هایی را که در دسته‌بندی‌های مختلف قرار گرفته‌اند، مشاهده کنید. درضمن بخش دیگری نیز تحت عنوان «پیشنهادی» در این زبانه وجود دارد. پادکست‌های این بخش براساس پادکست‌هایی که خودتان گوش می‌دهید، به شما پیشنهاد می‌شوند. در نهایت به زبانه‌ی Activity می‌رسیم. در این زبانه می‌توانید صف دانلود فعلی، پادکست‌های دانلودشده و تاریخچه‌ی پادکست‌ها را مشاهده کنید. در ضمن در این زبانه امکان مدیریت کانال‌هایی که در آن‌ها عضو شده‌اید، برای‌تان فراهم شده است.

در ضمن صفحه‌ی دیگری در اپلیکیشن برای تنظیمات وجود دارد. صفحه‌ی تنظیمات به شما امکان می‌دهد کارهایی نظیر فعال‌سازی دانلود خودکار و حذف خودکار را انجام دهید. در ضمن امکان اعمال تنظیمات روی بخش اعلان اپلیکیشن برای کاربر فراهم می‌شود.

در نسخه‌ی iOS گوگل پادکست، صفحه‌ی Now Playing نیز به‌روزرسانی شده است. در صفحه‌ی جدید کاربر می‌تواند سرعت پخش پادکست را تغییر دهد. در ضمن گزینه‌ی دیگری اضافه شده است که با استفاده از آن می‌توانید کاری کنید پخش پادکست پس از مدت‌زمانی خاص متوقف شود. این گزینه برای کسانی که قبل از خواب به پادکست گوش می‌دهند، می‌تواند بسیار مفید باشد. درواقع تمامی اپلیکیشن‌های مفید پادکست به‌چنین قابلیتی نیازمند هستند. متأسفانه این قابلیت فعلا در نسخه‌ی اولیه‌ی گوگل پادکست برای iOS اندکی با باگ دست‌وپنجه نرم می‌کند و باعث می‌شود پخش پادکست به‌یک‌باره متوقف و سپس ادامه داده شود. در ضمن نویسنده‌ی سایت GSMArena که با این اپلیکیشن کار کرده است می‌گوید قابلیت یادشده همچون قابلیت مشابه در دیگر اپلیکیشن‌های پادکست، به‌شکلی مؤثر عمل نمی‌کند. 

در ضمن قابلیت دیگری در گوگل پادکست فراهم شده است که با فعال‌سازی آن، پس از پخش کامل یک قسمت، قسمت دیگری پخش نمی‌شود؛ حتی اگر پادکست‌های دیگری را در صفِ پخش قرار داده باشید. با همه‌ی نکات مثبتی که درمورد گوگل پادکست وجود دارد؛ اما هنوز هم نقص‌هایی در این اپلیکیشن به‌چشم می‌خورند. قابلیت‌هایی که بدون شک اپلیکیشن‌های پادکست به آن‌ها نیاز دارند تا بتوانند کارایی بیشتری داشته باشند. یکی از قابلیت‌های مهم،‌ پشتیبانی از هایپرلینک در یادداشت‌های به‌نمایش‌درآمده است. بیشتر پادکست‌ها حاوی شماری از لینک‌های خارجی هستند که به ارائه‌ی جزئیاتی بیشتر درمورد بعضی مباحث مطرح‌شده در پادکست می‌پردازند. متأسفانه اپلیکیشن گوگل پادکست، آن لینک‌ها را به‌نمایش نمی‌گذارد.

مورد دوم این است که گوگل پادکست از فرمت بخش‌بندی پادکست‌ها پشتیبانی نمی‌کند. هرچه زمان می‌گذرد پادکست‌ها بیشتر چنین فرمی به‌خود می‌گیرند. درواقع این نوع فرمت در اپیزودهای طولانی‌مدت به‌کار برده می‌شود؛ جایی که کاربر می‌تواند بعضی از بخش‌ها را رد کند و به‌سراغ گوش دادن به‌بخش‌های دیگر برود. در حال حاضر چنین امکانی در گوگل پادکست وجود ندارد. در نهایت گوگل پادکست باید از نمایش عکس کاور سفارشی‌سازی‌شده‌ی پادکست‌ها نیز پشتیبانی کند. بسیاری از پادکست‌ها از مجموعه‌ی تصاویر آلبوم اصلی‌شان استفاده می‌کنند تا برای هر اپیزود، عکسی مرتبط با محتوای آن را نشان دهند. گوگل پادکست در حال حاضر تنها از عکس اصلی کاور آلبوم استفاده می‌کند و برای هر اپیزود، تصاویر سفارشی‌سازی‌شده را به‌نمایش نمی‌گذارد.

به‌غیر از موارد یادشده،‌ گوگل پادکست برای گوش دادن به پادکست‌های مختلف، اپلیکیشنی کاربردی به‌شمار می‌آید و قابلیت‌های متنوعی دارد. ناگفته نماند که نسخه‌ی اندروید گوگل پادکست نیز به‌روزرسانی شده است و از همین رابط کاربری نسخه‌ی iOS استفاده می‌کند. البته انتشار این به‌روزرسانی روی دستگاه‌های مختلف اندکی زمان‌بر است و به‌مرور زمان در دسترس همه قرار می‌گیرد. در هر صورت هنگام انتشار به‌روزرسانی جدید، هر دو نسخه‌ی اندروید و iOS گوگل پادکست رابط کاربری مشابهی خواهند داشت.

با وجود تمامی مزایای گوگل پادکست، هنوز هم گزینه‌های دیگری وجود دارند که به این اپلیکیشن ترجیح داده می‌شوند؛ گزینه‌هایی که از میان آن‌ها می‌توانیم به Pocket Casts اشاره کنیم. Pocket Casts برای سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز در دسترس قرار دارد و از نسخه‌ی تحت‌ وب نیز بهره می‌گیرد. در سیستم‌عامل iOS امکان استفاده از اپلیکیشن‌های محبوب دیگری نظیر Overcast ،Castro و همچنین اپلیکیشن پیش‌فرض Podcasts خود اپل وجود دارد. تمامی اپلیکیشن‌های موردبحث با اینکه نسخه‌ی اندرویدی ندارند، اما از گوگل پادکست بهتر هستند. با درنظرگرفتن این توضیحات، گوگل پادکست برای موفقیت راهی درازی در پیش دارد. 

گوگل پادکست / Google Podcasts
گوگل پادکست / Google Podcasts
گوگل پادکست / Google Podcasts
گوگل پادکست / Google Podcasts
گوگل پادکست / Google Podcasts
گوگل پادکست / Google Podcasts
گوگل پادکست / Google Podcasts
گوگل پادکست / Google Podcasts

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

پادکست زومیت با تمرکز روی بحث‌های روز به‌تازگی آغازبه‌کار کرده است. جدیدترین قسمت از پادکست زومیت را با مراجعه به این صفحه بشنوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات