به‌‌دلیل شیوع کرونا جریمه پارک خودرو در شیکاگو متوقف شد

شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شهرداری شیکاگو در پی اثرهای اقتصادی ویروس کرونا، ضمن متوقف‌کردن جریمه‌‌ی پارک برای خودروها، مهلت پرداخت‌ عوارض را هم تمدید کرده است.
تبلیغات

اثرهای نامطلوب اقتصادی ویروس کرونا (کووید ۱۹) در سراسر جهان هرروز آشکارتر می‌شود. چند خودروساز بزرگ جهان از جمله هوندا، مرسدس بنز، فولکس‌واگن و برندهای آمریکایی دیترویت از توقف تولید خودرو خبر داده‌اند. برخی دیگر مانند هیوندای و جنسیس نیز در دریافت اقساط مشتریانی سختگیری نمی‌کنند که به‌علت ابتلا به این بیماری شغل خود را از دست می‌دهند.

ویروس کرونا

شهرداری‌های مناطق مختلف آمریکا نیز برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدامات گسترده‌ای انجام داده‌اند. هم‌اکنون در شیکاگو، بسیاری از مشاغل تعطیل شده‌اند که این امر موجب کاهش رشد اقتصادی شهر می‌شود. به‌همین‌دلیل، لری لایت‌فوت، شهردار شیکاگو، اعلام کرد این شهر تلاش‌های خود را روی موضوعات مرتبط با ایمنی عمومی متمرکز خواهد کرد.

بنابه گفته‌های شهردار، جریمه و بکسل خودروها و توقیف وسایل نقلیه حداقل تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ با محدودیت ویژه انجام خواهد شد. همچنین، جریمه‌‌ی پارک برای خودرو و دیرکرد عوارض شهری بدون افزایش نرخ بهره‌ متوقف و مهلت پرداخت تمامی قبض‌های خدمات شهری نیز تا اول ماه مه تمدید می‌شود.

لایت‌فوت گفت:

یکی از کارهای مهمی که می‌توانیم انجام دهیم، مداراکردن با مردم در زمینه‌های اقتصادی است. 

با‌این‌حال، لایت‌فوت گفت مردم هنوزهم نباید خودروهای خود را در خیابان رها کنند؛ زیرا همچنان درصورت ترک‌کردن، خودرو به پارکینگ حمل خواهند شد. شهرداری شیکاگو برای خودروهایی که قانونی پارک، اما زمان پارک آن‌ها منقضی شده است، با شرکتی خصوصی همکاری خواهد کرد. جریمه‌ی پارک خودروها فقط در صورتی اعمال می‌شود که مشکلی برای ایمنی جاده ایجاد کند. شهرداری شهر شیکاگو از مردم می‌خواهد در زمان شیوع ویروس کرونا، پول‌های خود را در موارد اساسی مانند غذا و دارو هزینه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات