احتمال بازگشایی فروشگاه‌های فیزیکی اپل در آوریل قوت گرفت

پنج‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مقام‌های اپل با ارسال پیامی به کارکنان فروشگاه‌های فیزیکی، از احتمال فعالیت مجدد برخی از فروشگاه‌ها از اواسط آوریل خبر داد.
تبلیغات

با شیوع بیماری کرونا، مقام‌های اپل تصمیم گرفتند فروشگاه‌های فیزیکی را تعطیل کنند؛ حتی اعلام شد محصولات مرجوعی برای تعمیر به مشتریان تحویل داده نمی‌شود تا احتمال ابتلای کارکنان و مشتریان اپل‌به حداقل برسد. با‌این‌حال، گزارش‌هایی به‌گوش می‌رسد که مسئولان اپل به فکر بازگشایی فروشگاه‌های تعطیل‌شده از اواسط آوریل هستند.

چندی پیش، اخباری منتشر شد که اپل تا ۸ فروردین تمامی فروشگاه‌های فیزیکی خارج از چین را موقتا تعطیل می‌کند. این تصمیم برای کاهش ابتلا به بیماری کرونا گرفته شد و گویا تا اواسط آوریل، ادامه خواهد داشت.

مسئولان اپل زمان دقیق بازگشایی مجدد فروشگاه‌های فیزیکی را اعلام نکرده‌اند؛ اما حدس زده می‌شود چنین اتفاقی از اواسط آوریل رخ دهد. این گزارش را رسانه‌ی بلومبرگ منتشر و در آن، سخنان یکی از مقام‌های بلندپایه اپل به کارکنان این شرکت را نقل کرده است:

تمامی فروشگاه‌های خارج از کشور چین بدانند فعالیت فروشگاه‌ها با درنظرگرفتن احتیاط لازم، مجددا از سر گرفته خواهد شد. در‌حال‌حاضر، انتظار داریم برخی از فروشگاه‌ها با لحاظ‌کردن وضعیت جامعه از اواسط آوریل فعالیتشان را شروع کنند. پس از کسب آمار دقیق و اطلاعات لازم، وضعیت هریک از فروشگاه‌ها را مشخص خواهیم کرد.

اپل در وضعیت کنونی به‌صورت هفتگی اعلام می‌کند کارکنان همچنان باید به‌صورت دورکاری از خانه به فعالیتشان ادامه دهند یا شرایط برای حضور در محل کار از امنیت کافی برخوردار شده است.

فروشگاه فیزیکی اپل

متأسفانه شمار مبتلایان به بیماری کرونا هرروز در حال افزایش است و برخی از کارشناسان تخمین می‌زنند وضعیت وخیم‌تر از حالا نیز خواهد شد. شاید دلیل این امر نیز بی‌توجهی برخی از مردم، به‌ویژه در کشورهای اروپایی، به توصیه‌ها باشد. ازاین‌رو، ممکن است برنامه‌های اپل حداقل در کشورهای اروپایی به‌مشکل بخورد و امکان بازگشایی فروشگاه‌های فیزیکی از اواسط آوریل فراهم نشود. کمبود موجودی محصولات در بازار و تأخیر در عرضه و ترس مردم از خرید کالاها سبب شده است شرکت‌های مختلف با ضرر مالی مواجه یا درمقایسه‌با به ماه‌های گذشته از فروش کمتری برخوردار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات