ترکیش ایرلاینز و هواپیمایی امارات تمامی پروازهای خود را به‌حالت تعلیق درآوردند

سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت‌های هواپیمایی امارات و همچنین ترکیش ایرلاینز اعلام کردند که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تمامی پروازهای مسافرتی به‌غیر از تعداد معدودی لغو می‌شود.
تبلیغات

با شیوع بیماری کرونا شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها بودیم. همچنین کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک از کارمندان خود خواستند که به‌صورت دورکاری فعالیتشان را ادامه دهند؛ اما این بار نوبت به خطوط هواپیمایی رسیده است که برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا تعطیل شوند.

شرکت هواپیمایی امارات که از زیرمجموعه‌های گروه امارات محسوب می‌شود با ارسال پست‌هایی در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد که تمامی پروازهای مسافرتی از ۶ فروردین لغو خواهد شد؛ البته به‌دستور مقامات امارات، برخی از پروازها همچنان ادامه خواهد داشت.

در توییت شرکت هواپیمایی امارات آمده است که مسئولان این شرکت با بررسی شرایط موجود، تصمیم به لغو تمامی پروازها از ۶ فروردین گرفته‌اند؛ البته زمان بازگشت پروازها به‌صورت قبل اشاره نشده است. علاوه بر آن، توضیح داده شده است که خطوط باری اسکای‌کارگو برای ارسال و دریافت محموله‌های باری همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مسئولان شرکت هواپیمایی امارات گفته‌اند که به دستور مقامات این کشور پروازهای مسافرتی و باری به بریتانیا، سوئیس، هنگ کنگ، تایلند، مالزی، فلیپین، ژاپن، سنگاپور، کره جنوبی، استرالیا، آفریقای جنوبی، آمریکا و کانادا تا زمانی‌که این کشورها اجازه دهند، ادامه خواهد داشت.

به‌نظر می‌رسد که گروه امارات قصد دارد برای کاهش هزینه‌ها دست به اقداماتی ازجمله کاهش حقوق پرداختی به کارکنان تا سه‌ماه آینده بزند. درواقع تعطیلی پروازها به این معنی است که کارکنان خطوط هوایی امارات نیز حقوق بسیار کمتری دریافت خواهند کرد. گروه امارات چنین اقدامی را دردناک، اما واقع‌بینانه و لازم برای بقای شرکت دانسته است.

لغو تمامی پروازها به این معنی خواهد بود که یکی از بزرگ‌ترین خطوط هوایی دنیا با برخورداری از ۲۷۷ هواپیما زمین‌گیر خواهد شد. در میان هواپیماهای گروه امارات می‌توان ۱۱۳ فروند ایرباس A380 و ۱۵۰ فروند نیز بوئینگ ۷۷۷ را مشاهده کرد.

گروه امارات اعلام کرده است که اوضاع را به دقت بررسی می‌کند و زمانی‌که شرایط به حالت طبیعی بازگشت و خطری جان مسافران و خدمه پرواز را تهدید نکرد، پروازها مانند قبل صورت خواهند گرفت.

شرکت هواپیمایی ترکیه / لغو پروازها به دلیل بیماری کرونا

در این بین ترکیش ایرلاینز، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ترکیه، نیز اعلام کرده است که تمامی پروازهای خود تا ۲۹ فروردین را به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا لغو می‌کند. خطوط هواپیمایی ترکیش ایرلاینز با ارسال بیانیه‌ای رسما مشخص کرد تا زمان ذکرشده تنها پروازهای محدودی به نیویورک، واشنگتن، هنگ کنگ، موسکو و آدیس آبابا خواهد داشت.

پروازهای داخلی ترکیه این شرکت هواپیمایی ادامه خواهد داشت و همچنین خللی در پروازهای باری وارد نخواهد شد. ترکیش ایرلاینز اعلام کرد که اگر مسافران بلیط خود را در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته خریداری کرده‌اند با آژانس هواپیمایی مربوطه تماس گرفته و از وضعیت سفر مطلع شوند. در ادامه، این شرکت هواپیمایی ترکیه‌ای اعلام کرد که مبالغ پرداختی برای خرید بلیت از طریق سایت یا اپلیکیشن رسمی ترکیش ایرلاینز به مسافران باز می‌گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات