۵ درصد از بیماران مبتلا به کرونا در گیلان مسافر هستند

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت پنج درصد مبتلایان به ویروس کرونا در گیلان را مسافران تشکیل می‌دهند.
تبلیغات

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی تماس ویدئو کنفرانس با رئیس‌جمهور گفت تاکنون ۸۲ درصدی گیلانی‌ها در طرح بسیج ملی غربالگری ثبت‌نام کرده‌اند. وی توضیح داد:

در این طرح ۳۰۰۰ بیماریابی صورت گرفته که از این تعداد ۷۵۰ نفر به بیمارستان ها ارجاع شده اند و مابقی نیز برای مداوا در منزل تحت مراقبت قرار گرفتند.

او می‌گوید ۲۰۰۰ تخت مراکز درمانی به بیماران مبتلا به آنفولانزا اختصاص یافته، گرچه تعداد بستری ها حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته اما ۳۰ تا ۵۰ درصد از کادر درمانی نیز بیمار و از چرخه درمان خارج شده‌اند. وی در ادامه گفت پنج درصد مبتلایان به کروناویروس در گیلان را مسافران تشکیل می‌دهند و متأسفانه حضور مسافران در این استان علاوه بر شیوع بیماری در داخل، موجب افزایش شیوع در سایر استان‌ها نیز می‌شود.

سالاری گفت در حال حاضر ۱۸۰ بیمار بدحال در مراکز بیمارستانی داریم که ۱۰۰ تن از آن‌ها به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه نخستین نقاهتگاه کشور با ظرفیت ۱۸۴ تخت در گیلان راه‌اندازی شد، تصریح کرد:

با احتساب مراکز نقاهتگاهی در شهرستان، ظرفیت تخت‌ها به ۵۰۰ رسیده و با همکاری ارتش، زمینه‌ی افزایش تخت‌های نقاهتگاهی تا ۱۰۰۰ تخت نیز وجود دارد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا ویروس گیلان گفت تعداد ۴۰۰۰ پرستار و حدود ۱۰۰۰ پزشک در حوزه‌ی سلامت گیلان به مداوای بیماران مشغول هستند و متأسفانه به‌دلیل اینکه کادر درمانی در صف اول مقابله با ویروس کرونا هستند تاکنون هفت پزشک و پرستار جان خود را برای احیا سلامت در گیلان از دست داده اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات