ویژگی نمایش سوپرمارکت به مسیریاب بلد اضافه شد

سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
سرویس نقشه و مسیریاب بلد قابلیت جدیدی برای نمایش سوپرمارکت‌های شهرها و اطلاعات آن‌ها را فراهم کرده است.
تبلیغات

همان‌طورکه می‌دانید، ویروس کرونا در کل دنیا همه‌گیر شده است و این روزها تمام مردم دنیا تحت‌تأثیر شیوع این ویروس قرار گرفته‌اند. ازآنجاکه ویروس کرونا سرعت انتشار بسیار زیادی دارد، تنها راه مقابله با آن پیش از اختراع واکسن یا درمان قطعی، قطع زنجیره‌ی انتقال است؛ به‌همین‌دلیل در تمام نقاط دنیا، از مردم خواسته شده است برای مدتی در خانه‌هایشان بمانند و با جلوگیری از هرگونه تجمع، زنجیره‌ی انتقال ویروس کرونا را قطع کنند.

در ایران نیز، امکان دورکاری برای برخی از کارمندان اداره‌ها و شرکت‌ها فراهم شده است و بسیاری از فروشگاه‌ها سفارش اینترنتی و تلفنی را نیز به خدماتشان اضافه کرده‌اند تا از ترددهای غیرضروری مردم جلوگیری کنند. امروز نیز رئیس‌جمهور در جلسه‌ی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد مایحتاج مردم باید ازطریق شرکت‌های خدمات عمومی به در منازل تحویل داده شود تا آن‌ها خود به مراکز فروش مراجعه نکنند و ترددها کم شود.

حال، حسام آرمندهی، عضو هیئت‌مدیره‌ی «بلد»، با انتشار توییتی اعلام کرده امکان تماس تلفنی برای سفارش از سوپرمارکت‌ها به این اپلیکیشن اضافه شده است تا نیازی نباشد مردم برای خرید مایحتاج روزانه‌ی خود در مغازه‌ها حضور پیدا کنند.

نقشه و مسیریاب بلد

روابط‌عمومی بلد بعد از تماس زومیت، درباره‌ی جزئیات ویژگی جدید این اپلیکیشن گفت:

با‌توجه‌به اینکه کمپین «در خانه بمانیم» برای همه است و ما نیز مردم را تشویق می‌کنیم در این ایام در خانه بمانند تا زنجیره‌ی گسترش کرونا قطع شود، اطلاعات مربوط به سوپرمارکت‌های هر محل به اپلیکیشن اضافه شده است. هدف ما برطرف‌کردن نیازهایی از کاربران بود که به جابه‌جایی نیاز دارد؛ مانند خرید از سوپرمارکت‌ها. با کاری بسیار فشرده، اطلاعات مربوط به سوپرمارکت‌ها، ازجمله داشتن یا نداشتن دستگاه کارت‌خوان و پیک برای تحویل سفارش‌های مشتری و محدوده‌ی سرویس‌دهی‌شان را به نقشه اضافه کردیم تا از این طریق کمک کنیم خروج از منزل حتی برای تأمین نیازهای اولیه و مایحتاج روزانه کمتر شود. این ویژگی هنوز در حال تکمیل است و اکنون اطلاعات سوپرمارکت‌های تمام شهرها نشان داده می‌شود؛ اما اطلاعات مربوط به سوپرمارکت‌های تهران کامل‌تر است.

روابط‌عمومی بلد در پاسخ به این پرسش زومیت که «کدام ویژگی‌ها به‌طور‌کلی بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور به اپلیکیشن اضافه شده است؟» توضیح داد:

بعد از هفته‌ی اول که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، مراکز درمانی ارائه‌دهنده‌ی خدمات مربوط به کرونا را به‌صورت میان‌بر در صفحه‌ی اول بلد معرفی کردیم. بدین‌صورت که اگر کاربران روی این میان‌بر بزنند یا عبارت «کرونا» را روی نقشه جست‌وجو کنند، فهرست مراکز درمانی موجود در اطراف به او نشان داده می‌شود.قدم دوم نشان‌دادن مراکز اهدای خون روی نقشه‌ی بلد بود. بعد از اینکه مراکز خون اعلام کردند به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش تعداد بیماران به خون نیاز دارند، مراکز اهدای خون نیز روی نقشه‌ی بلد نشان داده شد.قدم سوم نیز این بود که با‌توجه‌به جست‌وجوها و تعداد مسیریابی‌های انجام‌شده، لایه‌ای به‌نام نقاط پرتردد به مسیریاب اضافه شد و برخی مناطق به‌عنوان مناطق پرخطر معرفی شدند تا کاربران در آن مناطق رفت‌وآمد نکنند. به‌طورکلی به کاربران توصیه کردیم در این ایام داخل منزل بمانند و تاحدممکن کارهای غیرضروری را به‌تعویق بیندازند یا تلفنی انجام دهند. با‌این‌حال با استفاده از این امکان، می‌توانند کارهای ضروری مانند مراجعه به بانک یا پلیس ۱۰+ را در مناطق خلوت‌تر انجام دهند.

روابط‌عمومی بلد همچنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ی تغییرات تعداد کاربران این مسیریاب بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور گفت تعداد کاربران هم در بخش سرویس حمل‌ونقل عمومی و هم در بخش مسیریابی معمولی کاهش پیدا کرده است. طبق اعلام بلد، میزان استفاده از سرویس حمل‌ونقل عمومی بلد از زمان شروع کرونا، هفت‌برابر کاهش پیدا کرده است.  

مسیریاب بلد
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات