طرح اولیه فیات کرایسلر برای خودروهای آینده دوج رد شد

جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیر طراحی جهانی فیات کرایسلر با نمایش طرح اولیه‌ای در اینستاگرام خود اعلام کرد که این طرح برای خودروهای آینده دوج رد شده است.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد رالف ژیلز، مدیر بخش طراحی جهانی فیات کرایسلر اتومبیلز و تیمش از زمان صرف‌شده برای ماندن در خانه به روشی مولد و پربار استفاده می‌کنند. طراح اصلی گروه فیات کرایسلر رندر جالبی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده و می‌گوید پیش نمایشی از نسل آینده خودروی دوج است. رالف ژیلز در عنوان طرح اولیه این خودرو چنین می‌نویسد:

ما هرگز نمی‌خواهیم محصولات آینده را در رسانه‌های اجتماعی نشان دهیم. من این بار استثنا قائل می‌شوم، چون طرح آزمایشی دوج آینده روی کف اتاق برش استودیوی طراحی افتاد (طرح رد شد). 
dodge / دوج

شاید کنجکاو باشید که چرا ژیلز این پیشنهاد را رد کرد؟ خب به این دلیل بود که طراح اصلی فیات کرایسلر تصمیم گرفت تا محافظ‌های زرد رنگ اسپویلر را به قسمت دائمی تم خودرو تبدیل کند. به‌نظر می‌رسد که رالف ژیلز مانند بسیاری از افراد، به این واقعیت توجه نمی‌کند که برخی از مشتریان خودروهای دوج، محافظ‌های پلاستیکی اسپیلتر را در مدل‌های چلنجر و چارجر باقی می‌گذارند.

با این حال، ما باور نخواهیم کرد که مدیر طرح صرفاً به دلیل داشتن محافظ‌های اسپلیتر، پیشنهاد اخیر را رد کند؛ از این گذشته، چنین مواردی را می‌توان به‌راحتی در فتوشاپ پاک کرد. اگرچه ما از ژیلز قدردانی می‌کنیم که نظر خود را درباره محافظ‌های آزاردهنده‌ی اسپلیتر ارائه دهد.

dodge / دوج

درباره خود طرح اولیه، انحرافی درخورتوجه نسبت به دوج چارجر و چلنجر امروزی پیشنهاد می‌شود و انتظار می‌رود این اتفاق بیفتد. علاوه بر این، تکرار فعلی LX / LD این سدان از زمان معرفی آن در سال ۲۰۰۵ تاکنون تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است و همین مسئله برای دوج چلنجر نیز از سال ۲۰۰۸ تاکنون ادامه دارد. نکات برجسته شامل بدنه مسطح‌تر، بخش جلویی تهاجمی که تحت کنترل جلوپنجره پایینی بزرگ قرار دارد، اسپلیتر تیز، چراغ‌های جلوی دوتایی بسیار نازک در هر طرف، شیشه جلوی سرتاسری و خط شانه بسیار عضلانی می‌شود. ما همچنین می‌توانیم از میان سایر جزئیات، دو ورودی هوا روی کاپوت و سطوح مقعر درها را مشاهده کنیم.

بدیهی است که ویژگی‌های طراحی خودروی مفهومی به‌طور منظم با چنین طرح‌های اولیه‌ای به مرحله نهایی می‌رسد؛ اما ما به خاطر نمی‌آوریم که تاکنون نسل آینده دوج چارجر یا چلنجر حتی به اندازه نصف این طرح اولیه هم خوب به‌نظر برسد. باید تا سال ۲۰۲۳ صبر کنیم و ببینیم که این طرح اولیه چه تأثیری در شکل‌دهی به جانشین خودروهای عضلانی فعلی دوج دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات