تویوتا از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی رفتار انسان استفاده می‌کند

پنج‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مؤسسه تحقیقات تویوتا از برنامه‌ی «یادگیری به کمک ماشین» به منظور توسعه و نمایش ابزارهای هوش مصنوعی برای پیش‌بینی و پیشگویی رفتار انسان رونمایی کرد.
تبلیغات

مؤسسه تحقیقات تویوتا (TRI) با هدف توسعه و نشان دادن ابزارهای هوش مصنوعی که بتواند رفتار انسان را درک و پیش‌بینی کند، به‌تازگی طرح ابتکاری خود را با نام «یادگیری به کمک ماشین (MAC)» رونمایی کرد.

مؤسسه تحقیقات تویوتا می‌خواهد MAC مقیاس‌پذیر باشد و معتقد است که این طرح باید به اصول شفافیت و حفظ حریم خصوصی در جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها احترام بگذارد.

Toyota Research Institute / موسسه تحقیقاتی تویوتا

اریک کروتکوف، مدیر ارشد علمی مؤسسه TRI گفت:

یکی از ستون‌های اساسی برنامه‌های TRI، کشف فناوری‌های آینده برای تویوتا است و MAC روش دیگری است که TRI می‌تواند از تخصص هوش مصنوعی برای کمک به انسان استفاده کند. چشم‌انداز ما ایجاد سیستم تقویت انسانی برای تویوتا است که در آن انسان و ماشین‌ با هم همکاری می‌کنند تا پیش‌گویی‌ها، پیش‌بینی‌ها و تصمیمات تجاری بهتری انجام داده و سریع‌تر کارها را انجام دهند.

فرانزیسکا بل، به‌عنوان مسئول برنامه MAC انجام وظیفه خواهد کرد و تیم او شامل جمعی از دانشمندان علوم رفتاری خواهد بود و نظارت بر برنامه AMDD را بر عهده خواهد داشت. بل پیش از این در اوبر به‌عنوان رئیس بخش Platform Data Science مشغول به کار بود؛ جایی که تیم‌های کاری برای پیش‌بینی، تشخیص بی‌نظمی و ارتباط با هوش مصنوعی ایجاد می‌کرد.

در ابتدا، تیم MAC قابلیت‌های اساسی را ایجاد و آزمایش می‌کند. پس از اثبات مفهوم، این گروه قابلیت‌های خاصی را کشف می‌کنند که می‌تواند نیازهای کاربران تویوتا را در بخش‌های مختلف سازمان پشتیبانی کند. مؤسسه تحقیقات تویوتا همچنین امیدوار است که MAC به درک عمیق‌تر از رفتار انسان، به نفع کل جامعه‌ی انسانی کمک کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات