درخواست سازندگان تراشه‌های کامپیوتری آمریکا برای صدور مجوز فعالیت در دوران دنیاگیری کرونا

پنج‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گروهی از بزرگ‌ترین فعالان صنعت فناوری‌های نیمه‌هادی اعلام کردند از مقام‌های فدرال و دولت آمریکا برای فعالیت در دوره‌ی قرنطینه درخواست مجوز کرده‌اند.
تبلیغات

گروهی از صنایع تولیدکننده‌ی بزرگ تراشه‌های نیمه‌هادی آمریکا از مقام‌های این کشور خواستند این صنعت را ازجمله صنایع ضروری در نظر بگیرند و به کارخانه‌های این شرکت اجازه دهند در دوره‌ی قرنطینه‌ی سراسری فعالیت کنند.

اتحادیه‌ی Semiconductor Industry Association، نماینده‌ی شرکت‌های بزرگ آمریکایی این صنعت شامل اینتل و میکرون، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در حال مذاکره با وزارت امنیت داخلی آمریکا برای راضی‌کردن این نهاد به ارائه‌ی مجوز بازگشایی کارخانه‌های شرکت‌های عضو این اتحادیه است.

این اتحادیه اعلام کرد به وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده است شرکت‌های سازنده‌ی تراشه‌های نیمه‌هادی جزو مراکز حساس به‌شمار می‌روند؛ زیرا این شرکت‌ها حامی صنعت فناوری اطلاعات هستند و در‌حال‌حاضر اهمیت بسیار زیادی برای میلیون‌ها شهروند جامعه‌ی آمریکا دارند. جان نویفر، مدیر این اتحادیه، در بیانیه‌ی مذکور اعلام کرد تراشه‌های تولیدشده در این صنعت نقشی بسیار حیاتی در صنعت پزشکی و برق و سایر زیرساخت‌های حساس ایفا می‌کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

فعالیت مداوم و مستمر صنایع نیمه‌هادی باعث حفظ چرخه‌ای بزرگ‌تر می‌شود که در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو بسیار حیاتی خواهند بود. گستردگی زنجیره‌ی تأمین محصولات نیمه‌هادی باعث می‌شود کمبود تراشه در ناحیه‌ای به‌واسطه‌ی محصولات تولیدشده در نواحی دیگر جبران‌پذیر نباشد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، تا امروز گزارشی مبنی‌بر بروز اختلال در  این صنعت از آمریکا منتشر نشده است. باب سوان، مدیر اجرایی اینتل، در نامه‌ای به مشتریان این شرکت اعلام کرد در ایالت‌های کالیفرنیا، نیومکزیکو، آریوزنا و اورگن، سرعت تحویل سفارش‌ها بیش از ۹۰ درصد است. 

سانجای مروترا، مدیر اجرایی میکرون که کارخانه‌هایی در یوتا و ایداهو و ویرجینا دارد، هفته‌ی گذشته در نامه‌ای اعلام کرد این شرکت مواد اولیه و زنجیره‌ی تأمین خود را با دقت مدیریت می‌کند تا ظرفیت‌های ساخت و تولید خود را حفظ کند. بااین‌حال، مروترا روز چهارشنبه در کنفرانس خبری تلفنی اعلام کرد محدودیت‌های رفت‌و‌آمد اعمال‌شده در مالزی باعث شده کارخانه‌های این شرکت در شهرهای موار و پنانگ با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند. به‌گفته‌ی او تا چندی پیش، مقام‌های مالزی محصولات نیمه‌هادی را جزو محصولات ضروری طبقه‌بندی نکرده‌ بودند و این باعث شده بود کارخانه‌های میکرون در مالزی برای تولید محصولاتش با محدودیت‌های در مواد اولیه و نیروی انسانی مواجه شوند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات